Oltiinkohan tyhmiä?

  • Viestiketjun aloittaja Äiti 89
  • Ensimmäinen viesti
Äiti 89
Lapsi allerginen siitepölyille,kissalle, hevoselle ja lehmälle. Lääkärin kanssa juttelimme ja otimme kanin(lääkäri oli sitä mieltä,että voi ottaa koiran tai kanin) Nyt kuitenki murehdin,että kuinkahan todennäköisesti alkaa oireilemaan?! Tänään,kun poika työnsi nenän kanin turkkiin alkoi poika niiskuttamaan.. Toisaalta syö zyrteciä siitepölyallergiaan ja oli just lääkkeen otto aika. Usein niiskuttaa,kun lääkkeen vaikutus ohi..
 
tampiot
yleensä astmaatikot jotka saa oireita eläinten hilseestä, saa niitä oireita lähes kaikista karvaisista elukoista, olisitte ottaneet ennemmin vaikka jonkun matelijan tai kaloja.
 
allergiaAstma
Täälläkin kani, vaikka itse olen astmaatikko/allergikko! :)

Parasta siedätystähän tämä on, mutta en ole oireillut kanista sitten yhtään..
Ainoastaan kanin heinissä on sellaista, jotka allergisoi, mutta niistäkään ei ihmeemmin ole haittaa tullut, joten paras ratkasu on tehty ja Kani on niiiiin ihana, että en siitä luopuisikaan enää! :heart: :heart:

Suosittelen toki muillekkin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Äiti 89
Lapset halusi eläimen jota kiva pitää sylissäkin. Vuosi jo mietittiin asiaa. Silloin vuosi sitten ei uskallettu ottaa kania,kun poika oireili siitepölyllekin pahemmin. Nyt ollut helpompaa.
 
voi elämä..
Kanihan on kissan ohella yksi allergisoivimmista eläimistä. En voi uskoa että lääkäri on kannustanut ottamaan kanin jos kerran lapsi on allerginen.

Ja viime vuosi oli ennätyspaha siitepölyvuosi ja tänä vuonna sitä taas on ollut ennätysvähän, joten poikasi oireet eivät ole helpottaneet. On vaan vähemmän siitepölyä. Tällä kertaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä..;28618095:
Kanihan on kissan ohella yksi allergisoivimmista eläimistä. En voi uskoa että lääkäri on kannustanut ottamaan kanin jos kerran lapsi on allerginen.

Ja viime vuosi oli ennätyspaha siitepölyvuosi ja tänä vuonna sitä taas on ollut ennätysvähän, joten poikasi oireet eivät ole helpottaneet. On vaan vähemmän siitepölyä. Tällä kertaa.
Minä sain kanista astman, ikinään ei ole allergioita ollut.
 
ahaasi
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti 89;28618083:
Lapset halusi eläimen jota kiva pitää sylissäkin. Vuosi jo mietittiin asiaa. Silloin vuosi sitten ei uskallettu ottaa kania,kun poika oireili siitepölyllekin pahemmin. Nyt ollut helpompaa.
ai lapset halusi eläimen, no sittenhän olisi pitänyt ottaa varmuudeksi toinenkin!
jösses.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: rops
No kylläpä oli tyhmästi neuvottu. Olen allerginen lähes kaikille eläimille jotka prick-testistä löytyvät, siitä huolimatta että minua nuorempana siedätettiin ottamalla perheeseen kaksi koiraa.

Siedättyminen omalla kohdallani on tarkoittanut sitä, että pystyn nykyisin olemaan muutaman tunnin kodissa jossa on karvaisia (siis hilseileviä) lemmikkejä saamatta astmakohtausta. Ei siis sitä että voisin ottaa lemmikin.

Toivottavasti ymmärrätte luopua kanista jos poikanne alkaa oireilla pahemmin. Kani todella yksi pahimmista allergian aiheuttajista.
 
Minusta ette ole olleet tyhmiä jos kerran lapsi ei ole allerginen kyseiselle eläimelle ja lääkärikin on näyttänyt asialle vihreää valoa. Itse en ole millekään eläimelle allerginen mutta kaneja omistaneena tiedän että kanin karvat naamassa kutittavat ihan kivasti. Varsinkin karvanlähtöaikaan niitä karvoja kanssa on joka paikassa. Minä ainakin seuraisin vain tilannetta jos ei mitään suuria muutoksia tapahdu. Lemmikki perheessä voi opettaa lapselle paljon ja taas toisaalta kani pystyy sopeutumaan uuteen kotiin paremmin kuin esimerkiksi koira, jos siitä joutuu luopumaan.
 
Minusta ette ole olleet tyhmiä jos kerran lapsi ei ole allerginen kyseiselle eläimelle ja lääkärikin on näyttänyt asialle vihreää valoa. Itse en ole millekään eläimelle allerginen mutta kaneja omistaneena tiedän että kanin karvat naamassa kutittavat ihan kivasti. Varsinkin karvanlähtöaikaan niitä karvoja kanssa on joka paikassa. Minä ainakin seuraisin vain tilannetta jos ei mitään suuria muutoksia tapahdu. Lemmikki perheessä voi opettaa lapselle paljon ja taas toisaalta kani pystyy sopeutumaan uuteen kotiin paremmin kuin esimerkiksi koira, jos siitä joutuu luopumaan.
Kuten jo itsekin totesit, et ole allerginen millekkään eläimelle. Jos olisit, tietäisit sen että jos olet yhdelle eläimelle allerginen, on hyvin todennäköistä että allergia kehittyy myös tällä hetkellä allergoisoimatonta eläintä kohtaan.

Mutta olet kyllä oikeassa siinä että kanin sijoittaminen uuteen kotiin on huomattavasti helpompaa kuin koiran tai kissan.
 
"kukkanen"
itse myös siitepölyallerginen+kissa+heppa ja jotkut koirat. pystyn olee muutaman tunnin samassa paikassa jos on siivottu. kanista kyllä taas turpoo henkitorvi umpeen tunnissa, muista valuu räkä. kani pahin lähes kaikille eläinallergisille. eikä ne purut/heinät auta asiaa...
 
MIeheni on koiralle allerginen mutta siedättyi meidän koiralle. Siivota pitää usein tai alkaa oireilla jos karvaa/hilsettä on ilmassa paljon. Kenenkään muiden koiria ei siedä vieläkään, joten enpä tiedä miten siedätyshoito hyödyttää (voi tietysti pitää omaa lemmikkiä).. Kokeilkaas että lapsi ei kuitenkaan nuku samassa huoneessa kanin kanssa eikä kani saa oleilla huoneessa missä lapsi nukkuu. Pesee kätensä kun on koskenut kaniin (ettei hiero niillä käsillä silmiin pölyä). Pesette kanin häkin tarpeeksi usein ja siivoat karvat pois sieltä missä kani saa jaloitella.. Jos niiskutus on ainoa oire, niin antaisin kanin olla, mutta jos oireet pahenee niin antaisin kanin pois ihan suosiolla..
 
"mietiskelijä"
Mie oon allerginen kaikelle mitä ne testas... Pieni kun olin niin äiti joutu antaa kissat pois. Tästä huolimatta siedätin itteni hevosille, nykyään taas alkaa kyl nokka vuotaa kun tallille menee kun lopetti säännöllisen käymisen... Kissoista ei tuu enää mitään, ei myöskään koirista :) Astma on kehittyny kyllä mut se on tullu homeesta.... Kaikista jyrsijöistä tulee oireita mut onneks en niistä tykkääkään :D Ja tähän kaikkeen meni 10 vuotta.

Nyt pelko persiissä et onko tuo mein 4kk poitsu samalla tavalla allerginen kaikelle niinko mie, isänsä ei oo. Mut onneks ei oo ainankaa vielä mein koiruudesta mitään tullu :)
 
"mietiskelijä"
mut siis tosiaan en ihan pienen lapsen kanssa lähtis leikkimään tommosella asialla.. Meinki koira lähtis sitte asustelemaan anoppilaan jos mein poitsu siitä allergia oireita sais. Keskusteltu ollaan tää asia jo ennenku poika synty.
 
"Allerginen"
Olitte tyhmiä. Lapsi ei vielä itse osaa pitää puoliaan eikä ymmärrä omaa parastaan. Teidän vanhempien tehtävä olisi siitä huolehtia! Harmittaa lapsen puolesta, että teille on tärkeämpää miellyttää lapsia hetkellisesti kuin huolehtia terveydestä!
 
"vieras"
Mun mielestä on vaan tyhmää hommata joku eläin, koska lapset tahtoo jotain paijata sylissä, hirveän huono syy hankkia eläin. Sen pitäis olla kyllä ihan koko perheen lemmikki, toisekseen jos on allerginen eläimille niin sitten on, parempi antaa lapsen vanhempana hoitaa omat siedätykset.
 
Äiti 89
[QUOTE="vieras";28618659]Mun mielestä on vaan tyhmää hommata joku eläin, koska lapset tahtoo jotain paijata sylissä, hirveän huono syy hankkia eläin. Sen pitäis olla kyllä ihan koko perheen lemmikki, toisekseen jos on allerginen eläimille niin sitten on, parempi antaa lapsen vanhempana hoitaa omat siedätykset.[/QUOTE]

no joo.. Eihän se nyt ainoa syy ollut,että pelkästään lapset halusi. Halusin itse varmasti yhtä paljon. Ja minä olen se joka hoitaa kanin. Lapset joskus ruokkii,mutta esim.heinät laitan minä ja puhdistan häkin ja olen päävastuussa kanista. Häkki ei ole sellasessa paikassa jossa nukutaan tai lapset oleilisi paljoa. Minä kylläkin. Varmasti annamme kanin tuttavillemme aika helposti,jos lapsi oireilee. Ja joo oltiin tyhmiä,kun sen otimme.. Mietimme kyllä kauan ja lapsi testattiin eikä ollut kanille/koiralle allerginen. Koiraa ei haluttu just sen takia,että paljon vaikeampi luopua.
 
"Vieras"
Minulle lääkäri sanoi aikoinaan, että lievään allergiaan paras hoito on siedätys.

(Minulta testattiin allergiaa ja olin ihan kauhistunut ja sanoin, että mulla on 2 koiraa. Tuolloin lääkäri sanoi, että ei hätää, vaikka sinulla allergia todettaisiinkin, niin koirasi ovat parasta hoitoa siihen).
 
piupo
Hullun hommaa hommata eläimiä, jos on allergia todettu. Aikuinen on vastuussa itsestään ja kärsii oireet. Mutta altistaa lapsi, joka ei osaa asiaan vaikuttaa. Itse allergisena voin sanoa, että ei ole herkkua, jos hengitys vinkuu, silmiä kutittaa ja nenä vuotaa. Toki lääkettäkin voi syödä, mutta suurimmassa osassa on ikävänä sivuvaikutuksena väsymys.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
"muru"
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti 89;28618040:
Lapsi allerginen siitepölyille,kissalle, hevoselle ja lehmälle. Lääkärin kanssa juttelimme ja otimme kanin(lääkäri oli sitä mieltä,että voi ottaa koiran tai kanin) Nyt kuitenki murehdin,että kuinkahan todennäköisesti alkaa oireilemaan?! Tänään,kun poika työnsi nenän kanin turkkiin alkoi poika niiskuttamaan.. Toisaalta syö zyrteciä siitepölyallergiaan ja oli just lääkkeen otto aika. Usein niiskuttaa,kun lääkkeen vaikutus ohi..
Kaneja ei sais koskaan pitää yksin! Ne tarvitsee lajitoverien seuraa.
 
Peyote
Meille ei ainakaan sopinut kani. Miehellä oli nuha koko ajan ja pojalla myös. Lisäksi poika sai isoja näärännäppyjä silmäluomiin sisäpuolelle.

Villakoira ja chihuahua meillä on.
 
..
Mä olen itse allerginen ja kotieläimille (kissa, koira) olen siedättynyt jo lapsuudessa. Testit näyttivät silloin allergiaa kissoille ja koirille, siitepölyille jne. Hevosillekin siedätin itse itseni ja kotona on nytkin koira.
Eli ihan rauhassa odottelisin siitepölykauden yli sitä, että lääkitys loppuu. Oireitahan voi tulla, mutta kannattanee tarkkailla ovatko oireet helpottamaan vai pahenemaan päin. Silti suosittelen varautumaan siihen, että lemmikistä pitää luopua.
 

Yhteistyössä