oma käytös harmittaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Olen kotona yksin neljän lapsen kanssa.... pari yötä mennyt sekä vauvaa että isompaa lasta joka on sairaana. Olen niin sippi,etten jaksa edes pukea päivävaatteita itselleni tai lapsille. Eipä tuota uloskaan päästä,vauva ehkä vaunuissa, hän kun ei karkaa mihinkään. Tuo terve 2-vuotias on liian pieni menemään itsekseen ulos ja sairasta 5-vuotiasta en viitsi yksin sisälle jättää. No, tässä hiukan taustaa. Mutta minua harmittaa se,että kun sanallinen käsky ei mene perille tuolle 2-vuotiaalle niin minulla tulee jo sitten otettua tiukemmat otteet käyttöön. Olen yksi miljoona kertaa kieltänyt häntä menemästä repimään olohuoneen verhoja, no, jälleen hän oli verhojen takana ja pyysin pois. Ei mitään vaikutusta - niinpä menin ja otin lasta korvasta kiinni ja otin hänet pois sieltä verhojen seasta. Tuuppasin hänet matolle mihin lapsi jäi makaamaan ja itkemään. Mä en vaan jaksa nyt olla kunnollinen vanhempi. Nytkin tuossa lapsi vinkuu, että videota pitäisi alkaa katsomaan, voi ku tulis jo päiväuni aika!

... ja nyt videot pyörimään , vaikka koko päiväks jos ne vaan jaksaa kattoa. jos vauva nukkuu niin meet lasten kanssa päiväunille. juo kahvia ja syö herkut kaapista.

Väsymys on kyllä niin katala kaveri ja kun siitä ei oikein poppaskonsteilla pääse eroon vaan pitäisi saada lepoa. Koita päiväuni aikaan ihan oikeasti ladata akkuja äläkä ainakaan kotitöihin ryhdy.
Onko sinulla ketään ystävää jonka kanssa voisit vaikka vuorotella lastenhoidossa?

Voisinpa olla avuksi :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja janejane:
Alkuperäinen kirjoittaja huoooh:
olisi kai kannattanut miettii et jaksaako monen pienen kanssa...

:headwall: :headwall: :headwall:

elä hakkaa päätä seinään.asia on vakava,kohta ap jo hakkaa kaikkia lapsiaan..pienestä se väkivalta lähtee..ihan tukkapöllystä vaan.

Jos itse olet väsynyt, nii voisit yhtenä päivänä vaikka vähän joustaa ja antaa katsoo niitä videoita. Ei se maailma kaadu tai lapset saa traumoja, vaikka välillä joustaisi säännöissä. Mieluummin niin kuin että menettäisit hermosi ja kävisit liian kovakouraiseksi lastasi/lapsiasi kohtaan. Mieluista tekemistä lapsille, niin viihtyvät.

Perheneuvolassakin olen kertonut joskus kiskoneeni lasta kädestä tai hieman tönäissyt. Sielläkin olen saanut todellista myötätuntoa, eikä pelkoa mistään rangaistuksista. Jotkut ei todellakaan jaksa yhdenkään kanssa sen enempää, joten mun mielestä toi ei oo kauheeta, vaikka tietenkin se pitää loppua. Perheneuvolassa oon käynyt erojutun takia, joten siellä kartotettiiin perheen koko tilannetta, eikä kertaankaan ollut pelkoa mistää rangaistuksista, jos joskus vaan väsyttää. Kyllä ne rajat tekemiseen on kuitenkin ihan selvät niin sun kun munkin tapauksessa todennäköisesti.

Tiedän tunteen. Hermot palaa itselläkin joskus ja varmaan kaikilla. Huonoja päiviä on meillä kaikilla.
Itse käytän videota 'lapsenvahtina', jos muuten ei yksinkertaisesti jaksa. Aina ei voi olla täydellinen. Pistä vain video pyörimään ja vedä itse hiukan henkeä. Pienikin tauko helpottaa kummasti...

joskus mä oon mennyt suihkuun ja ottanut muksut mukaan jos oikein oon väsynyt. Sitä ajattelin nytkin tehdä. Mutta ehkä kohta lämmitän pilttipurkilliset muonaa ja sit nukkumaan, vauvan ku laitan samalla ulos,niin jospa hänkin nukkuisi vielä vaikka on aamupäivän nukkunutkin. Hän kun valvoo yöllä pikku tunneille ja sit toiseksi nuorin herää tosi aikaisin, ennen kuutta jo tänä aamuna. Apua saan neuvolan kautta, mutta nytkin siinä on kahden viikon tauko eli ei paljoa helpota tähän tilanteeseen. Kyllä näitten kanssa jaksaa ku saisi edes pari tuntia yöllä nukkua välillä heräämättä.

Ihania vinkkejä ootte antaneet, taidankin juoda pannullisen kahvia, ainakin se kusettaa siihen malliin, että saa vessasa ravata, kävellessä ku ei voi nukahtaa.

miulla on viis ja eri ikäsiä.. kaks vielä kotona ja kolme koulussa.. teini poika sai äitin taas reilun puolen vuoden tauon jälkeen ihan kahjoks.. mie soitin koululle koulu asioissa ja reksi sano puhelimessa että näyttää tulleen teini ikä kun on jääny tupakasta kiinni ja lintsaa töikseen tunneilta..

siis häh!!!

miun piti viedä pienet lumiukon tekoon mut mie oon nyt ihan lamaantunu..ja pojat viuhkaa minkä kerkee.. nytkin kuopus on tiskkikoneen kimpussa.. joo tiedän * mee ääliö pois koneelta ja vahi pentus* *miks on pitäny lapset hankkia*..ja niin edelleen..

pitäs kai noiden isompien jo hiukan uskaltaa puhua asioistaan avoimemmin kun en kuitenkaan oo ikinä ollu hirmunen ..

Alkuperäinen kirjoittaja noniin:
... ja nyt videot pyörimään , vaikka koko päiväks jos ne vaan jaksaa kattoa. jos vauva nukkuu niin meet lasten kanssa päiväunille. juo kahvia ja syö herkut kaapista.

Niin just! Anna katsoa niitä videoita ja tehkää tänään kuten on helpoin! Nyt on poikkeustapaus :)!

Nyt täytyy kyllä myöntää,että harva se päivä meillä nuita videoita kyllä katsotaan, erittäin harvassa ne päivät milloin niitä ei katottais. Tänään näyttäis vaan tulevan semmoinen päivä, että kokoajan pyörii, tosin ei ne jaksa niitä kokoaikaa kattoa. Eteenkin tuo pari vuotias.

miksi et pyydä miestäsi auttamaan,osaa sekin yöllä nousta.ja töistä tullessa mee nukkumaa,osaa se lapsia hoitaa.entäs sitten kun kaikki 4 on vaikka oksennustaudiss ayht aikaa?mites ajattelit selvitä sitten??

Alkuperäinen kirjoittaja janejane:

:headwall: :headwall: :headwall:

elä hakkaa päätä seinään.asia on vakava,kohta ap jo hakkaa kaikkia lapsiaan..pienestä se väkivalta lähtee..ihan tukkapöllystä vaan.

Uskonpa ettei tuo ollut eka kerta, eikähän hakkaile muutenkin kun korvastakin repii

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
miksi et pyydä miestäsi auttamaan,osaa sekin yöllä nousta.ja töistä tullessa mee nukkumaa,osaa se lapsia hoitaa.entäs sitten kun kaikki 4 on vaikka oksennustaudiss ayht aikaa?mites ajattelit selvitä sitten??

Ei oo miestä, hän halusi lähteä miettimään mitä elmältään haluaa hiukan ennen nuorimmaisen syntymää.

Joo ja ei ollut eka kerta ku pinna paloi siihen malliin, että lapseeni käsiksi kävin - tämä onkin ongelma josta kärsin sekä minä itse että toki lapsetkin!

vielä senkin tarkentaisin, että käyn terapiassa ja siellä olen kyllä huonut tämän "harmaan puoleni" esille. Terapeutti ei ota tätä aisaa ongelmana vaan sanoo aina, että pitää katsoa kokonaisuutta, onhan minussa se hyväkin äidin puoli. Silti haluaisin saada apua tähän. Mutta miten? Kait täällä on joitakin muitakin, jotka ovat moiseen sortuneet? Voisko vaan olla siten, että poistuu itse paikalta ja antaa lapsen tehdä mitä lystää, vaikka sitä mistä olet juuri kieltänyt häntä?

Tutulta kuulostaa nuo tunteet,kun ihminen on todella väsynnyt...Itse sairastin vakavan masennuksen lapsieni oltua pieniä..mutta mulle tukena mies ja lopulta lapset olivat päivät päiväkodissa...onneksi=)
Ole syyllistynyt myös tukkapöllyihin ja liian koviin otteisiin,,,ollut yöpaidassa aamusta iltaan ja itkenyt sohvalla lasten kiipeillessä pitkin seiniä...elämä on ollut joskus hyvin rankkaa,,,

Nyt lapseni jo koululaisia ja oma vointi tasaantunut terapian ja lääkityksen voimin.

Haluan vain sanoa sinulle,että sinä selviät ja lapsesi selviävät.Oletko hakenut itsellesi kesusteluapua?se kannattaa...hyvä on myös täällä purkaa tuntoja,mutta silloin täytyy pystyä suodattamaan myös ajattelemattomien ihmisten ilkeät kommentit=(

Ei haittaa vaikka et aina ole superäiti,kunhan rakastat lapsiasi ja he tietävät sen! sano seheille useasti päivässä,hali ja pusi vaikka sohvalla maaten..kunhan teet sen!

No eiköhän itse kukin ole miettinytkin! Minäkin mietin ja tulin siihen tulokseen että kyllä jaksan. Mutta enpä vain meinaakaan jaksaa. Vaikeahan se on etukäteen tietää millaista tulee olemaan. Voimia sinulle ap! :hug:

Yhteistyössä