Olohuoneen verhot ongelmana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisustus apua kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisustus apua kaipaan

Vieras
Olohuoneen seinät vaaleaa tapettia, sohvat ruskeat, lattia ruskea ja matot vaaleat. Verhoihin tahtoisin jotain väriä, mutta en osaa ajatella mikä sopisi.

Auttakaa!

Haluaisin jonkun yksinkertaisen, ihan vain kappa, koska tahdon että valoa tulee mahd. paljon. Jos jollakin on ajatus tietynlaisista verhoista, laita kuvaa tulemaan.. pää on ihan tyhjä!

Meillä tarvitaan tooosi pitkä verhokappa. Olohuoneessa monta ikkunaa vierekkäin. Verhokangas pitäisi saada leikattua pituus suunnassa, ei leveys, ettei tule turhia saumoja...

Vihreä ja turkoosi kuulostaa ihan ok. Mutta kuvia toivoisin tänne liitettävän, ideoita. :)

Turkoosi, lime tai pinkki olisivat pirteitä värejä ja ainakin sisustuslehtien ym. perusteella muodikkaitakin nyt :) Syksyinen, lämmin tumma keltainen (okra?) toimisi varmaan myös hyvin ja toisi lämpöä.

Oranssi? Sopii ainakin syksyyn. Koska kyseessä vain yläkappa niin ei tule kalliiksi vaikka vaihtaisi väriä useamminkin vuodenvaihteen mukaan... Ja noihin sun olohuoneen väreihin sopii kyllä melkein kaikki värit.

[QUOTE="n22";21985627]Turkoosi, lime tai pinkki olisivat pirteitä värejä ja ainakin sisustuslehtien ym. perusteella muodikkaitakin nyt :) Syksyinen, lämmin tumma keltainen (okra?) toimisi varmaan myös hyvin ja toisi lämpöä.[/QUOTE]

Turkoosi ja lime erittäin ok. Mutta jostain syystä toi pinkki tökkää pahasti, liian lälly mulle. :D
Täytyy vaan jatkaa etsimistä kuumeisesti..

[QUOTE="Sarina";21985651]Oranssi? Sopii ainakin syksyyn. Koska kyseessä vain yläkappa niin ei tule kalliiksi vaikka vaihtaisi väriä useamminkin vuodenvaihteen mukaan... Ja noihin sun olohuoneen väreihin sopii kyllä melkein kaikki värit.[/QUOTE]

Niin värejä on varmasti monia, jotka sopii. Mut mä en vaihda verhoja kovin usein, haluan tehdä "oikean" päätöksen = pitkäaikaisen. :) Ei ole varaa mielihalun mukaan vaihdella. Täällä meillä kankaat maksaa liikkeissä hunajaa. Mistäköhän saisi edullisesti?

Edullisia kankaita on ollut esim. Elloksella yms. paikoissa (varsinkin, jos on joku tarjous menossa).

Mut tiiäkkö mitä. Itse asiassa jos laitat kapan, se voi pimentää huonetta enemmän kuin se, että laitat pitkät sivuverhot. Sekin kun riippuu siitä, miten ne laitat. Ja sivuverhot voi laittaa vain reunimmaisiin ikkunoihin. Tai sit valkkaat verhokankaaksi läpikuultavan kankaan tms.

Siis sitä koitan sanoa, et ei kappa ole ainoa vaihtoehto, vaikka haluisitkin mahdollisimman paljon valoa sisään. :)

Niin ja sopivia värejä on vaikka kuinka monta. :D

En hoksannut, että sinulla noin pitkään verhoon tarve. Tulee siis sitten kalliimmaksi kuin luulin. Ja kankaat todella ovat kalliita. Itse olen saanut hieman edullisemmin esim. tilaamalla halvan valmisverhon ja tekemällä siitä. Ja täällä Tampereella esim. eurokankaalla pöytä jossa kankaat 50% alessa. Siitä tuurilla saa kivojakin kankaita.

Kannattaa katella sisustusvinkkejä esim tuolta Ikean sivuilta. Siellähän on niitä mallihuoneita vaikka muille jakaa. Itsekin eka mietin aivan erilaisia verhoja just tuolla ajatuksella että valoa tulisi paljon..mutta myös monilla muilla tavoilla saa kivasti valoa. VArsinkin jos on aina se kappa tms, niin alkaa kyllästyttään.

Lime ja turkoosi on mielestäni kans kivat värit. Edullisesti kankaita saa alennuksesta, kannattaa kierrellä. Eurokankaasta ite oon ainakin saanut todella kivoja halvalla.

Tännehän oli tullut kivasti tekstiä, kun liukenin paikalta. :D

Täytyy vielä miettiä tuota verho asiaa. Mallia ja väriä. Ei ole mikään helppo ratkaisu.. :D
Kivalta näytti tuo kuvassa oleva kangas. Itse taidan kallistua läpikuultavaan kankaaseen.

vielä saa ideoidA

Älä laita verhoja ollenkaan? Monesti näkee virityksiä mitkä on vaan laitettu niinkuin verhot ois pakolliset vaikka paljon parempi olis ilman.
Väriä sisustukseen saat muutenkin, esim. sohvatyynyillä yms.

Meillä ei ole nykyään yhdistetyssä oh/keittiö/ruokailutilassa lainkaan verhoja enkä meinaa hommatakaan (sälärit on)

Mitenkäs paljon sitä sivuverhoa sitten tarviis? Toisella sivulla ikkunoita 350 cm ja toisella sivulla 170 cm ikkuna. Eli paljon on ikkunoita.

Talous tulee vastaan tässä verhojen hankinnassa myös. Joten ajattelin että kappa tulee halvemmaksi, jos ottaa yksivärisen ja leikkaa pituus suunnassa, ei leveys, ettei tule turhia saumoja.

Ja sitä valoa kaipaan! :)

Älä nyt kappaa laita, jos valoa haluat. Sehän juuri vie sen parhaan taivaskaistaleen sieltä ikkunan yläreunasta. Valoverhot voisi sopia. Ei mitään liian paksua kangasta, kun lattia on tumma.

Yhteistyössä