Ollaan varmaan pullamössöjä,mutta me ei jakseta toista lasta :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jennis:
pitkään mietittiin tehdäänkö 1v esikoiselle sisarus tai yritetäänkö toista lasta, mutta nyt päätettiin, että ei. Molemmat ollaan hyvin väsyneitä. Miehellä vaativa työ, minulla aikaavievä osa-aikatyö, jota teen kotoa käsin. Ollaan varmaan pullamössöjä, mutta parisuhde on kireällä jo nyt ja pinna palaa molemmilta. Vaikka sinänsä pieni vauva olisi ihana, en millään jaksaisi esim. vaativaa vauvaa, esikoisen hoitoa ja tätä pyöritystä muutenkin. Sinänsä varmaan hyvä, että tunnistaa rajansa, mutta kai minä/me aika vajavaisia ollaan, kun ei jaksettaisi kahta lasta lyhyellä ikäerolla..

Ette te mitään pullamössöjä ole vaan fiksuja ihmisiä jotka tietävät jaksamisensa rajat.

Sitten tää väsymyskysymys. Mä ainakin olen niin peruslaiska ja ties mitä, että voisin väsyä jo puolikkaaseen lapseen. Jaksettava kuitenkin niiden kanssa on (kun on mennyt tekemään). Ja ONHAN se välillä suorastaan tervanjuontia.

Mie olin väsyneempi ensimmäisen lapsen kanssa kuin kahden pienen kanssa.

...mutta mie oon kyllä sitä mieltä että kyllä lapsia kannattaa tehdä silloin kun molemmista tuntuu siltä ja kokee olevansa valmis - vaikka sitä ei voikaan tietää mitä elämä kahden lapsen kanssa on.

Musta tuntuu, että teidän ongelmanne ei ole se lapsi vaan muut asiat. Jos ajattelette hankkia joskus toisen lapsen, niin hoitakaa muu elämänne kuntoon, parisuhde ja se työväsyminen. Kuulostatte lähinnä järkeviltä, mutta toisaalta, herätkää myös huomaamaan, että se yksikin lapsi tarvitsee onnellisen perheen, suokaa hänelle sellainen, eli hoitakaa itsenne "kuntoon".

Muakin pelottaa toisen lapsen "hankkiminen", oma jaksaminen ja parisuhteen ylläpito kun on kaksi pientä. Vielä en ole jättänyt ehkäisyä pois vaikka molempien järki ja mielipiteet sanoo että esikoiselle olisi hyvä tehdä sisarus.

Mä en vaan vielä uskalla :| Raskauskin pelottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ser:
Kyllä se yksi lapsi voi olla ihan riittävästi. Minulla on yksi lapsi ja enempää en halua ja syyt siihen ovat itsekkäät, mutta mulla on vain tämä yksi elämä. Haluan tarjota lapselle parasta ja itsekin ehtiä tehdä jotain kivaa. Toisen lapsen myötä meille tulisi vähintään avioero ja onnettomat lapset..

Mistä tiedät, vaikkapa lapsi kaipaisi sisaruksia. Silloin et tällä ratkaisulla tarjoa hänelle parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja fddf:
Kyllä se yksi lapsi voi olla ihan riittävästi. Minulla on yksi lapsi ja enempää en halua ja syyt siihen ovat itsekkäät, mutta mulla on vain tämä yksi elämä. Haluan tarjota lapselle parasta ja itsekin ehtiä tehdä jotain kivaa. Toisen lapsen myötä meille tulisi vähintään avioero ja onnettomat lapset..

Mistä tiedät, vaikkapa lapsi kaipaisi sisaruksia. Silloin et tällä ratkaisulla tarjoa hänelle parasta.

on erittän huono syy tehdä lisää lapsia vain et saadaan ekalle sisaruksia..

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja fddf:

on erittän huono syy tehdä lisää lapsia vain et saadaan ekalle sisaruksia..

Miksi se on erittäin huono syy? Kerropa, montako aivan totaalisen väsynyttä kahden lapsen äitiä tunnet? Eiköhän se useimmiten ole niin, että pelot on suuremmat kuin todellisuus, ja kun niitä lapsia on kaksi, niin voimavarojakin löytyy kahden edestä. Useat ovat myös yllättäen sitä mieltä, että yhden kanssa on väsyttävämpää.

Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Muakin pelottaa toisen lapsen "hankkiminen", oma jaksaminen ja parisuhteen ylläpito kun on kaksi pientä. Vielä en ole jättänyt ehkäisyä pois vaikka molempien järki ja mielipiteet sanoo että esikoiselle olisi hyvä tehdä sisarus.

Hei mä voin kolmen lapsen äitinä suositella sitä. Meidän lapset on syntyneet 05,07 ja 09 ja tuntuu että 90% mun huolista oli aika turhia.. :)

Eikä elämässä voi saada mitään jos aina ajattelee what if..?

mut ota aikasi, kyl sä huomaat sit kun tuntuu siltä mutta ei kannata lietsoa pelkoja. :)

Alkuperäinen kirjoittaja eleanoor:

Hei mä voin kolmen lapsen äitinä suositella sitä. Meidän lapset on syntyneet 05,07 ja 09 ja tuntuu että 90% mun huolista oli aika turhia.. :)

mut ota aikasi, kyl sä huomaat sit kun tuntuu siltä mutta ei kannata lietsoa pelkoja. :)

:)

Kyllä aina pikkuhiljaa tulee sellaisia oloja että hmm... Se vain tietäisi muuttoa toiseen asuntoon ja muuta käytännön juttuja. Mutta yritän olla etten ajattelisi liikoja, suuntaan tai toiseen.

Ja yritän luottaa siihenkin, että asioilla on tapana järjestyä.

Alkuperäinen kirjoittaja eleanoor:

:)

Kyllä aina pikkuhiljaa tulee sellaisia oloja että hmm... Se vain tietäisi muuttoa toiseen asuntoon ja muuta käytännön juttuja. Mutta yritän olla etten ajattelisi liikoja, suuntaan tai toiseen.

Ja yritän luottaa siihenkin, että asioilla on tapana järjestyä.

Joo toi kuulostaa hyvältä :) Vauva tuo aina muutoksia, on niitä 1 tai enemmän mut jos on aikaa miettiä rauhassa niin sehän on ihannetilanne.

Me "jouduttiin" tekemään lapset putkeen koska ei ole taloudellisesti kannattavaa pidentää heidän syntymiensä välejä.. Kolmas lapsemme sai alkunsa kun tuli fiilis nyt tai ei koskaan ja nyt tuntui hyvältä ;)

Tosi hyvä, että tiedät omat rajansi. Moni ei tiedä ja lapsia tehtaillaan liikaa, ei jää heille aikaa ja väsytään. Meillä on kolme lasta ja vaikka tykkään vauvoista, emme tee enempää. haluan , että kaikille jää aika ja ylksilöllistä huomoita, minulle itselleni aikaa ja miehelle. Toisaalta sisarukset ovat lapselle iso rikkaus, että ehkä teille yöhemmin toinen lapsi?

Ihan viisaasti päätetty! Mä koen, että mulla riittää aikaa kahdelle lapselle, mutta kolmannelle en enää pystyisi tarpeeksi antamaan. Jos jollain ei riitä voimavarat/aika tmv. kuin yhdelle, niin se on hyvä, että sen tiedostaa ajoissa. Toisille riittää, että lapsilla on vaatteet päällä, ja että ne saavat ruokaa, mutta minä ainakin haluan antaa lapsilleni enemmän. En käsitä, miten joku kokee voivansa kasvattaa ja hoitaa esim. 6 lasta hyvin. Ei varmastikaan lapset saa tarpeekseen läheisyyttä ja kahdenkeskistä aikaa.

Yhteistyössä