Omaehtoinen vai työvoimakoulutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opiskelija"

Vieras
Kumman kautta kannattaa opiskella?
Työvoimatoimiston kautta Työvoimakoulutuksella kokiksi vai koulun kautta omaehtoisesti merkonomiksi? Kumpikin ala kiinnostaa ja molempiin haastatteluun menossa.

Jopas olen saanut vastauksia. :O Kiitos Tiibii vastauksestasi.
Olisi kiva kuulla kokemuskia siitä omaehtoisesta ja mitä ne korotusosat on siihen tukeen.
Onko nää työkkärin kurssit semmoisia huuhaa kursseja vai auttaako ne työllistymään? en haluaisi turhaan käydä työvoimakoulutuksessa, jos siitä ei ole apua mitenkään.

Itse opiskelin ansiosidonnaisella ihan normi amiksessa. Kävin juttelemassa eka työkkärissä, että onko mahdollisuuksia saada lausunto opiskeluja varten ja sitten hain ihan normaalisti kouluun. Kun olin saanut hyväksymiskirjeen, toimitin sen työkkäriin joka laittoi lausunnon liittooni. Sain siis normaalin päivärahan (ekat 90 päivää korotettuna) ja sen 9 eur verottoman ylläpitokorvauksen siihen päälle. Kahdessa vuodessa opiskelin uuden ammatin.

Onnea valmistumisen johdosta. :) Eli suurinpiirtein samoissa summista puhutaan, kuinka opiskelua tuetaan, oli se sitten työvoimakoulutus tai omaehtoinen opiskelu. Onko ollut rankkaa opiskella ja pyörittää samalla huushollia? Löytyykö täältä työttömyysetuudella tuettuja yksinhuoltaja opiskelijoita? :)

Yhteistyössä