Pelkäät siis yksinjäämistä. Haluaisit perheen ja ikääkin alkaa jo olla yli kolmenkympin. Et tapaa naisia työssäsi etkä käy baareissa.
Olet turvautunut kakkosvaihtoehtoon paremman puutteessa. Se on huono alku perheen perustamiselle se.
Ihmisillä on kaikenlaisia kriteerejä, kun he elämänkumppania valitsevat. Jokainen meistä on varmaan lukenut näitä loputtomia listoja (komea/kaunis, pitkä, älykäs, huumorintajuinen jne. yms.). Mielestäni tietty ulkonäkövaatimus ei ole sen huonompi tai parempi vaatimus kuin mikään muukaan. Jos joku tietynnäköinen ei miellytä, se ei miellytä. Ei sille ihminen mitään voi.
Jokaisen tulisi saada itselleen se omasta mielestään ihannekumppani. Näin ei ole nyt sinun kohdallasi. Olet tyytynyt vähempään kuin mitä oikeasti haluaisit. Sen takia et koskaan tule tämän naisen kanssa vilpittömästi onnelliseksi.
Älä pelkää yksinoloa. Olet vielä nuori mies ja varmasti löydät sen ihannekumppanin, jota rehellisesti voit sanoa rakastavasi. Ei ole järkeä jatkaa seurustelua, jos joku piirre häiritsee niin ylitsepääsemättömästi. Se ei ole oikein sinua ja varsinkaan tätä tyttöystävääsi kohtaan.
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että itsekin seurustelin aikoinani miehen kanssa, joka kaikinpuolin oli ns. hyvä ihminen. Hänestä olisi varmasti tullut mitä parhain isä lapsille, hyvä aviomies, kaikin puolin kunnon mies. Mutta... minkäs teet, kun ulkonäöllisesti hän ei minua miellyttänyt. Väkisinkin pää kääntyi katsomaan niitä vieraita miehiä ja se harmitti ihan vietävästi. Aluksi myös minä en välittänyt hänen ulkonäöstään eli ihastuin alunperin hänen älykkyyteensä, huomaavaisuuteensa ja siihen, että hän ihaili minua ja piti minua kuin kukkaa kämmenellä. Mutta aikaa myöten (ehdimme seurustella muutaman vuoden) huomasin, että ärsyynnyin häneen, vaikkei syytä ollutkaan.
Loppujen lopuksi ero kävi omalta puoleltani helposti. Hänestä oli tullut minulle vain pelkkä ystävä, tärkeä sellainen, mutten voinut sanoa rakastavani. Ja niinhän siinä kävi, että yhtäkkiä löysinkin kesken työpäivän sen miehen, johon rakastuin silmittömästi. Hän vastasi sisäisesti ja ulkoisesti juuri sitä, mitä olin kaivannut. Nyt, seitsemän vuoden jälkeenkin hän saa sukat pyörimään jaloissani ja joka päivä kiitän siitä, että hän tuli elämääni. Joskus katselen, kun hän nukkuu, miten ihanalta hän näyttää. Ja kun hän herää ja kertoo unistaan, hän on vielä ihanampi!