Oma tarinani tuosta "salaa raskaaksi"-aiheesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emiilia.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Marylene:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Varmaan tarttee sit yksinään testailla...
Ei varmaan tartte jatkaa suhdetta tollasen kusipään kaa. Anteeksi! Miehet vaan joskus ajavat omaa etuaan.

No mitä omaa etua?

Toisinpäin jos ajattelee, niin en mäkään tykkäis jos MIES panis MUT salaa raskaaksi.

No esim. Jos mies ei tahdo lasta niin hänen ei myöskään tarvii lastaan tunnustaa eikä maksaa elatusapujaan. Ja raskaushan on naisen oma asia, koska he luottavat usein 100% ehkäisyyn. Meinasin vaan et on ajattelutapa "ei oo mun ongelmani"

Miten niin ei tarvii lasta tunnustaa?
Kyllähän niihin isyystesteihin voidaan isä velvottaa, ja sitä kautta maksamaan myös niitä elareita.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia.:
En ihmettele yhtään, että mies säikähti. Hän on pannut sinua kun on luottanut ehkäisyyn, mitä ihmeellistä siinä on?

Ja säikähtämisen piikkiin voidaan laskea myös tuo "hoida omat asiasi"-kommentti kun pyydän testiä tuomaan? Eikö se ole myös hänen asiansa kun kerran seksiä on valmis ollu harrastamaanki niin myös vastuu kantamaan? Enkä todellakaan haluaisi edes olla raskaana. Tökkäs vaan niin tuo käytös että heti aletaan syyttämään että olen pillerit jättänyt salaa ja asia on VAIN minun hoidettava.

Ainakin edellinen mieheni toi testejä useammankin jos kuukautiset ei tulleet. Ei alkanut syyttää pillereiden jättämisestä, asia oli yhteinen eikä vaan minun "oma asiani". (tämän miehen kanssa sitten suunnitellusti lapsi saatiinkin sitten aikanaan)

Miehet on erilaisia, kyllä mä laittaisin järkytyksen piikkiin myös kommentitkin, enkä alkaisi heti teilaamaan toista ties miksi. Ihminen se on mieskin, niillä on jopa tunteita!

On kyllä totta et miehet pelästyvät ihan sikana siitä jos sanookin et "mitä jos oonkin raskaana"

Varmaan tarttee sit yksinään testailla...
Ei varmaan tartte jatkaa suhdetta tollasen kusipään kaa. Anteeksi! Miehet vaan joskus ajavat omaa etuaan.

No mitä omaa etua?

Toisinpäin jos ajattelee, niin en mäkään tykkäis jos MIES panis MUT salaa raskaaksi.

No esim. Jos mies ei tahdo lasta niin hänen ei myöskään tarvii lastaan tunnustaa eikä maksaa elatusapujaan. Ja raskaushan on naisen oma asia, koska he luottavat usein 100% ehkäisyyn. Meinasin vaan et on ajattelutapa "ei oo mun ongelmani"

Miten niin ei tarvii lasta tunnustaa?
Kyllähän niihin isyystesteihin voidaan isä velvottaa, ja sitä kautta maksamaan myös niitä elareita.

Siis ajattelutapana toi joillakin miehillä. Tosiasiassahan taitaa olla näin et jos äiti vaatii niin näin on tapahduttava.

jees no minä olen raskaana ja sanoin syöväni pillereitä
tuleva isä joutuu isyystestiin. kortsua en kieltänyt käyttämästä enkä vetämästä ulos, enkä yhtäkään tapaamista koskaan edes ehdottanut joten... jätkä olis voinut huolehtia itsekin jos ei isäksi halunnut

ja mulla on jo uusi mies kehissä, joten lapsen isästä en ole kiinnostunut

eikä muuten kiinnosta pätkääkään mitä joku on teostani mieltä, teen mitä haluan silleen se vaan menee

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuleva isä joutuu isyystestiin. kortsua en kieltänyt käyttämästä enkä vetämästä ulos, enkä yhtäkään tapaamista koskaan edes ehdottanut joten... jätkä olis voinut huolehtia itsekin jos ei isäksi halunnut

eikä muuten kiinnosta pätkääkään mitä joku on teostani mieltä, teen mitä haluan silleen se vaan menee

:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Ja jos harrastaa seksiä, ostaa pillereitä, niin ei raskaustestin ostaminen sen kummempaa oe!

Luettekohan te kokonaan koskaan näitä ennenkuin vastaatte? Johan kirjoitin että ensimmäisen testin kävin itse ostassa. Ajattelin kun mies oli tulossa luokseni niin voisi tuodessaan/apteekin ohi ajaessaan tuoda testin.

Et yhtään ajatellut mikä järkytys se miehelle on? Ja nyt ihmettelet täällä että onpa siinä "mies". Aika typerää.

:laugh: Järkytys miespololle, ei saa pelästyttää pikkuhiiriä, vai? Mahtaakohan tilanne ap:lle olla järkytys vai mitä ihmettä. Jos mies on tiennyt, että yhdet kuukautiset jääneet välistä, sen jälkeen testattu, tietää ettei ole pillereitä syöty, eikä ole harrastettu seksiä mutta kuukautisia ei kuulu, niin mikä sitä vielä voi järkyttää ennalta-arvaamatta :D!

Onneksi mulla on mies eikä hiiri. Ei tarvitse miettiä mitä tuolle uskaltaa sanoa, ettei vaan säikähdä...

No oletpa sä mukava nainen
:/

En ihmettele yhtään, että mies säikähti. Hän on pannut sinua kun on luottanut ehkäisyyn, mitä ihmeellistä siinä on?

Ja säikähtämisen piikkiin voidaan laskea myös tuo "hoida omat asiasi"-kommentti kun pyydän testiä tuomaan? Eikö se ole myös hänen asiansa kun kerran seksiä on valmis ollu harrastamaanki niin myös vastuu kantamaan? Enkä todellakaan haluaisi edes olla raskaana. Tökkäs vaan niin tuo käytös että heti aletaan syyttämään että olen pillerit jättänyt salaa ja asia on VAIN minun hoidettava.

Ainakin edellinen mieheni toi testejä useammankin jos kuukautiset ei tulleet. Ei alkanut syyttää pillereiden jättämisestä, asia oli yhteinen eikä vaan minun "oma asiani". (tämän miehen kanssa sitten suunnitellusti lapsi saatiinkin sitten aikanaan)

Miehet on erilaisia, kyllä mä laittaisin järkytyksen piikkiin myös kommentitkin, enkä alkaisi heti teilaamaan toista ties miksi. Ihminen se on mieskin, niillä on jopa tunteita!

On kyllä totta et miehet pelästyvät ihan sikana siitä jos sanookin et "mitä jos oonkin raskaana"

Ja mun mielestä saa pelästyäkin. Ja jopa järkyttyä, tai (tää on jo paha) olla haluamatta lasta ollenkaan.

No onnea vain valitsemalasi tiellä.
Sä kyllä taidat tietää ihan tarkkaan mitä ihmiset susta ajattelee...
Turha siirtää isälle vastuuta, kun olt valehdellut syöväsi pillereitä.
Mistä näitä 'naisia' sikiää....

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Ja siis jo edellisen miehen aikana olet ostellut testejä useasti, ennenkuin suunnitellusti sitten teitte lapsen..
Kalskahtaa kyllä minun korvaan jotenkin..
Hae nyt hyvä ihminen se testi ja tee se. Mitä toi nyt odottamalla paranee?

Kyllä. Edellisen miehen aikaan kun kuukautiset jäi välistä niin tottahan toki ostin testin testatakseni olinko raskaana vai ei. Eikös normaali nainen kuukautisten pois jäädessä vaikka ehkäisyä käyttääkin näin tee?? Itselläni ei ainakaan menkat niin säännölliset ole että ihan joka kuukausi kellontarkasti tulisivat. Eikö se luonnollista ole silloin testata? Vai kuinka..

Ja kyllä se ihan oli suunniteltu ja molemmin puolin haluttu lapsi tämä joka sitten maailmaan putkahti eräiden kuukautisten pois jäätyä. =)

Ja empä usko että tätä nyt ko. miestä kauaa enää katselen. Alkaa semmoista tekstiä tulemaan miehen suunnasta että niin tai näin, niin asia on siltä osin selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
no kyllä vaan voi ollakin raskaana ku kaikilla ne testit ei näytä oikein...

No jos ehkäisykin on ollut käytössä OIKEIN eli pillerit ei unohdu tai myöhästy, käytössä ei ole ollut mitään antibioottikuuria, ei ole oksentanut tai ripuloinut. Niin mahdollisuus olla raskaana on n. 1%. Sitten lisätään siihen vielä, että raskaustesti näytti jo negaa, yleensä sekin näyttää oikein 99,8% tapauksissa eli on 0,2% mahdollisuus että se näytti väärin. Laskepa huviksesi kuinka todennäköistä on että ap on raskaana. Toki se voi olla mahdollista, mä en edes vaivautuisi olemaan huolissani asiasta joka on epätodennäköisempää kuin lottovoitto.

Kauanko ap olette seurustelleet/tapailleet miehen kanssa? Ihme luolamiehiä nuo kyllä osaavat olla... meillä aikoinaan niin että tulin raskaaksi kun olimme seurustelleet muutamia kuukausia, ei-ihan-niin-tarkoituksella, mutta kiltisti mies kipitti raskaustestejä miulle kotiin niin monta kun arvasin pyytää ja aloin uskoa että ei niissä mitään vikaa ole, kyllä se punainen viiva piirtyi joka tikkuun...

Ja mun mielestä saa pelästyäkin. Ja jopa järkyttyä, tai (tää on jo paha) olla haluamatta lasta ollenkaan.

Eivät pelästy. Kukaan ei silmittömästi luota ehkäisyyn, varsinkaan pillereihin - ei tuollainen kysymys voi säikäyttää kun kerran on uskaltanut panna paljaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:

Eivät pelästy. Kukaan ei silmittömästi luota ehkäisyyn, varsinkaan pillereihin - ei tuollainen kysymys voi säikäyttää kun kerran on uskaltanut panna paljaalla.

Ahaa. Ja koska sä olet tätä mieltä, niin kaikki muutkin miehet on? :snotty:

Joo? Marylene on selvästi tavannut kaikkia miehiä.

Kaikki joilla on aivot.

Alkuperäinen kirjoittaja avot:

Kaikki joilla on aivot.

Aijaa, mulla ei ollu niin suurta otantaa. Epäilen, että muillaki saattaa olla, ku mun tuntemilla.

Joo? Marylene on selvästi tavannut kaikkia miehiä.

Khyllä, ilmeisesti.

Tästä säikähtämisestä, että kun aloitin odottamaan kuopusta, joka oli vahinko, eli kondomin pettäessä ilman repeämistä tms. niin mies, nykyinen ex, säikähti sen verran, että kun ilmoitin etten tee aborttia, jätti mut seuraavalla lauseella. Tätä ennen oli sanonut, etten voisi jatkaa raskautta, koska hänen pitäisi olla koko ajan vieressä vahtimassa kun hoidan lasta. Mulla oli siis kaksi lasta jo ennestään, joille ilmeisesti en sitten ole ollut Hänen lapsensa arvoinen äiti. Hän oli kyllä aina ollut loistava isäpuoli, saanut siitä paljon kiitosta ja ihailua ystäväpiirissä ja on edelleenkin lasten kanssa ihan huippu, vaikkakin etäversiona.

Mutta paras oli se, että mies meinasi vielä parin viikon ajatukseen totuttelun jälkeen, etten kertoisi kenellekkään kuka lapsen isä on, sillä hän ei halua lasta, kertoa vanhemmilleen, työpaikallaan, yms koska kaikki ajattelee että hän on se paskiainen, joka ei kanna vastuuta. Oltiin seurusteltu yli neljä vuotta, tehty yhdessä töitä ja voi sanoa, että asuttu yhdessä kahta asuntoa... Kukaanhan ei edes epäillyt sitä isäksi... (ja kyllä, on aikuinen, lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä)

mulle kävi niin, että kuukautiset olivat myös myöhässä, vaikka olinkin säntillisesti syönyt pillereitä. Tämä tapahtui v.1998. Sanoin sitten ihan paniikissa ja itku kurkussa silloiselle poikaystävälle, että mitäs jos oonkin raskaana, niin tämä vaan totesi, että sehän olisi tosi hieno homma. Mä olin tuolloin 20-vuotias ja kyseinen poikaystävä 24-vuotias. Oltiin oltu kavereita iät ja ajat, mutta seurusteltu alle vuoden verran.

Vuoden päästä tuosta tapahtuneesta sitten myönnyin kyseisen miehen vauvapuheille ja esikoisemme syntyikin sitten v.2000. Sen jälkeen on siunaantunut vielä kaksi lasta lisää ja yhdessä tallataan edelleen. Että löytyy niitä todistettavasti toisenlaisiakin miehiä.

Yhteistyössä