Oma isä terapiaan, perheväkivaltaa jo 30 vuotta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nellykas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nellykas

Vieras
Hei,

Äitini viestitteli aamulla että isä oli taas eilen kännipäissään lyönyt, koska oli saanut mustasukkaisuusraivarit jostain KYMMENEN VUOTTA sitten tapahtuneesta asiasta. Itse olen nyt 30-vuotias, vanhempani ovat lähes 60-vuotiaita.

Koko lapsuuteni elin perheväkivallan varjossa ja sain itsekin muutaman kerran turpaani, esim. kun eräs poika tuli juttelemaan, niin humalainen isä oli mustasukkainen siitäkin. Hän on selkeästi terapian tarpeessa myös muiden oireiden kuin tuon väkivaltaisuuden vuoksi (esim. ottaa itseensä pienimmästäkin jutusta, näkee kaikessa vain syytöksiä itseään kohtaan, kokee huonommuutta jne. jne).

Isä on todella perusäijä, eikä millään haluaisi terapiaan. Tänään sanoin hänelle että en ole enää hänen elämässään millään tavalla, kuten ei kumpikaan lapsistani tai miehenikään, mikäli hän ei mene ammattiauttajan pakeille ja/ tai päihdeklinikalle. En usko että hän menee tuonkaan vuoksi, sillä kynnys siihen on todella korkea.

Väkivallalla purkaa selvästi pahaa oloaan omasta lapsuudestaan, mutta mittani on täynnä ja kysynkin nyt vinkkejä ja vertaiskokemuksia, josko joku on saanut väkivaltaisen läheisensä (ja etenkin tuollaisen juron, 60-vuotiaan ukonkäppänän) terapiaan? Onko kenelläkään kokemuksia?

Äiti kehuskelee sillä että ovat pysyneet yhdessä niin kauan ja puhuu aina miten surulista on, kun perheet eroavat. Minä olisin pienenä toivonut ja rukoillut vanhempieni eroa.

Ja tässä taas hoidan heidän parisuhdettaan, heidän asioitaan... NAISET JOS TEILLÄ ON VÄKIVALTAINEN MIES, kannatan eroa sataprosenttisesti – se ei lopu koskaan, vaikka kuinka lupaisivat!

Voisiko isäsi olla narsitinen? Lue narsismista esim. narsistienuhrientuki.ry nettisivuilta.
Jos menee terapiaan, pitäisi itsellä olla halu siihen.

Vaikuttaa, että äitisi saattaa olla läheisriippuvainen tai narsistin uhri, niin alistettu henkisesti ja tottunut tilanteeseen että ei osaa erota.

Olet joutunut itsekin selviämään paljosta, miten itse jaksat? Hoidat roolia, joka kuuluisi vanhemmillesi. Olet itse myös perheväkivallanuhri. Oletko hakenu itsellesi apua? Myös äitisi tarvitsisi terapiaa.

Tosi surullista, voimia sinulle ja äidillesi.

Suosittelen, etta irtaudut kuviosta kokonaan. Aitisi on jo osoittanut olevansa isasi ohella parantumaton tapaus, kun ei omaa myoskaan minkaanlaista sairaudentuntoa. Tyhjasta on paha nyhjasta. Olet itsellesi velkaa sen, etta keskityt omaan elamaan. Et ole pahoinpitelijoillesi (huom x2) mitaan velkaa. Lopeta myos kutsumastasi isaa jurrikaksi vai mika se olikaan. Se on asian vahattelya, koska vihainenhan sinun pitaisi olla ja on oikeus myos puhua tuosta julkisesti sukulaisille ym.

Yhteistyössä