ollakko vai eikö olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tom

Vieras
Olen jumiutunut täydelliseen päättämättömyyden tilaan tyttöystäväni suhteen. Hän on toisaalta äärettömän fiksu ,hyvää seuraa, luotettava, kaikin puolin hyvä vaimo ehdokas ja varmasti parempi nainen kuin ansaitsisin. kuitenkin minä typeryyksissäni kiinnitän suurimman huomioni siihen yhteen seikkaan joka minua ei miellytä eli että hän ei ole kovinkaan kaunis. En saa päätettyä ollakko vai eikö olla koska toisaalta ulkonäkö lemppaus perusteena tuntuu aika alhaiselta toisaalta naimisiin meno ilman tunteen paloa ei sekään tunnu hyvältä. Tässä sitä sitten jahkaillaan. kertokaapa omia kokemuksia.

Oletko itse komea, siis muittenkin mielestä kuin itsesi? Mikäli olet itse täysin tavallinen tai keskimääräistä huonomman näköinen, mielestäni vaatimus on aika teennäinen. Ota huomioon, että et ehkä koskaan tule löytämään tarpeeksi kaunista naista, joka olisi sinusta kiinnostunut. Joten silloin kannattaa miettiä, että oletko mieluiten yksin vai tavallisen näköisen tytön kanssa?

Toisaalta en kyllä suosittele naimisiin menoakaan, jos et ole tähän tyttöön rakastunut. Mutta ulkonäöllä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, jos löytäisit kauniin tytön, ihan yhtä hyvin hänessä voisi olla joku vika, joka estäisi naimisiin menon.

Ihastutko normaalisti standardi-kauniiseen, vai persoonan kautta kauniiseen? Jos mallikaunottaret ovat tavoitteenasi, niin silloin kannattaa katsoa edellisen kirjoittajan ehdotuksen mukaisesti peiliin ja todeta mahdollisuudet sellaisen saavuttamiseksi.

Jos taas yleensä näet mukavat persoonat kauniina, niin silloin toteaisin, että älä mene naimisiin vaan jatka etsimistä. Nykyinen tyttöystäväsi ei ole herättänyt tarpeeksi tunteitasi.

Tapasin miesystäväni netissä. Viehätyin heti hänen ulosantiinsa kaikin puolin. Hän kertoi suoraan, ettei ole mikään komistus. Sitten tapasimme, ja hän oli toden totta tosi tavis ja lyhytkin vielä. Mutta hänen persoonansa oli jo ehtinyt hurmata minut niin, etten ajatellut hetkeäkään hänen vaatimatonta ulkomuotoaan suhteen esteeksi. Hän on ihana!

Laihialainen nuorimies toi miniäehdokkaan kotiinsa. Miniä ei ollut kauneudella pilattu.

Isä tokaisi:
-Poikani, hyvä valinta tuo nainen. Muista, että kauneus katoaa, mutta rumuus senkun lisääntyy!

Ehkä ongelman ydin onkin juuri siinä että minulla on melko hyvät mahdollisuudet naisten kanssa monessakin suhteessa ja juuri ulkonäkö on niistä vahvimpia. Tosin en juuri lainkaan tutustu uusiin naisiin kun työ on 100% miesvaltaisella alalla ja yöelämässäkään en käy. Minulla on myös aika suuri pelko yksin jäämisestä lähinnä siitä syystä että ennen nykyistä seurustelua olin 5v yksin sen takia etten yksinkertaisesti tavannut naisia ja kun tapasinkin en kiinnostunut vaikka ehdotuksia tulikin riittämiin. Ikääkin on jo kertynyt 31v joten jos tämä menee pieleen olisi äärettömän raskasta aloittaa uusi haku kierros. Nykyisessä tyttöystävässäni ihastuin lähinnä fiksuuteen ja hyvään sydämmeen joka hänellä on, myöhemmin siihen että hän rakastaa niin aidosti ja koko sydämmisesti että voi vaan ihmetellä. Kuitenkin ulkonäkö asia on osaltani piillyt pinnan alla koko ajan vaikka kaikki muu on hyvin, se on varmasti typerä ja pinnallinen ajattelutapa, mutta minkä omalle päälleen mahtaa.

Sanoisin, että villakoiran ydin kohdallasi on, ettet oikeasti rakasta tyttöystävääsi etkä ilmeisesti ole kohdannut itsellesi sopivaa kumppania.

Kaikkihan me emme ole kukkasia, mutta jos oikeasti todella toisesta välittää ja tätä rakastaa, ei ulkonäöllä loppupeleissä ole merkitystä. Se, että hänen ulkonäkönsä sinua häiritsee jo nyt, kertoo ettei suhteenne voi kovinkaan hyvä olla eikä sellaiseksi kehitykään.

Kauneus on katsojan silmässä. Tässä totuus. Toiset näkevät pintaa syvemmälle ja arvostavat sitä kauneutta, toisille ulkonäkö on tärkeämpää, jotkut onnistuvat saamaan molemmat samassa paketissa.

Miksi uhraisit elämäsi mokomalle sialle, jos kerran voit helmen saada?

Tom ystäväiseni. Ainakaan nainen ei ole ihastunut sinussa fiksuuteen, sen verran ala-arvoisesti tekstiä tuotat. Tämä ei millään pahalla, mutta se kertoo ihmisen koulutustasosta melko paljon.

Voihan olla, että tyttöystäväsi miettii sinussa juuri tätä: olet kyllä kaunis poika, mutta et kovin älykäs. Täydellistä pakettia tuskin kuitenkaan on olemassakaan. Ja jos rakastat, myös pidät toisen ulkonäöstä. Ja älykkyyden tasosta.

Hyvä Tom, minulla oli aikoinaan tuo sama ongelma. Tytön ulkonäössä ja pukeutumisessa oli piirteitä, joista en pitänyt. Olin kuvitellut itselleni vähän toisenlaista tyttöä. Minäkin olin ihastunut tytö fiksuuteen, enkä voinut minkään ihmetellä hänen intohimoista, pyyteetöntä rakkauden määrää. Vaikka olinkin vasta parikymppinen, niin pyörsin periaatteeni ja annoin tuolle tytölle mahdollisuuden. Otin riskin. Hän vei sydämmeni ja se on hänellä vieläkin 30v yhteiselon jälkeen. Tuo nuorena tehty päätös oli elämäni paras päätös.

Minun ex-mies oli myös samanlainen, että ulkonäöllä oli suuri merkitys. Sen takia ei minua arvostanut, kun en ollut mallin näköinen enkä mittainen. Ja niin se ero sitten myöhemmin tulikin (ei pelkästään tästä syystä)

Myöhemmin hän saikin naisystävän, joka oli tehnyt mallin töitä. Vaan millainen oli hänen luonne? Todella hankala tapaus. Mielenterveydessäkin ongelmia. Ero se tuli siitäkin.

Nyt sanoo, että minä olen fiksuin nainen, jonka hän tuntee ja että olisi hänen kannaltaan ollut parempi, jos olisimme pysyneet yhdessä.

Vaan kaikkea ei voi saada. Ja sitä paitsi, olen itse kaunistunut vuosi vuodelta (kuka se kissan hännän nostaa, jollei kissa itse), kun itsetunto on kasvanut. Toivottavasti tyttöystävällesi käy samoin :-)

Minun mielipiteeni on, että odota sitä rakkauden paloa, jolloin kaikki tuntuu selvältä ja hyvältä. Etkä mikään ikäloppu ole uutta kierrosta ajatellen. Omat vanhempani löysivät toisensa yli kolmekymppisinä ja nyt 25 vuotta yhdessä.
Mutta mieti tarkkaan ennen kuin teet mitään. Mitä kauneus sinulle oikeasti merkitseekään? Eikö nykyisesi ole mielestäsi kaunis, vai puuttuuko hänestä tai sinusta vaan jokin muu oleellinen jotta olisit tyytyväinen parisuhteeseesi. Mieti myös, mitä rakkaus sinulle merkitsee. Vastaukseksi ei nyt riitä, että ""paljon"".

Onko sinulla joku naistyyppi, johon aina ihastut, kuten esim. tummatukkaiset naiset?

Puuttuuko tytöstäsi joku henkinen ominaisuus, syvyys tai laajakatseisuus? Näkeekö hän sinut realistisesti?

Uskon, että olet korkeasti koulutettu, mutta hyvin erikoistunut, esim. DI.

Aika rankan päätelmän teit noista lyhyistä tekstinpätkistä. Mitäs jos Tomilla onkin lukihäiriö? Eihän se ihmisestä tyhmää tee, eikä muutenkaan oikeinkirjoitus välttämättä ole merkki älykkyydestä.

Ja sitten varsinaisesta asiasta... Oisko niin, ettei Tom vaan rakasta tyttöä riittävästi (tai ollenkaan vaikka niin luulisikin) ihan ulkonäöstä riippumatta. Nyt ulkonäkö on sitten vaan se asia joka tytössä alkaa Tomia ärsyttää kun joku vikahan naisessa pitää olla jotta löytyy syy eroon.

Hah hah! Mulla on vastakkainen ongelma. Seurustelen miehen kanssa, joka on kyllä erittäin komea, hyvävartaloinen, ja hyvin varustettu, mutta sitten taas- hänelle ei ole kauhalla annettu ei älyä eikä luonnetta.

Olen kohta 30- vuotta, joten kannattaisiko jättää, sillä eihän sitä tiedä saako enää yhtä komeaa miestä...

Ota tämä ja ala etsimään parempaa.

Et voi hävitä, jos parempi löytyy niin ulkoistat tämän heti. Jos ei löydy niin ompahan edes jotain.

Real simple, miksi edes kysyt täällä näiltä emakoilta?

Kylläpä olet ongelman kehrännyt... Vai liekö tuo edes mikään ongelma.

Väittäisin, että jos todellakin olet noin pitkälle asiaa miettinyt ja pohtinut, niin tulet joka tapauksessa jossakin vaiheessa pettämään ""rumaa/vähemmän kaunista"" partneriasi.

Kaunis nainen ei kuitenkaan tarkoita samaa, kuin tyhmä nainen. Muista tämä retkilläsi = ).

On minulla toki tietty maku naisten suhteen. Ulkonäön kohdalla avokkini ei vaan vastaa niitä mieltymyksiä kovinkaan paljoa.
Ajattelin aluksi että pinnallisten asioiden merkitys vähenee ajan myötä, niin vain ei ole käynyt.

Varmaankaan hän ei minua näe aivan realistisesti, koska tuntuu aina vähättelevän huonoja puoliani ja korostavan niitä hyviä. Samaan toivoisin itsekin pystyväni, koska silloinhan minulla ei tätä ongelmaa olisi.

Kun olet noin epävarma, olisi sille tytöllekin reilumpaa, että eroaisitte kokeeksi nyt heti eikä vasta sitten kun olet löytänyt uuden ja kauniimman.

Erossa ollessa sitten voit nähdä, oletko helpottunut vai jäikö kova ikävä. Asia on niin, että moraalisaarnat eivät tunteisiin auta mitään. Jos toisessa on joku tai joitain ärsyttäviä piirteitä, johtuu se sitten luonteesta, ulkonäöstä, äänestä, puhetavasta tai mistä vaan, mitkä ei välttämättä ole yhtään ärsyttäviä jonkun ulkopuolisen mielestä, nämä jutut voivat paisua omassa mielessä suuriksi. Ja sitten kun se ero tulee, voi ero tuntua entistä kovemmalta palalta sille toiselle osapuolelle.

Aina ei tarvi olla edes mitään vikaa kummassakaan, mutta kemiat eivät ihan pelaa joka asiassa niinkuin kuuluisi. Kukaan ei toki ole täydellinen, mutta suhdetta ei silti saa pitää yllä vain sen vuoksi, että pelkää itse jäävänsä yksin.
Pyydä miettimisaikaa, se voisi selkiyttää molempien tunteita.

Älä Tom ota paineita näistä haukkumisviesteistä. Ymmärrän paremmin kuin hyvin mitä tarkoitat. Toisaalta välität tyttöystävästäsi, etkä missään tapauksessa haluaisi häntä loukata. Asia silti kaihertaa, katsot häntä salaa ja mietit, miksi tuo ei pidä ulkonäöstään huolta..
En tiedä, kuinka tärkeää on oma ulkonäkösi itsellesi, oletko vaan hyvännäköinen ilman suurempia ponnisteluja, mutta terve itseluottamus on seksikkäintä, mitä miehessä voi olla.
Sama pätee naisiin. Onko tyttöystävälläsi taipumusta huonoon itsetuntoon? Moni ei niin kuvankaunis nainen on hyvännäköinen itsevarman, oman ulkonäkönsä tiedostavan luonteensa puolesta.
Olen itsekin kolmekymppinen ja pidän ulkonäöstäni huolta, ja ulkonäkö onkin (valitettavasti) tärkeää jos tapaan miehen. Varsinkin kun ikää tulee lisää, pitää hyvän kropankin eteen tehdä töitä.
Jos tuntuu siltä, että et ole palavasti rakastunut ja tyydyt häneen, se ei ole reilua kumpaakaan kohtaan. Löydät varmasti sellaista seuraa, jossa on kumppaniakin kiva katsella.

Yhteistyössä