Oma äitini kostaa mulle... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana piileskelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana piileskelen

Vieras
Mä tajusin tänään, että mun äitini kostaa mulle sen, että hän ei aikoinaan voinut saada kuin mut...

Mun mummi hoiti mua ihan pienestä asti (9kk) ja äitee kävi töissä - myös silloin kun mä olin sairas. Mutsin ei ikinä tarvinnut olla mun kanssa kotona, kun olin kipeä.

Tämä on vaan yksi erimerkki:
Nyt kun mun lapset on kipeitä ja mulla tenttiviikko sekä mies töissä aamusta iltaan niin äitini ei mitenkään ehdi hoitamaan lapsia (on yleensä aina hoitanut niitä ke- iltapäivän ja illan).
Apua ei heru mihinkään... :(

Lisäksi hän kieltäytyi hoitamasta lapsia muuton ajan.

Olen huomannut tässä lasten olemassaolon aikana monia merkkejä katkeruudesta. Äitini aina vaan jankuttaa mulle, että mun pitää pärjätä yksin, kun olen lapsia tehnyt. Ja aina kun tulee paha tilanne niin äitini on kiireinen töissä tai ihan mitä vaan... kunhan ei tarvitse auttaa.

Tosi inhottava tilanne...

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana piileskelen:
Mun mummi hoiti mua ihan pienestä asti (9kk) ja äitee kävi töissä - myös silloin kun mä olin sairas. Mutsin ei ikinä tarvinnut olla mun kanssa kotona, kun olin kipeä.

Mun mielestä taitaa olla kyse siitä ettei äitisi ole koskaan joutunut ottamaan vastuuta susta. Ei se tajua millainen vastuu lapsissa on kun hänellä on ollut valmis lastenhoitaja jatkuvasti.

on ihan turhaa murehtia, jos kerran oma äiti ei tykkää hoitaa lapsia, ei se ole hänen velvoite ollenkaan. kamut ja muut sukulaiset kehiin tai sitten elämäntilanne vähäksi aikaa sellaiseksi, että pärjää omin avuin. tunnen monia, joilla ei ole ketään lapsenvahtiapuna ja ihan hyvin pärjäävät, eivätkä valita.

Mä tajusin tänään, että mun äitini kostaa mulle sen, että hän ei aikoinaan voinut saada kuin mut...

Äitini aina vaan jankuttaa mulle, että mun pitää pärjätä yksin, kun olen lapsia tehnyt. Ja aina kun tulee paha tilanne niin äitini on kiireinen töissä tai ihan mitä vaan... kunhan ei tarvitse auttaa.

Mitä jos kysyisit äidiltä että eikö hän itse yhtään arvostanut tai ollut kiitollinen siitä että mummi hoiti sinua kun äidin oli käytävä töissä. Kysy sanoiko mummi koskaan että äitisi pitää pärjätä yksin kun kerta sinut on tehnyt. Kerro että sinusta tuntuu todella ikävältä että äitisi kieltäytyy auttamasta silloin kun apua eniten tarvittaisiin.

Jos et saa apua, metsästä itsellesi tukiverkkoa. Asuuko naapurustossa ketään jonka kanssa voisi tutustua ja saada heitä teille "varatädiksi/varasedäksi" tai "varamummuksi" tms.

(on yleensä aina hoitanut niitä ke- iltapäivän ja illan).

siis mitä tämä sun mielestä sitten on jos ei apua ja lasten hoitamista? luuletko sä että kovinkin monen vanhemmat hoitaa lapsenlapsiaan edes kerran viikossa melkein kokonaisen päivän? ehkä sun todella pitäis kattoa peiliin ja miettiä mitä siltä äidiltäsi oikein vaadit.

Musta toi kuulostaa enemmänkin siltä, ettei se yhtään tykkää lapsista ensinkään, eikä ehkä ois ikinä halunnut lasta. Tai ainakaan ei halua olla äiti. tietty en kyllä tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
(on yleensä aina hoitanut niitä ke- iltapäivän ja illan).

siis mitä tämä sun mielestä sitten on jos ei apua ja lasten hoitamista? luuletko sä että kovinkin monen vanhemmat hoitaa lapsenlapsiaan edes kerran viikossa melkein kokonaisen päivän? ehkä sun todella pitäis kattoa peiliin ja miettiä mitä siltä äidiltäsi oikein vaadit.

Samoilla linjoilla... tällaisena äidittömänä ja anopittomana äitinä ei voi kuin ihmetellä joidenkin äippien itsekkyyttä. Mummot nakitetaan lapsenlikoiksi automaattisesti, ja sitten jos mummolla onkin muuta puuhaa ni sitten se on ihan kamala akka. Menkääs nyt kuulkaas äidit vähän itseenne ja oikeesti; hoitakaa itse omat lapsenne!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä samaa vikaa tossa hoitamisjutussa. Mistä johtuu toi katkeruus, oikeasti?

mistä johtuu olettamus, että isovanhempien tulee hoitaa lapsenlapsiaan? minun äitini on niin hullu, etten antaisi hänen koskea pitkällä tikullakaan lapsiini, siis hän ei ole ikinä hoitanut heitä minuuttiakaan, eikä tule hoitamaan. minusta on periaatteessa ihan oikein, että vanhemmat eivät paapo lapsiaan vaan kun he ovat kerran perheen perustaneet, hoitavat itse lapsensa. toki, jotkut mummot ja papat tahtoo hoitaa pieniä, ja se heille suotakoon, mutta mikään laki ei velvoita heitä siihen, se pitäisi tajuta.

Yllättävää, että kaikki haukkumiset tulevat harmailta... Säälittävää.

Mä hoidan lapseni enemmän kuin mielelläni, mutta JOSKUS tulee tilanteita jossa tarvii apua ulkopuolelta.
Ja tiedoksi arvosteijoille: mulla ei ole ystäviä eikä siskoja tms. Miehen sisko on ainut ja hänkin asuu perheineen aika kaukana ja käy töissä. Et näin.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:

Mä hoidan lapseni enemmän kuin mielelläni, mutta JOSKUS tulee tilanteita jossa tarvii apua ulkopuolelta.
Ja tiedoksi arvosteijoille: mulla ei ole ystäviä eikä siskoja tms. Miehen sisko on ainut ja hänkin asuu perheineen aika kaukana ja käy töissä. Et näin.

emmä jaksa kirjautua näille sivuile.
enivei, kuulostat aika katkeralta ja koitat vissiin ottaa mallia äidistäsi: eli että mummo hoitaa.

Yllättävää että oma aloituksesi on tehty harmaana piileskellen, se vasta säälittävää onkin.

Olen huomannut samoja piirteitä omassa äidissä. Paitsi sillä erolla, että hoiti meitä (minua ja sisaruksia) suurimmaksi osaksi yksin isä oli paljon pois. Isovanhemmat asuivat eripaikkakunnalla, ja auttoivat kyllä tarvittaessa mutta välimatkaa oli kuitenkin aika paljon. Ja katkeraksi ovat nämä vuodet valitettavasti tehneet. Omia lapsia emme vie hirveäsi hoitoon, ja usein silloinkin on joku hyvä syy. Ja usein se on juuri sellaista nihkeää, eivätkä anna tuumaakaan periksi omista menoistaan. Vanhemmillani lapset ovat olleet kerran hoidossa päivän, tyttö on ollut kerran yö kylässä. Tämä on surullista, koska kuitenkin lapset viihtyvät heillä ja vanhemmatkin tykkäävät kun saavat "menoiltaan" sovitettua. Miehen vanhempien kanssa onkin sitten toista, ja usein heiltä tulee pyydettyä apua.

Ne jotka täällä haukkuu eivät itse saa sitäkään vähää lastenhoitoapua ja purkavat sen katkerina viesteinä... ;)
Mulle on ihan sama mitä te ajattelette, kun ette tiedä kaikkea niin pitäisitte päänne kiinni.

Ne jotka täällä haukkuu eivät itse saa sitäkään vähää lastenhoitoapua ja purkavat sen katkerina viesteinä... ;)
Mulle on ihan sama mitä te ajattelette, kun ette tiedä kaikkea niin pitäisitte päänne kiinni.

hei, meillä kyllä toinen mummola hoitaa lapsia ihan milloin vaan, kyse ei olekaan siitä. kyse on siitä, että vaadit äidiltäsi sellaista, mihin hän ei pysty ja hän on sen ilmaissut. sinun pitää vain hyväksyä asia.

Mä en ole haukkunut, mutta musta on typerää olettaa ettei mummolla voi olla muuta tekemistä.
Tää on keskustelupalsta. Jos tänne aloituksen tekee, niin melko usein siihen vastauksia satelee. Ja sori, jos niistä kaikki ei sitten ole sun kanssa samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja ursa:

hei, meillä kyllä toinen mummola hoitaa lapsia ihan milloin vaan, kyse ei olekaan siitä. kyse on siitä, että vaadit äidiltäsi sellaista, mihin hän ei pysty ja hän on sen ilmaissut. sinun pitää vain hyväksyä asia.

Mikähän vitun psykologi sinäkin luulet olevasi? Voi luoja!
Onko se PALJON pyydetty, jos pyytää hoitamaan sairasta lasta kolme tuntia mun tentin ajan? Hmm...
Tai onko se liikaa pyydetty ettei lasten tarvitsis olla muutossa jaloissa ilman minkäänlaista huomiota?
Joo...

Onko se PALJON pyydetty, jos pyytää hoitamaan sairasta lasta kolme tuntia mun tentin ajan? Hmm...
Tai onko se liikaa pyydetty ettei lasten tarvitsis olla muutossa jaloissa ilman minkäänlaista huomiota?
Joo...

No ehkä sun kannattais kuule sitten pamauttaa noi kommentit suoraan sille äidilles ja katsoo mitä tapahtuu. Tarviiko enää ollenkaan pyytää apuja.

Joo...

miksi hermostut? osuiko arkaan paikkaan tuo, että tiedostamattasi käyttäydyt samalla lailla kuin äitisi aikoinaan?

Kai sulla joku kaveri on joka ei ole kokopäivätöissä? Kotiäiti, työtön...? En tarkoita että sitten olisi velvolisuutta hoitaa toisten lapsia, mutta ainakin mun pienituloiset kaverit suostuu ilomielin kun maksan muutaman kympin tarvitessani muutamaksi tunniksi lapsenhoitoa.

Noita PAKKOtilanteita on kumminkin sen verran harvoin että en mä siitä köyhdy - eikä kaveri sanottavasti rikastu, ilahtuu vain - jos annan kaverille 50 euroa jotta saan jonkin asian hoidettua joka on pakko hoitaa ilman lasta.

Päiväkotikin maksaisi.

Yhteistyössä