Oma lapsuutesi: oliko sisaruksia vai ei? Millaiset muistot yhdessä leikkimisestä yms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perheenperustaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perheenperustaja

Vieras
Tehdäänpä vähän galluppia:

Oliko sisaruksia lapsuudessasi? Jos oli niin ->
Ikäerot?
Oliko seuraa toisistanne, leikittekö paljon yhdessä?
Olisiko lapsuutesi ollut erilaisempaa ainoana lapsena?
Millaiset välit nyt aikuisena sisaruksiin?
Toiveesi oman perheesi lapsiluvusta?

Jos ei ollut niin ->
Millainen lapsuutesi oli?
Kaipasitko koskaan sisarusta?
Keiden kanssa leikit?
Onko paljon serkkuja yms.?

No oli ja ei. Siskoni on syntynyt mua 8vuotta myöhemmin ja olisin toivonut todella paljon nettä mulla ois suunnilleen saman ikäinen sisarus ja toivon sitä vielä aikuis iällänikin.

Oliko sisaruksia lapsuudessasi? Kyllä, isosisko
Ikäerot? 1v 10kk
Oliko seuraa toisistanne, leikittekö paljon yhdessä? Kyllä
Olisiko lapsuutesi ollut erilaisempaa ainoana lapsena? Olisi
Millaiset välit nyt aikuisena sisaruksiin? Hyvät, lämpimät
Toiveesi oman perheesi lapsiluvusta? Ainakin 2

Ikäerot? veli synt -65, sisko synt -68, minä synt -72
Oliko seuraa toisistanne, leikittekö paljon yhdessä? leikittiin, pelattiin lautapelejä, mutta oli omat kaverit kaikilla
Olisiko lapsuutesi ollut erilaisempaa ainoana lapsena? varmasti olisi
Millaiset välit nyt aikuisena sisaruksiin? asialliset, ei kovin lämpimät
Toiveesi oman perheesi lapsiluvusta? 4 lasta ja mulla on 4 lasta

Olin ainoa lapsi. Minulla oli aina paras kaveri: yksi ylitse muiden, joka oli kuin sisarus. Leikin mös paljon isossa lapsiporukassa. En kaivannut lapsena sisarusta, mutta näin aikuisena olen kyllä kaivannut, joten halusin ehdottomasti kaksi lasta, ja kaksi tyttöä, jotka sainkin =) !

Olen ainoa lapsi.

Onnellinen.

En. Joskus leikittelin ajatuksella, mutta en oikeasti koskaan toivonut.

Keiden kanssa leikit?
Naapurin lasten, serkkujen, koulukavereiden kanssa.
Leikin myös paljon yksin, tykkäsin siitä.

Ei kovin paljon.

Ehkä 2.

Minulla on isoveli joka on 1v2kk vanhempi minua, lapsuudesta muistan kuinka mukavaa oli leikkiä yhdessä ja sillä itsekkin halusin lapset pienellä ikäerolla, mulla tytöille tuli myös tuo 1v2kk ikäeroa :) Kivasti leikkivät yhdessä mutta toisaalta tappelukin on ihan jokapäiväistä..

Alkuperäinen kirjoittaja perheenperustaja:

Ikäerot?

Jos ei ollut niin ->
Keiden kanssa leikit?

Isoveli
ikäeroa 1v8kk
oli seuraa ja turvaa isoveljestä. Tapeltiin melkein taukoamatta, mutta jossain välissä ehdittiin leikkiäkin =)
lapsuus olisi varmaan ollut aika tylsää ainoana lapsena.
Isoveljeen hyvät välit
Itse olisin halunnut paljon sisaruksia, varsinkin siskon puuttuminen kaihertaa.
Haluaisin lapsilleni useamman sisaruksen, mutta en tiedä pystytäänkö toteuttamaan haavetta.

Íkäeroa oli vuosi ja 2kk (noin tarkasti) pikkuveljeen
seuraa oli toisistamme leikittiin ja mentiin paljon kahdestaan vielä teinikäkin samoissa porukoissa ja samat kaverit.
elämäni olisi ollut melko yksinäistä ilman veljeä asuimme keskellä metsää eikä naapureista tietoakaan
nykyään normaalit välit nähdään kun keritään ja soitellaan kun on asiaa :laugh:

joskus toivon että saisin 4 lasta nyt on yksi ja toinen mahassa ja saattaa olla että alkaa riittää mutta koskaan ei voi sanoa ei koskaan.

sisaruksia oli, minä vanhimpana, ja siitä seuraatavat n. 1,5-2v ikäerolla :) kaikkiaan meitä on yhdeksän sisarusta, ja mun mielestä oli ihanaa, kun kotoa löytyi aina leikki kaveri :)
varmasti olisi ollut erittäin tylsä lapsuus ilman sisaruksia, tahdon myös itselleni suurperheen.

nykyäänkin ollaan tosi hyvissä väleissä sisarusten kanssa, ja paljon ollaan tekemisissä.

Ikäerot? = 1 veli 2v ja 3kk vanhempi mua
Oliko seuraa toisistanne, leikittekö paljon yhdessä? = leikitiinm joka päivä monta tuntia
Olisiko lapsuutesi ollut erilaisempaa ainoana lapsena? = totaalisen erilainen.kaveriporukkammekin oli laajempi kun kamut sekoittuivat
Millaiset välit nyt aikuisena sisaruksiin? = veli pääsi juuri vauvani kummiksi <3 ja edelleen hengaamme yhdessä usein
Toiveesi oman perheesi lapsiluvusta? = toive 2-3 lasta pienellä ikäerolla

[

Oliko sisaruksia lapsuudessasi?
Oli isosisko ja pikkusisko

Ikäerot?
3 vuotta ja 4 vuotta

Kyllä! Pikkusisko, johon ikäeroa 3 v oli jokapäiväinen leikkikaveri. Isosiskosta oli silloin tällöin leikkijäksi, ainaki ennen kouluikää. Pelattiin kaikkea, käytiin uimahalleissa uimassa, leikittiin barbeilla jne. katsottiin leffoja.

Todellakin! Oli tosi kivaa, kun oli kivat siskokset ja meillä ihan omat leikkimme ja juttumme! Oli meillä kaikilla ihan omatkin kaverit.

Siskoni ovat parhaat kaverini. Soitellaan miltei joka päivä. En voisi kuvitella etteikö olisi siskoja.

3

Mulla 2 pikkuveljeä, itse olen naispuolinen.
Ikäerot 3v. ja 8v. heihin.
Oli seuraa varsinkin tappelusellaista, mutta oli myös omia kavereita ja yhteisiä pihakavereita.
Olisi varmaan ollut yksinäisempää ainona lapsena, eikä olisi joutunut jakamaan tavaroita, huoneita, tappelemaan jne. Olen myös kuskannut veljiäni harrastuksiin, tehnyt ruokaa, katsonut perään jne. mitä nyt vanhimman sisaruksen kohdalle usein tulee.
Aikuisena on ihan hyvät välit, mutta ei kovin tiiviit ja läheiset. Jouluna ja omien lasten synttäreillä nähdään ja joskus muulloinkin. Välillä laitellaan kuvia ja kuulumisia tms.
Meillä on nyt kaksi lasta (poikia molemmat) ja se saa riittää, ainakin tässä vaiheessa. Joten tappeluissa on tasaväkisempää kun on 1-1 eikä 1-2 niin kuin itselläni oli. ;-)

Mulla on isoveli, joka on 3v. vanhempi.
Lapsena leikittiin ja tapeltiin paljon, oli myös selkeästi omat kaverit.
Olisin aina toivonut siskoa, kun kaverillakin oli pikkusisko vastaavasti kaverini toivoi isoveljeä.
Olisi minulla ollut monta sisarusta tai ei yhtään, lapsuuteni olisi ollut varmaan ihan yhtä mukava. Ainahan sitä kaipaa sitä mitä ei voi saada, yksinäiset kaipaa sisaruksia ja monilapsiset kaipaa kaipaa yksinäisyyttä ja huomioo.
Minulla on nyt 1+2 lasta(oma ja kaksi etälasta) ja tyytyväinen heihin.

Alkuperäinen kirjoittaja perheenperustaja:

Ikäerot? kaksi isosiskoa. välit 10v ja 7,5v.
Oliko seuraa toisistanne, leikittekö paljon yhdessä? En leikkinyt, siskot olivat niin paljon isompia. Kiusasin kyllä ;)
Olisiko lapsuutesi ollut erilaisempaa ainoana lapsena? Taatusti.
Millaiset välit nyt aikuisena sisaruksiin? Erittäin hyvät. Ikäero ei vaikuta millään lailla väleihimme.
Toiveesi oman perheesi lapsiluvusta? Enemmän kuin yksi,

Yhteistyössä