Ollaan mieheni kanssa niin vaikeessa tilanteessa!!!!Auttakaa!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Mies on yrittäjä ja lama näkyy,joten töitä on paiskottava niin perk...leesti että jotenki pärjää.Olen aamusta iltaan lasten kanssa itekseen,illalla tulee väsynyt mies töistä joka haluais olla lastenki kanssa mutta ei jaksais millään kuunnella sitä lasten iltavillitystä ja kinastelua(ovat sen ikäsiä että ovat alkaneet riidellä leluista).Minä kotiäitinä haluaisin että vkonloppuna harrastettas vaikka perheen kanssa jotain kivaa mutta mies on OIKEESTI niin stressaantunu töistä että hän mieluummin juo punkkupullon ja kävis vaikka viel baarissayhellä (Tiedän että miehen ainot keino tässä stressissa nollata pää on vetää ne kännit)!!Mutta en silti jaksais et joka vkoloppu se juo jotain!Just puhuttiin miehen kanssa et tilanteen pitäs helpottuu tän vuojen lopulla.Mut molemmat ollaan tosi uupuneita tähän!!Lainaa jouduttu ottaa 30 000 tälle vuodelle ja kaiki menny laskuihin ym. työmiesten kuluihin laman takia:(sanokaa miten jaksaa eteenpäin tässä tilanteessa???Muuten ollaan eron partaalla..
 
Mitä te sitten harrastaisitte? Ei kai miehes kuitenkaan päivällä juo? Eikä toisaalta kyllä miehen rahastressiä helpota sekään, että harrastuksiin pitää sekin vähä syytää. Mitä, jos vaan kotona/mummolassa/kavereilla hengailisitte.
 
Ei juo päivällä!Itelle riittäis et vaikka ulkoiltas perheen kesken,mut ei vaan miehellä riitä aikaa meille.Jos vkonloppuna sillä on vähänki vapaata se mieluiten lepää vaik sohvalla ja kattoo tv.tä minkä hyvin ymmärrän!Kai oon niin turha akka ku narisen,mut iekki niin väsyny ku aina itekseen lasten kanssa!Sitä se yrittäjän vaimon arki on.
 
Kuulostaa ikävältä /tukalalta tilanne. Varmasti haluaisit tukea miestäsi, mutta kotiäitinäkin olo on aika rankkaa ja sitä haluais aikuista juttuseuraa ja tukea iltaisin. Itse olen kahden lapsen kanssa päivät kotona ja mies tulee tosi väsyneenä fyysiseti rankasta työstä kotiin. Ei useinkaan jaksa just silloin keskustella/rakastella yms.kun mä haluaisin, mutta yritän ymmärtää. Toivottavasti tekin löydätte sellaisen yhteyden jossa molemmat joustaa ja tukee toista, sehän on parisuhteen idea. Jaksamista teille!
 
tsemppiä!! koittakaa ajatella, että on vain väliaikainen tilanne (toivottavasti). Ja tuollaisessa tilanteessa avoin puhuminen on todella tärkeää, ettei kummallakaan jää mitään mieleen pyörimään ja sitten kärjistyy vain pahemmaksi. Kyllä te siitä selviätte!! Ero vain pahentaisi asioita ja tekisi elämästä aiempaakin raskaampaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsyjen äiti:
Kuulostaa ikävältä /tukalalta tilanne. Varmasti haluaisit tukea miestäsi, mutta kotiäitinäkin olo on aika rankkaa ja sitä haluais aikuista juttuseuraa ja tukea iltaisin. Itse olen kahden lapsen kanssa päivät kotona ja mies tulee tosi väsyneenä fyysiseti rankasta työstä kotiin. Ei useinkaan jaksa just silloin keskustella/rakastella yms.kun mä haluaisin, mutta yritän ymmärtää. Toivottavasti tekin löydätte sellaisen yhteyden jossa molemmat joustaa ja tukee toista, sehän on parisuhteen idea. Jaksamista teille!

Kiitos!Jospa me jotenki...Tätä on jo jatkunut niin kauan et alkaa vaan tuntuu et usko moneen asiaan alkaa jo pettää.Mutta pitää yrittää:)
 
enpä kyllä ymmärrä. sori nyt vaan. miksi miehen on saatava olla itsekäs vastuuton paskaperse jjoka makaa sohvalla ja sun on jaksettava hoitaa lapset ja tehdä ruokaa?
samalla tavalla sinä teet töitä kellon ympäri lasten kanssa.
pistä ulkoruokintaan vaan. mies tekemään teille kaikki ruoat ja käymään kaupassa ja hoitamaanl apsensa. laiska paska. punkkupulloineen ja telkkareineen. yhtään en ymmärrä.
itsekuria vaan. se tilanne ei ryyppäämällä ja itsekkyydella parane.
jos ei kiinnosta lapset niin heitä pihalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
enpä kyllä ymmärrä. sori nyt vaan. miksi miehen on saatava olla itsekäs vastuuton paskaperse jjoka makaa sohvalla ja sun on jaksettava hoitaa lapset ja tehdä ruokaa?
samalla tavalla sinä teet töitä kellon ympäri lasten kanssa.
pistä ulkoruokintaan vaan. mies tekemään teille kaikki ruoat ja käymään kaupassa ja hoitamaanl apsensa. laiska paska. punkkupulloineen ja telkkareineen. yhtään en ymmärrä.
itsekuria vaan. se tilanne ei ryyppäämällä ja itsekkyydella parane.
jos ei kiinnosta lapset niin heitä pihalle.[/quot

Mies hommaa rahat meille!Jos yritys menee nurin niin lähtee meiltä kaikki alta.Siks oon asettanut miehen jaksamisen vähän niinku etusijalle!!Rakkaus silti pitää meidät yhdessä,ainakin tähän asti!
 
yhtä suuri oikeus sulla on majoittua telkkarin eteen koska olet niin väsynyt ja stressaantunut, punkkupulloinen. tuollainen paskiainen keksii aina syyt miksi eï mitään tarvitse tehdä.
kaikki me käymme töissä ja töiden jälkeen me hoidamme lapsia ja kotia jos lapsia olemme tehneet. piste.myös tuollaisten kuraperseiden on hoidettava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
enpä kyllä ymmärrä. sori nyt vaan. miksi miehen on saatava olla itsekäs vastuuton paskaperse jjoka makaa sohvalla ja sun on jaksettava hoitaa lapset ja tehdä ruokaa?
samalla tavalla sinä teet töitä kellon ympäri lasten kanssa.
pistä ulkoruokintaan vaan. mies tekemään teille kaikki ruoat ja käymään kaupassa ja hoitamaanl apsensa. laiska paska. punkkupulloineen ja telkkareineen. yhtään en ymmärrä.
itsekuria vaan. se tilanne ei ryyppäämällä ja itsekkyydella parane.
jos ei kiinnosta lapset niin heitä pihalle.[/quot

Mies hommaa rahat meille!Jos yritys menee nurin niin lähtee meiltä kaikki alta.Siks oon asettanut miehen jaksamisen vähän niinku etusijalle!!Rakkaus silti pitää meidät yhdessä,ainakin tähän asti!

ok. ihan miten vaan olet valinnut. itse käyn mielluummin töissä kuin palvon jotain paskapersettä...
 
Minkä ikäisiä lapset on? Onko sukulaisia tai ystäviä jotka vois lapsia katsoa? Viina muuten vain pahentaa miehesi tilannetta, pitäisi keksiä jokin toinen pään nollauskeino.

Onko teillä keskusteluyhteyttä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
yhtä suuri oikeus sulla on majoittua telkkarin eteen koska olet niin väsynyt ja stressaantunut, punkkupulloinen. tuollainen paskiainen keksii aina syyt miksi eï mitään tarvitse tehdä.
kaikki me käymme töissä ja töiden jälkeen me hoidamme lapsia ja kotia jos lapsia olemme tehneet. piste.myös tuollaisten kuraperseiden on hoidettava.[/q

Saanko kysyä mitä sun mies tekee????Kun pidät niin itsestään selvyytenä että mun mies on paskiainen/kuraperse kun yrittää pitää yritystään pystyssä.
 
tuolla asenteella ja mentaliteetilla et oikeasti tiedä mitä se miehesi töissä tekee. ehkä maistuu sielläkin punkku paremmin kuin työt. onko niitä töitä edes koko ajan?
lastenhoito ja kodinhoitotyötä varmasti on.
mutta jos palvot rahaa ja mammonaa ja tuota äijää, ja elämänasenne, raha on tärkein, eettisistä ja muista syistä ei tarvitse välittää, sama miten sitä rahaa tulee kunhan tulee... niin.

just.
 
Alkuperäinen kirjoittaja helis:
Minkä ikäisiä lapset on? Onko sukulaisia tai ystäviä jotka vois lapsia katsoa? Viina muuten vain pahentaa miehesi tilannetta, pitäisi keksiä jokin toinen pään nollauskeino.

Onko teillä keskusteluyhteyttä?

3 ja 4 vuotiaat lapset.Valitettavasti miehellä ei ole muta keinoa nollata päätä.Juuri tänään kyselin siitä kun juttelimme.Hyvin pystytään onneks puhumaan kaikesta muuten tuskin enää yhdessä olisimme!Ja minä olen suvussamme se keneltä kaikki muut pyytävät lastenhoitoapua:(Mutta onneks myös joskus saamme apua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
tuolla asenteella ja mentaliteetilla et oikeasti tiedä mitä se miehesi töissä tekee. ehkä maistuu sielläkin punkku paremmin kuin työt. onko niitä töitä edes koko ajan?
lastenhoito ja kodinhoitotyötä varmasti on.
mutta jos palvot rahaa ja mammonaa ja tuota äijää, ja elämänasenne, raha on tärkein, eettisistä ja muista syistä ei tarvitse välittää, sama miten sitä rahaa tulee kunhan tulee... niin.

just.

Sori vaan,rahaa tulee sen verran tällähetkellä että just ja just pärjätään!!Ja töitä tekee kotiympäristössä et mä kyl tiiän mitä se päivät tekee!Anteeks nyt,mut sulla ei taida olla kaikki "muumit laaksossa"!
 
Miehesi ei ilmeisesti harrasta urheilua? Käykö lenkillä, edes kävelemässä. Säännöllinen liikunta auttaisi ihan eri tavalla sen pään nollauksessa kuin ryyppääminen. Miehelle varmasti löytyisi monta muutakin keinoa pään nollaukseen, jos vain haluaisi niitä kokeilla ja etsiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
tuolla asenteella ja mentaliteetilla et oikeasti tiedä mitä se miehesi töissä tekee. ehkä maistuu sielläkin punkku paremmin kuin työt. onko niitä töitä edes koko ajan?
lastenhoito ja kodinhoitotyötä varmasti on.
mutta jos palvot rahaa ja mammonaa ja tuota äijää, ja elämänasenne, raha on tärkein, eettisistä ja muista syistä ei tarvitse välittää, sama miten sitä rahaa tulee kunhan tulee... niin.

just.

Sori vaan,rahaa tulee sen verran tällähetkellä että just ja just pärjätään!!Ja töitä tekee kotiympäristössä et mä kyl tiiän mitä se päivät tekee!Anteeks nyt,mut sulla ei taida olla kaikki "muumit laaksossa"!

ehkä sitten ei, mutta ei sullakaan, jos vapaaehtoisesti alat marttyyriksi ... miehen on saatavat tehdä sitä ja tätä, minä hoidan suvun lapset, mies ei keksi muuta nollaamista kuin viina...

kyllä se ei ole mies jos ei hoida lapsiaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja helis:
Miehesi ei ilmeisesti harrasta urheilua? Käykö lenkillä, edes kävelemässä. Säännöllinen liikunta auttaisi ihan eri tavalla sen pään nollauksessa kuin ryyppääminen. Miehelle varmasti löytyisi monta muutakin keinoa pään nollaukseen, jos vain haluaisi niitä kokeilla ja etsiä.

Ei se harrastakkaan,valitettavasti:( Itse urheilen ja silllä tosiaan saan pääni nollattua.Oon sanonu että urheilu piristää kummasti mieltä mutta sillä oli hyvä selitys että kun on "darra" niin ei tartte laskuista ym muista asioista stressata siinä mielentilassa, niin se auttaa taas eteenpäin!Jollain tavalla jopa ymmärsin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
tuolla asenteella ja mentaliteetilla et oikeasti tiedä mitä se miehesi töissä tekee. ehkä maistuu sielläkin punkku paremmin kuin työt. onko niitä töitä edes koko ajan?
lastenhoito ja kodinhoitotyötä varmasti on.
mutta jos palvot rahaa ja mammonaa ja tuota äijää, ja elämänasenne, raha on tärkein, eettisistä ja muista syistä ei tarvitse välittää, sama miten sitä rahaa tulee kunhan tulee... niin.

just.

Sori vaan,rahaa tulee sen verran tällähetkellä että just ja just pärjätään!!Ja töitä tekee kotiympäristössä et mä kyl tiiän mitä se päivät tekee!Anteeks nyt,mut sulla ei taida olla kaikki "muumit laaksossa"!

ehkä sitten ei, mutta ei sullakaan, jos vapaaehtoisesti alat marttyyriksi ... miehen on saatavat tehdä sitä ja tätä, minä hoidan suvun lapset, mies ei keksi muuta nollaamista kuin viina...

kyllä se ei ole mies jos ei hoida lapsiaan

Kiitos kuitenki kommenteista!Et vastannut mitä oma miehesi tekee:)?
 
Mä olen yrittäjä ja tiedän, että tänään ei sanota asiakkaalle ei. Ellei halua, että ei ole enää asiakasta. Viinipullo ei kuitenkaan ole paras tapa nollata päätään. Nukkuminen on, jos siihen on mahdollisuus. Ja ulkoilu.

Mulle kaikki ennalta suunniteltu aiheuttaa vain ylimääräistä stressiä, jos olen muutenkin jo valmiiksi stressaantunut. Kun töissä on kiirettä, en halua kiinnittää vähäisiä vapaa-aikojani mihinkään sopimuksiin.

Tuosta alkoholinkäytöstä koittaisin ainakin aluksi sopia niin, että ei joka viikonloppu. Enkä suunnittelisi viikonlopun ohjelmaa etukäteen. Voisitte myös sopia, että kumpikin vuorollaan antaa toiselle mahdollisuuden kuitata univelat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen yrittäjä ja tiedän, että tänään ei sanota asiakkaalle ei. Ellei halua, että ei ole enää asiakasta. Viinipullo ei kuitenkaan ole paras tapa nollata päätään. Nukkuminen on, jos siihen on mahdollisuus. Ja ulkoilu.

Mulle kaikki ennalta suunniteltu aiheuttaa vain ylimääräistä stressiä, jos olen muutenkin jo valmiiksi stressaantunut. Kun töissä on kiirettä, en halua kiinnittää vähäisiä vapaa-aikojani mihinkään sopimuksiin.

Tuosta alkoholinkäytöstä koittaisin ainakin aluksi sopia niin, että ei joka viikonloppu. Enkä suunnittelisi viikonlopun ohjelmaa etukäteen. Voisitte myös sopia, että kumpikin vuorollaan antaa toiselle mahdollisuuden kuitata univelat.

Annan mieheni nukkua viikonloppuisin aina pitempään!Mä en vään tiedä miten tuo mun "jääräpäinen" mies tajuaisi sen että ulkoilu/lenkkeily nollaa sen pään paremmin kuin alkoholi.Mä jopa välillä vihaan tuota alkoholin kanssa läträämistä,se on pilannut niin monen elämän!

 
ei voi oikeestaan muuta todeta kun että mikä loppupeleissä jää ?
perhe vai yritys?
perhe taitaa jäädä vaikka maallinen mammona meniskin...
se ei yhteiskunnassa ole ns mahdollista mutta jos ois pakko valita..mieluummin taivasalla yhdessä kuin yksin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Annan mieheni nukkua viikonloppuisin aina pitempään!Mä en vään tiedä miten tuo mun "jääräpäinen" mies tajuaisi sen että ulkoilu/lenkkeily nollaa sen pään paremmin kuin alkoholi.Mä jopa välillä vihaan tuota alkoholin kanssa läträämistä,se on pilannut niin monen elämän!
Et sä vihaa sitä alkoholia turhaan. Ja tuosta nukkumisesta...jos teillä lapset valvottaa ja sulla itselläsi on univelkaa, on myös oikeus ja kohtuus, että sinäkin saat välillä kuitattua univelkasi.

Voiko olla mahdollista, että miehesi olisi jo jäänyt alkoholiin koukkuun?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Annan mieheni nukkua viikonloppuisin aina pitempään!Mä en vään tiedä miten tuo mun "jääräpäinen" mies tajuaisi sen että ulkoilu/lenkkeily nollaa sen pään paremmin kuin alkoholi.Mä jopa välillä vihaan tuota alkoholin kanssa läträämistä,se on pilannut niin monen elämän!
Et sä vihaa sitä alkoholia turhaan. Ja tuosta nukkumisesta...jos teillä lapset valvottaa ja sulla itselläsi on univelkaa, on myös oikeus ja kohtuus, että sinäkin saat välillä kuitattua univelkasi.

Voiko olla mahdollista, että miehesi olisi jo jäänyt alkoholiin koukkuun?

Monesti oon miettiny sitäkin.Tällä hetkellä juo joka vkonloppu ja viikolla saattaa joskus jonain iltna ottaa 1-2kaljaa.Onkohan tuo jo liiallista käyttöä?Tiedän,että melko paljon se ainaki on.Oon sanonu sille että jos juopottelusta tulee pakkomielle niin en kato sitä kauan.
 

Yhteistyössä