Omaan huoneeseen nukkumaan?

Nukkuuko taaperonne vielä teidän makuuhuoneessa vai oletteko siirtäneet omaan? Meidän tyttö 1-v on nukkunut tähän asti omassa sängyssään meidän makuuhuoneessa ja nukahtaakin nykyään muutamia poikkeuksia lukuunottamatta suht hyvin omaan sänkyynsä maitopullon ja silittelyjen kera. Omat yöni menee vaihtelevasti - välillä herään eka kerran 4-5 aikaan aamuyöstä tytön tutin etsintään, välillä tutia ollaan vailla heti puolen yön jälkeen. Välillä nukun myös niin huonosti, että herään tytön pyörintään ja asennon vaihteluihin, vaikkei hänellä ole mitään hätää.

Ehdotin miehelleni, että nyt kun ollaan sisustamassa tytölle omaa huonetta, niin siirretään hänet samalla sinne nukkumaan. Mieheni ei innostunut asiasta ollenkaan. Huoneet eivät ole aivan vierekkäin ja hänen mielestään tyttö kokee turvattomuutta, jos hän yöllä herää ja äiti/isä ei olekaan heti lähellä. Hänen mielestään parempi ajankohta on sitten, kun tyttö kävelee ja pääsee pois sängystä (ollaan vaihtamassa jossain vaiheessa pinnasänky lastensänkyyn) omin voimin meidän huoneeseen jos on hätä.

Minkä ikäisenä olette siirtäneet omat lapsenne omaan huneeseen ja millaisia kokemuksia teillä on?
 
Meillä esikoienn siirtyi omaan huoneeseen 2,5 kk ikäisenä. Sen jälkeen nukkui yönsä paremmin. Nyt tää toinen nukkuu viel toistaiseksi meidän kanssa. Tyttö on 3,5 kk ja koka imetän häntä edelleen ja hän herää öisin, niin ei olla haluttu vielä siirtää veljen kanssa samaan huoneeseen. Siinä vaihessa kun eniti nukkuu yöt syömättä, hänet siirretään veljen huoneeseen.
 
omaan/yhteiseen huoneeseen neitimme siirtyivät vajaa 2kk iässä :heart: pinnasänkyt taas vaihdettiin tavallisiin 1v3kk iässä ja hyvin on menny :D

luulisin että on vaikeampaa siirtää kun lapsi osaa jo kävellä,varsinkin jos tavis sänkyyn samalla siirtyy, mutta tiedä häntä ;)
meillä ainakin toiminut loistavasti :p

 
Meidän neiti siirtyi ollessaan noin 6 kk ja ihan hyvin on sujunut.On aina nukkunut omassa sängyssä.Minun nukkuminen on ainakin helpottunut,kun en herää jokaiseen tuhaukseen.Luulempa jopa,että näin oli ainakin meille helpompi muutos.
 
Meillä poika siirtyi omaan huoneeseen n. 2kk ja sen jälkeen sekä mä että poika nukuttu paremmin! Mä en herää sen unimölinöihin ja jos poju sattuu herään yöllä niin nukkuu takaisin eikä ala vaatia äidin kosketusta kun ei näe mua! Meillä siis toimii tosi hyvin :)
 
joskus 2 kk iässä ja hyvin toimii. en minä herää sen jokaiseen kyljen kääntämiseen ja kyllä tosta pojasta ääntä sen verran lähtee, et jos on oikeesti hätä, niin äiti on siellä huoneessa alta sekunnissa B)
 
Meillä vaihdettiin makkaria, eli tyttö pysyi pinnasänkyineen samassa huoneessa (ja sai sinne lisäksi muutkin tavaransa) ja parisänkymme siirrettiin toiseen (pienempään) huoneeseen kun neiti oli 8 kk. Ei minkäänlaisia vaikeuksia, samoin kuin ei pinnasängystä lastensänkyyn vaihdossakaan 1v 2kk iässä.
 
harmaa hannamari
Meillä poika siirty remontin yhteydessä vähän pakosta omaan huoneeseen, hieman yli vuoden ikäisenä. Parin ekan viikon aikana heräili ja huuteli äitiä, mutta samaa oli tehnyt muutaman edellisenkin viikon aikana samassa huoneessa.. Kun tuo heräilykausi meni ohi, on kaikki mennyt tosi hyvin. Poika nukkuu n11 t yössä, ja mua ei enää häiritse kun miehen kuorsaus.. :kieh:
 
Meillä tyttö nukkui jo 1kk:n ikäisenä yöt kokonaan, joten siirto omaan huoneeseen ja nuorisosänkyyn 1v. 6kk:n iässä sujui hyvin. Illalla omaan sänkyyn, suukot ja vilkutukset, ovi kiinni ja nukkuu aamuun asti. Kannattaa vaan rohkeasti kokeilla, yleensä vanhemmat kuvittelee ongelmia aiheetta.
 

Yhteistyössä