Oma mustasukkaisuus ahdistaa

Eli asia suoraan sanottuna olen Vaimolle mustasukkainen. Lähinnä asia koskee sitä että hän viettää suuren osan päivästä netissä, pääasissa pelaten tiettyä netti-peliä missä on osana myös chat.
Tästä on käyty monta riitaa koska vaimo viettää todella ison osan ajasta päivässä netissä.
Lähinnä mustasukkaisuus nousi siitä että en voi ymmärtää kuinka aikuinen kolmekymppinen nainen haluaa vain pelata joten väkisi tuli ajatus että siellä on jotain muuta taustalla.
Sitten joskus seurailin mitä siellä kirjoitellaan ja kyllä vaimo aika flirtti on ja tuntuu olevan hyvin mielissään saamastaan huomiosta. Vaimo ei ole myöskään kertonut että hän on naimisissa vaan antaa minun ymmärtääkseni kuvan että hän on sinkku.
Lisäksi koneelle oli tallennettu erää miespelaajan kuva.
Kerroin näistä hänelle josta tuli sitten iso riita. Olin kyttääjä ja hänellä ei ole mitään tunteita tuota miestä kohtaan mutta ihan muuten vaan tallensi sen kuvan koneelle.
Ja myönnän sen että kyttäsin häntä koska tunsin että jotain on vialla koska välitkään eivät olleet sellaiset kuin aiemmin.
En usko että hän oikeasti pettää minua mutta tuntuu kuin hän tällä hetkellä eläisi jossakin fantasia-maailmassa.
Voi olla että mustasukkaisuuteni on täysin lapsellista ja tarpeetonta mutta minua ahdistaa tämä tilanne suuresti.
Kun edes tietäisi mikä on totuus. Hän kyllä vakuuttaa että kaikki on harmitonta mutta en ole ihan vakuuttunut.
En haluaisi olla mustasukkainen mutta kun tilanne tulee ns. päälle ei sitä pysty hallitsemaan vaan välillä vatsasta vääntää ja henkisesti tosi paha olo.
Epätietoisuus rassaa ja ahdistaa nuo flirttailut koska on sovittu että sellaista ei tehdä puolin ja toisin.
Emme juuri nuku edes yhdessä koska vaimo pelaa yöt tai suurimman osan yöstä. Petihommat hoidetaan pikaisesti ja sitten vaimo siirtyy koneelle.
En oikein tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Jos ottaa asia puheeksi niin tulee vaan riitaa vaikka kuinka nätisti yrittää puhua. Jotenkin tuntuu että se peli on tärkeämpää kuin mikään muu elämässä.
Ymmärrän häntä kyllä koska hän on siinä pelissä ilmeisen hyvä ja jonkinlainen johtaja tms.
Mutta sitä en ymmärrä miksi ei voi sanoa olevansa varattu ja muutenkin esiintyä puolisoaan kohtaan kuten on sovittu.
Voi olla jonkun mielestä mitätön asia mutta minua rassaa tosi paljon.
 
kyllä helpostikin sua. :hug: Mielestäni vaimosi on mennyt liian pitkälle ko. asian kanssa. Selvästikin tuo peli ja sen mukanaan tuoma maailma on vaimollesi tällä hetkellä mennyt ohi teidän parisuhteenne. Eihän se ole oikein. Vaimosi suhtauminen arvosteluusi ja mustasukkaisuuteesi on hyökkäävä..no joo, niinhän sitä sanotaan, että hyökkäys on paras puolustus. Nähtävästi hän on siinä onnistunut, koska mietit kovasti teetkö kärpäsestä härkäsen. Mielestäni et. Kyllä sulla on oikeus puuttua tuollaiseen. Toki vaimosi voi varmaan pelata, mutta kyllä tuossa tosiaan häntä selvästikin kiinnostaa ihan muut asiat kuin tuo peli...
Joten kerro vaimollesi mitä tuo kaikki saa sut tuntemaan, kysy myös hyväksyisikö hän tosiaan sulta tuollaisen käytöksen ? Tietysti myöntää että sallisi, mutta epäilenpä. Vaikeassa tilanteessa olet.
Mutta mielestäni sun on nostettava kissa pöydälle. Tykätköön sun vaimosi tai ei. Kyllä tuollaiselle on saatava stoppi ennenkuin on myöhäistä !
 
Onko teillä siis lapsia? Oletteko kuinka kauan olleet yhdessä? Milloin tämä vaimosi pelaaminen alkoi? Kuinka monta tuntia vaimosi suunnilleen netissä sitä peliä/chatia harrastaa?

Itse olen jutellut monienkin kanssa netissä, pian olen menossa naimisiin. Aina olen ollut ehdottoman tarkka siitä, että jokainen netissä tapaamani mies tietää, että olen varattu, enkä aio miestäni pettää ja oma mieheni on kaikki, mitä tarvitsen.

Joskus miehet ovat lähettäneet kuviaan, siis ihan viattomia ja kaveripohjalla, eikä niissä ihmeempää ole ollut. Esim. joku jo aiemmin tuntemani (ennen miestäni) henkilö laittaa kuvan, millainen hiustyyli hänellä nykyisin on tai jonkun lomakuvan. Itse otan ne vastaan ja tallennan koneelle lähinnä VAIN osoittaakseni hyvää käytöstä ystävääni kohtaan. Mutta myöhemmin olen kuvat aina poistanut. Joskus on jäänyt esim. naispuolisten kamujeni miesten kuvia koneelle, niistäkin olen aina sanonut miehelleni mitä ne ovat, ja sittemmin poistanut ne. Sillä niillä ei ole minulle mitään merkitystä.

Entä jos pyytäisit vaimoasi poistamaan sen miehen kuvan? Mikä olisi hänen reaktionsa?

Hyvin kinkkistä tuo on ja itse (mustasukkaisena naisena :LOL: ) ymmärrän tuon kyllä. Jokin on eittämättä muuttunut suhteessanne ja vaimosi kaipaa hyväksyntää ja toisten miesten huomiota. Sinä et hänelle yksin riitä. Se on harmi, mutta ehkä arki on vain astunut suhteeseen, eikä vaimosi enää osaa antaa sinulle ansaitsemaasi arvostusta. Juttele asiasta, rakentavasti ja lempeästi. Tarkastele vaimosi reaktioita ja koeta saada jokin ratkaisu ongelmaan. Tsemppiä!! :hug:
 
mikke66: itsellä täysin sama tilanne + extraa..
tiedän kuinka vaikeaa on elää mustasukkaisuuden hallitessa ja tiedän kuinka se hajottaa ihmistä.
meillä siis mies istuu silloin tällöin chateissa ja kun olen vierestä seurannut niin aina välillä laittaa kommenttia naisille. hänen messengerissä huomasin kahden naisen osotteet, ja ensin valehteli että toinen on hänen serkkunsa.. kun jäi kiinni sanoi silti ettei halua niitä poistaa vaikkei heiän kanssa kirjottelekkaan.
nyt mies on alkanut käymään baarissa joka viikko joko perjantaina tai lauantaina. viime viikonloppuna ystäväni oli eksynyt samaan baariin ja hetken ehti vakoilemaan ennen ku mieheni hänet huomas. oli ihan kiltisti istunut ystävänsä kanssa pöydän äärellä ja juonut olutta.
edellisestä suhteesta jäänyt takaraivoon kuitenkin pelko. annoin exän mennä baareissa kun halusi (joka viikonloppu) ja tottakai se loppu siihen, että petti mua. oli pettänyt kuulemma alusta asti satunnaisesti.
nyt siis pelkään sydämeni pohjasta että käy taas samalla tavalla. koitan olla nalkuttamatta koska ajaudumme vaan pahempaan noidankehään joka on vaikea lopettaa. olen miehelle avoimesti kertonut mitä minulle on edellisessä suhteessa tehty ja mitä pelkään hänen tekevän. kuunnellut on, mutta suuttuu kun joka viikonloppu tulee sama saarna.
haluaisin niin luottaa mutta se on vaikeaa!
mieheni on tätä ennen käynyt viimeksi baarissa 2006 vuonna, nyt noin kk sitten alkoi baarivillitys..
en sitten tiedä onko kyseessä joku 30-kriisi, että pitää tietää olevansa haluttu..
mies on sanonut että minun pitää käydä enemmän ulkona omanikäisten ystävien kanssa, mutta kun minä En halua istua baareissa ja on vaikea laittaa kaikki 3 lasta hoitoon.
mielikuvitus laukkaa ja mustasukkasuus pääsee liian helposti voitolle.

anteeksi, en varmasti antanut mitään neuvoja, mutta pääsin purkamaan omaa oloa. :flower:
 
Kiitos vastauksista. Kuva koneelta on käsittääkseni nyt poistettu. Kai tämä tästä taas menee päivä päivältä eteenpäin. Siitä en tiedä esiintyykö hän edelleen sinkkuna tai ei hän tätä kieltänytkään ole. Se kyllä loukkaa aika paljon kun ei voi tunnustaa miestään. Itse esiinnyn netissä aina aitona. Rakastan kuitenkin vaimoani ja haluan jatkaa hänen kanssaan mieluiten elämäni loppuun.
Hyvää jatkoa kaikille.
 
Samassa veneessä seilannut...mies istui yötä päivää koneella ja hommasi mesen itelleen.Ihmettelin oitoja osotteita ja kännykässä uusia numeroita(tosin miehen nimellä)...no ei siinä kauaa mennyt kun oli pörssissä vieraan naisen työvuorolista.Tiedonhaluisena soitin kyseiselle naiselle,mieheni ei suostunut minulle asiaa selvittämään.Siitä se sitten lähti...pistin äijän pihalla,tavarat pakkasin jälkeen päin ja vein kyseisin naisen kotiin.kuullessani vieläkin sanan Travian näen punaista.


:hug: jaksamisia mikke66
 
Kyllä tohon flirttailuun kannattaa ja pitääkin puuttua, muutenhan muijasi pitää sinua täytenä pellenä ja vedätettävänä. Tuo toisen suuttuminen siitä että yrittää selvittää asioita johtuu yleensä siitä että on jostain huono omatunto. Johtuuko se flirtistä vai siitä että on tullut nettiriippuvaiseksi on toinen juttu.
Pitäisin tuota peliriippuvuutta paljon huolestuttavampana kuin jonkin karpaasin kuvaa.
Ainakin tekstistä sai sen kuvan että pelaaminen on tullut vaimollesi tärkeimmäksi asiaksi.
Kannattaisi puuttua tuohon virtuaalitodellisuudessa oleskeluun jos et halua asustella
zombien kanssa. Itse olen nähnyt kuinka nettipeliin koukkuun jääminen muuttaa ihmisen totaalisesti. Mitä myöhemmin asiaan puuttuu sitä vaikeampaa se on.
Tässä olisi linkki testiin:
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/netti/iatptest.php
 
Alkuperäinen kirjoittaja mikke66:
Eli asia suoraan sanottuna olen Vaimolle mustasukkainen. Lähinnä asia koskee sitä että hän viettää suuren osan päivästä netissä, pääasissa pelaten tiettyä netti-peliä missä on osana myös chat.
Tästä on käyty monta riitaa koska vaimo viettää todella ison osan ajasta päivässä netissä.
Lähinnä mustasukkaisuus nousi siitä että en voi ymmärtää kuinka aikuinen kolmekymppinen nainen haluaa vain pelata joten väkisi tuli ajatus että siellä on jotain muuta taustalla.
Sitten joskus seurailin mitä siellä kirjoitellaan ja kyllä vaimo aika flirtti on ja tuntuu olevan hyvin mielissään saamastaan huomiosta. Vaimo ei ole myöskään kertonut että hän on naimisissa vaan antaa minun ymmärtääkseni kuvan että hän on sinkku.
Lisäksi koneelle oli tallennettu erää miespelaajan kuva.
Kerroin näistä hänelle josta tuli sitten iso riita. Olin kyttääjä ja hänellä ei ole mitään tunteita tuota miestä kohtaan mutta ihan muuten vaan tallensi sen kuvan koneelle.
Ja myönnän sen että kyttäsin häntä koska tunsin että jotain on vialla koska välitkään eivät olleet sellaiset kuin aiemmin.
En usko että hän oikeasti pettää minua mutta tuntuu kuin hän tällä hetkellä eläisi jossakin fantasia-maailmassa.
Voi olla että mustasukkaisuuteni on täysin lapsellista ja tarpeetonta mutta minua ahdistaa tämä tilanne suuresti.
Kun edes tietäisi mikä on totuus. Hän kyllä vakuuttaa että kaikki on harmitonta mutta en ole ihan vakuuttunut.
En haluaisi olla mustasukkainen mutta kun tilanne tulee ns. päälle ei sitä pysty hallitsemaan vaan välillä vatsasta vääntää ja henkisesti tosi paha olo.
Epätietoisuus rassaa ja ahdistaa nuo flirttailut koska on sovittu että sellaista ei tehdä puolin ja toisin.
Emme juuri nuku edes yhdessä koska vaimo pelaa yöt tai suurimman osan yöstä. Petihommat hoidetaan pikaisesti ja sitten vaimo siirtyy koneelle.
En oikein tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Jos ottaa asia puheeksi niin tulee vaan riitaa vaikka kuinka nätisti yrittää puhua. Jotenkin tuntuu että se peli on tärkeämpää kuin mikään muu elämässä.
Ymmärrän häntä kyllä koska hän on siinä pelissä ilmeisen hyvä ja jonkinlainen johtaja tms.
Mutta sitä en ymmärrä miksi ei voi sanoa olevansa varattu ja muutenkin esiintyä puolisoaan kohtaan kuten on sovittu.
Voi olla jonkun mielestä mitätön asia mutta minua rassaa tosi paljon.
Moikka!!!
Sulla on samanlainen tilanne kun mulla,
olen mustasukkainen, mutta syyttä.
Mua myös ahdistaa minun mustasukkaisuus.
Mieheni ei kyllä lataile koneelle mitään naisten kuvia.
Pelaa noita pitkäävetoja ja muita pelejä netin kautta.
Ei kylläkään juttele netissä naisten kans.
Sanoo aina kun hakee töitä että on perheellinen.
Eniten minua on ahdistanut se kun se vilkuilee vieraita naisia kun liikumme kaupungilla.
Mutta ei flirttaile niiden kans, heti kääntää pään pois jos nainen katsoo takaisin.
Olen netistä hakenut tietoa mustasukkaisuudesta
ja huonosta itsetunnosta.
Ne on auttanut eteenpäin.
Sulle isot halaukset ja tsemppiä. :hug:
 

Yhteistyössä