oma kokemus hoidossa olosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku

Vieras
Kuinka moni itse on ollut lapsena hoidossa ja miltä se on tuntunut?

Itse olen lapsena ollut hoidossa enkä mielestäni siitä erikoisesti kärsinyt. Aluksi olin perhepäivähoidossa ja viihdyin erinomaisesti. Toisella perhepäivähoitajalla en viihtynyt niinkään. Hoidossa ei varsinaisesti ollut vikaa, "kemiat" ei vain kohdanneet ja ikävä oli ensimmäistä hoitajaa. Itse en vanhemmilleni kuitenkaan valittanut. Myöhemmin siirryin päiväkotiin ja viihdyin siellä taas hyvin.

Eli mulla ei ole mitään kammoa lapsen laittamisesta hoitoon. Itse pärjäsin hyvin hoidossa, miksei oma lapsikin. Tietenkin aion seurata tarkkaan lapsen pärjäämistä hoidossa muistaen oman kokemukseni toisella perhepäivähoitajalla. Kuitenkin hoitopaikoissa on eroja.

Mä olin kanssa ensin yhdellä perhepäivä hoitajalla, sitten toisella. Kummastakin tykkäsin ihan hirmuisesti.

Sen jälkeen menin päiväkotiin jossa tykkäsin olla kun siellä oli paljon kavereita.

Ei sen syvällisempää :)

Minä menin päiväkotiin 9 kk ikäisenä. Muistot päiväkodista on kaikki hyviä ja suhteet vanhempiini on läheiset. En ennen kaksplussan lukemista edes tajunnut, että on jotenkin kamalaa viedä lapsi päiväkotiin. Musta se on edelleenkin vaan normaalia elämää.

Mä olin ensin pph:lla vanhassa asuinpaikassa. Muija oli aivan kamala eukko, ja sen poika oli hemmoteltu pikkupska. Kun muutettiin pääsin päiväkotiin ja siellä oli tosi kivaa. Sain hyviä ystäviä ja aina oli kivaa tekemistä. Jos jostain tädistä ei tykännyt, joku mukava oli joka tapauksessa vuorossa. Vaikka olen jo 30, nuo tarhakaverit ovat edelleen parhaita ystäviäni, joiden kanssa pidetään tiiviisti yhteyttä.

Ite en tykännyt olla päiväkodissa, olin ujo, eikä mulla ollut kavereita. Heti kun ala-asteelle pääsin niin sain paljon kavereita. En kyllä paljoo muista tuosta päiväkoti asiasta, eikä siitä ole jäänyt mitään "arpia" :) Enkä myöskään pidä vanhempiani huonoina vanhempina tai syytä heitä mistään.
Ennen omaa äitiyttäni en edes tiennyt, että joku voi katsoa kieroon jos lapsi on päiväkodissa.

pph:lla olin 6v ja en tykännyt. Akka kauhea, ja kohteli kaltoin. Muistan kun valitin äidilleni ja itkin etten tykkä siitä. Silti olin siellä koko lapsuuden:( Puolet hoitolapsista oli akan omia sukulaisten mukuloita joten varmaan suosi niitä. En muista. Mutta oli kauheaa pakkosyöttöä, ei saanut koskea tavaroihin, eikä mennä kuin tiettyihin huoneisiin. Olin monesti pihalla yksin 4,5,6vuotiaana toisen tytön kanssa joka oli 1v mua nuorempi!!! Ei vissiin sallittua nykyään? Onkohan ollut muka silloin??? Eikä siellä ulkoiltu kuin 1krt /pv jos sitäkään täti, lihavana ja raihnaisena viitsi...

Vähän OT mutta mun äiti oli pph silloin kun olin lapsi ja olin kotona "hoidossa". Muistan kuinka olin usein mustasukkainen kun äiti piti jakaa muiden lasten kanssa.. Olihan se toki kivaa kun oli leikkikavereita.. mutta mutta, mieluummin kuitenkin vien tarvittaessa lapseni hoitoon ja menen muualle töihin kuin se että hoitaisin kotona muiden lapsia työkseni ja siinä sivussa omanikin. Jotenkin minusta tuntuu että se on parempi lapselle kuin se että pitää jakaa oma äiti vieraiden lasten kanssa..

Mä olin pph:lla jotain 6 vuotta.
Ihan loistohoitaja! En vois parempaa kuvitella.
Edelleen nähdään usein ulkoillessa, asuu tässä lähellä. Hymy nousee kasvoille joka kerta kun hänet näen.

yksi puolituttu pph antaa kaikkien lasten katsoa väkivaltaisia piirrettyjä, jotka koululaisille sopivia esim prätkähiiriä videoilta, kun hän itse tekee ruokaa, että saa rauhassa kokkailla...

Mun kokemukset pph:lla vähän samoja, meidät laitettiin omin nokkinemme takapihalle leikkimään, kun täti kokkasi...

Koskaan ei tiedä mitä se pph tekee kun äiti on poissa...

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Minä menin päiväkotiin 9 kk ikäisenä. Muistot päiväkodista on kaikki hyviä ja suhteet vanhempiini on läheiset. En ennen kaksplussan lukemista edes tajunnut, että on jotenkin kamalaa viedä lapsi päiväkotiin. Musta se on edelleenkin vaan normaalia elämää.

Kirjoititkin jo sen, mitä mä tulin kertomaan :D

Yhteistyössä