Ollaankohan me sit jotenkin epänormaaleja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Huomasin tuossa S-pankin mainoksen jossa mainostavat normaalien ihmisten lähtevän lomalle luottokortti taskussa...

Meillä kun ei ole ainuttakaan luottokorttia ja lomaillaan ihan kääshillä.
Ei mene mun jakeluun mikään luottolomailu.

En mä epänormaalista tiedä, mutta vanhanaikaisia olette. Vaan älkää huoliko, meitä on muitakin antiikin aikaisia! Minä en ymmärrä lainkaan noiden luottokorttien päälle, vaan oon sitä mieltä että ostetaan sillä rahalla mitä jo on ja se saa riittää (jotkut talolainat ovat nyt tietysti eri juttu).

No onhan luottokortti turvallisempi kuin kuljettaa riihikuivaa taskut täynnä. Ja jos joku varastaa sun käteiset, niin saat heittää niille hyvästit. Kun taas jos luottokortti nyysitään, niin kortin voi sulkea ja luottokuntakin ottaa osaa tappioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisko siinä tarkoitettu ulkomaille lähtöä? Siellä minulla on aina luottokortti mukana, kun ei viitsi kovin paljon käteistä kuljettaa mukana.

Ööööö,no kyllä me pärjätään ulkomailla ilman luottokorttia,esim. Visa Electronilla jne.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No onhan luottokortti turvallisempi kuin kuljettaa riihikuivaa taskut täynnä. Ja jos joku varastaa sun käteiset, niin saat heittää niille hyvästit. Kun taas jos luottokortti nyysitään, niin kortin voi sulkea ja luottokuntakin ottaa osaa tappioihin.

No miksi se pitää olla just LUOTTOkortti?!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

No vaikka siksi, että tavallinen pankkikortti ei kelpaa juuri missään, eikä uusi debet/kredit-korttikaan käy kuin SEPA-alueella.

Jokainen tekee miten haluaa!

Valitettavasti monessa paikassa nykyään vaan pitää olla luottokortti, jotta saa tehtyä esim. hotelli- tai autonvuokrausvarauksen, vaikka maksaisikin sitten käteisellä.

Luottokortin käyttöhän on omasta itsekurista ja suunnittelusta kiinni, eli luottokorttilaskunhan voi maksaa kerralla pois eräpäivänä niin ei tule korkoja tai muita maksulisiä.

Olisko siinä tarkoitettu ulkomaille lähtöä? Siellä minulla on aina luottokortti mukana, kun ei viitsi kovin paljon käteistä kuljettaa mukana.

Ööööö,no kyllä me pärjätään ulkomailla ilman luottokorttia,esim. Visa Electronilla jne.

No minulla on tavallinen pankkikortti ja visa.

Ja vielä toinenkin syy: jos sattuu tapaturma, ja paikallinen sairaala ei hyväksy matkavakuutuskorttiasi (eli ts. saat sairauskulut vasta kotimaassa myöhemmin), niin on se helpompi vinguttaa sitä visaa, jos tilillä ei muuten olisi niin paljoa katetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jemppa75:
Valitettavasti monessa paikassa nykyään vaan pitää olla luottokortti, jotta saa tehtyä esim. hotelli- tai autonvuokrausvarauksen, vaikka maksaisikin sitten käteisellä..

Tämäkin pitää hyvin paikkansa. En ole edes Suomessa saanut tehtyä hotellivarausta ilman luottokorttia.

Monissa maissa täytyy esim. hotellissa antaa luottokortilla varaus, autoa ei voi vuokrata ilman luottokorttia jne., eikä se Electron ole ihan niin varma kaikkialla (kuten ei toki tavallinen luottokorttikaan). Mä en tykkäisi lähteä reissuun vain yhden kortin varassa, kun ei koskaan voi tietää mitä tulee eteen.

Jokainen tekee miten haluaa!

Valitettavasti monessa paikassa nykyään vaan pitää olla luottokortti, jotta saa tehtyä esim. hotelli- tai autonvuokrausvarauksen, vaikka maksaisikin sitten käteisellä.

Luottokortin käyttöhän on omasta itsekurista ja suunnittelusta kiinni, eli luottokorttilaskunhan voi maksaa kerralla pois eräpäivänä niin ei tule korkoja tai muita maksulisiä.

Ei tässä varmaan ollutkaan kyse siitä mitä muut tekee, vaan mitä ME tehdään! :D

Se on kumma kun lukee näitä alotuksia missä ihmiset ihmettelee luottokorttien käyttöä yms. niin nämä luotolla elävät hyökkäävät joukolla kimppuun ja jaksaa toitottaa kuinka se luotolla eläminen kannattaa jne.

Maksan matkan käteisellä, mut lomalla on kyllä Visa aina mukana. On paikkoja joissa auton vuokraukseen tai hotelliin tarttee luottokortin. Mulla ei ole ns luotollinen Visa, vaan seuraavan kuun viimeinen päivä maksan kaiken pois, ilman korkoja.

Jokainen tyylillä toki ja itsekään en pahemmin luottoa käytä. Muuten, luottokortissakin saldo siirtyy luoton puolelle vasta sen jälkeen, kun et maksa laskulla kaikkea pois :D

Ja jos tällä hetkellä olisin jossa ulkomailla jumissa, koska en pääsisi Suomeen, niin kyllä ma olisin aika iloinen mukana olevasta luottokortista :)

Valitettavasti monessa paikassa nykyään vaan pitää olla luottokortti, jotta saa tehtyä esim. hotelli- tai autonvuokrausvarauksen, vaikka maksaisikin sitten käteisellä..

Tämäkin pitää hyvin paikkansa. En ole edes Suomessa saanut tehtyä hotellivarausta ilman luottokorttia.

No toi nyt on ihan paskapuhetta!! Jos et edes kokeile tehdä hotellivarausta ilman että heti alkuun ilmoitat että Matkustaja Luottonen täällä ni kai ne nyt sen kortin silloin pyytää!
Me matkustetaan PALJON ympäri Suomea ja YHDESSÄKÄÄN hotellissa ei ole yöpyminen estynyt koska emme omista luottokorttia!

Se on kumma kun lukee näitä alotuksia missä ihmiset ihmettelee luottokorttien käyttöä yms. niin nämä luotolla elävät hyökkäävät joukolla kimppuun ja jaksaa toitottaa kuinka se luotolla eläminen kannattaa jne.

No älä nyt suutu! Ei kai se meidän vika ole, jos sun luottokorttihakemus on evätty :D

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Maksan matkan käteisellä, mut lomalla on kyllä Visa aina mukana. On paikkoja joissa auton vuokraukseen tai hotelliin tarttee luottokortin. Mulla ei ole ns luotollinen Visa, vaan seuraavan kuun viimeinen päivä maksan kaiken pois, ilman korkoja.

Mutta velkaa se silti on koska sulle ei ole niitä rahoja just silloin!

Totta kai mulla on, mutta en ole niin pöljä, että niitä mukana kuskaisin.

No älä nyt suutu! Ei kai se meidän vika ole, jos sun luottokorttihakemus on evätty :D

Ei sitä voi evätä kun ei sitä ole edes haettu. :D

Totta kai mulla on, mutta en ole niin pöljä, että niitä mukana kuskaisin.

Selityshän se tuokin on! B)

No velkaa ja velkaa. Jos sen maksaa heti laskun tullen pois, se ei kerää edes korkoja.

Yhteistyössä