Omaan huoneeseen?

Minkä ikäisenä olette alkaneet nukuttamaan omassa huoneessa, jos ei ole pienestä asti nukkunut?
Meillä tyttö nyt 2 vuotta ja nukkuu kyl omassa sängyssä, toisinaan kömpii isin ja äitin väliin.. Oon miettiny et pitäskö yrittää vai antaako nukkua samassa huoneessa vielä muutamia vuosia, kun kasvaa vielä.
Kokemuksia?? Lapsen omasta tahdosta omaan huoneeseen vai mitenkä?

Äitskäläinen
Meillä tyttö siirtyi omaan huoneeseen 3v kun muutettiin jotta sai oman huoneen. Alkuun sain istuksia sängynlaidalla useaan otteeseen yössä mutta kyllä se siitä helpotti ajan kanssa (tyttö ollut aina tosi huono nukkumaan).

Poika nyt 1v6kk ja olen kyllä miettinyt aina välillä tuota omaan huoneeseen siirtämistä, mutta ei ihan vielä taideta häntä siirtää. On niin helppo tuossa vieressä laittaa yöllä peittoa päälle ja tarkistaa hengittääkö (hullu kun olen niin vieläkin sitä tarkistelen...). Kyllähän sitä ehtii kahdestaankin miehen kanssa vielä nukkua monia yötä...

tantsu80
esikoinen siirty omaan huoneeseen reilun vuojen ikäsenä, kuopus jotain 8kk:n iässä. Nukkuivat samassa huoneessa jonku kuukauen,mutta kun muutettiin,niin esikoinen ei antanu kuopuksen nukkua niin piti laittaa molemmille omat huoneet..

Rouvahuldahuoleton
Meillä siirtymisen ehto oli, että kuukauden ajan tyttö oli nukkunut yöt heräämättä, syömättä ja nukuttamatta. 7kk ikäisenä siirtyi ja hyvin ratkaisu toimi, kun yöllä huoneessa ei tartte käydä muuta kuin peittelemässä kun mennään itse nukkumaan (eli on vähän äidin takia se käynti, tyttö ei sitä ees huomaa :)).

Yhteistyössä