omakotitalo asujat, auttakee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva

Vieras
Ollaan ostettu talo ja muutamassa siis vuokralta pois. Minne kaikkialle pitää ottaa yhteyttä?
Osoitteenmuutokset tietysti, sähkösopimukset ja vakuutusyhtiöön. Vakuutus täytyy saada voimaan varmaankin heti kauppapäivänä vaikka entiset asuvatkin siellä vielä kuukauden?
Entäs roskapöntön tyhjennykset, kehen otetaan yhteyttä ja sovitaan näistä?
Pitääkö nuohoojalle itse soitella vaikka vieläkö ne kiertää talot automaattisesti niinkuin joskus muinoin?
Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon???

Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
Ollaan ostettu talo ja muutamassa siis vuokralta pois. Minne kaikkialle pitää ottaa yhteyttä?
Osoitteenmuutokset tietysti, sähkösopimukset ja vakuutusyhtiöön. Vakuutus täytyy saada voimaan varmaankin heti kauppapäivänä vaikka entiset asuvatkin siellä vielä kuukauden?
Entäs roskapöntön tyhjennykset, kehen otetaan yhteyttä ja sovitaan näistä?
Pitääkö nuohoojalle itse soitella vaikka vieläkö ne kiertää talot automaattisesti niinkuin joskus muinoin?
Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon???

Vakuutuksen voitte ottaa ihan koska vaan mutta alkamaan sitä ei tarvitse laittaa kuin vasta muuttopäivästä.
Roskiksen tyhjennys riippuu kunnasta mihin muutatte, jos kunta määrää niin soitatte siihen kunnan nroon jos taas saatte itse päättää niin soitat muutaman jätehuolto firman ja kysyt hinnan - sit otat jonkun
Nuohooja käy automaattisesti

Nuohooja muuten EI käy kaikkialla automaattisesti.

Mä kysyisin niiltä nykyisiltä asukkailta noi, tai vaikka kunnantalolta keskuksesta, joltain tutulta samalla paikkaunnalla tai kaupan kassalta kuka niillä hoitaa =) Paikallisen huoltoaseman kahvilan kassat osaa kans neuvoa, ne tietää kenen autoja liikkuu alueella.

entisten asukkaiden vakuutus on voimassa siihen asti kun he sen katkaisevat. ovat voineet jo katkaistakin?

Jätteet ja vesiasiat muista myös :) Meillä käy nuohooja ihan omia aikojaan täällä, mutta varmaan eroja siinäkin.

Ja voittehan jututtaa entisiä asukkaita, jos ovat käyttäneet putkimiestä tai sähkömiestä niin nimi ja puh paperille, on sit teidän helpompi asioida ja tekijällekin on jo talo tuttu

tekninen.sakyla.fi/lomakkeet/Rakentaminen/Huoltokirja.doc

Täältä näet mitä kaikkea jatkossa voisi olla hyvä pistää paperille. Niitä ei muista vaikka kuinka niin uskoo ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja voittehan jututtaa entisiä asukkaita, jos ovat käyttäneet putkimiestä tai sähkömiestä niin nimi ja puh paperille, on sit teidän helpompi asioida ja tekijällekin on jo talo tuttu

Kyselehän rohkeasti:) Varmasti kertovat mielellään. Vakuutukset kannatta tarkistaa ihan vakuutusyhtiöstä. Nämä on pikku juttuja muuton ja oman asunnon ostamisen ohella :) Tsemppiä!

Yhteistyössä