Ollaan huomenna lähdössä reissuun ja nyt tartteen vinkkejä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuskus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuskus

Aktiivinen jäsen
27.03.2007
3 450
0
36
viime hetken vinkkejä.. =)

Ollaan aiemminkin reissattu muttei lapsen kanssa.
Kanarialle mennään ja ollaan perillä vasta yöllä siellä.
Nyt alkoi mietityttää että...
Voiko suomesta ottaa mukaan vesipulloja? Mihin ne pakataan? Ei viittis heti lähtee ostaan vettä, saako sitä edes yöllä sieltä?
Mihin purkkiruoka pakataan?
Voiko pillimehuja ottaa koneeseen käsimatkatavaroihin? Tai matkalaukkuun ruumaan?

passintarkastuksessa ottavat kaikki omat juomat pois, mutta sitten sieltä toiselta puolelta voit ostaa mukaan vettä ym. mitä vaan. Voit pakata pillimehut matkalaukkuun, joka menee siis ruumaan. Mä pakkaisin aika hyvin vuotojen varalta. Yleensä lentokentillä joku baari on aina auki.

vettä, pillimehuja yms voi ostaa lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen. melkein kaikissa hotelleissakin on kauppa joka on auki yleensä yömyöhään ,.purkkiruuat olen käärinyt hyvin talouspaperiin ja vielä sitten ison pyyhkeen sisälle matkalaukkuun, aina on ehjänä tullut perille. ruumaan meneviin matkalaukkuihin voi pakata ruokaa ja juomaa ihan niin paljon kun tarvii

me ei kyllä kanarian päässä ehditty ostaa juotavaa, kun oli kiire bussille ja kärvisteltiin bussimatka (tunti) ilman juomaa. Hirvitti lasten puolesta. Ja lentokoneesta loppui tavallinen vesi, joten ei saatu sieltäkään mukaan.

Vesi pullot ruumaan, jos haluat niitä raahata- sinuna ostaisin lentokentältä tai koneesta -yön tarpeiksi...

Purrki ruoka ruumaan vain sen verran käsimatkatavaroihin mitä syö koneessa- kanarialta saa myös purkkiruokaa kaupoista tosin hieman eri mauilla....

Pillimehuja ei saa ottaa koneesseen, mutta tuttipullossa voit mehua viedä jonkin verran yleensä.. pillimehujakin saa kanarialta...

Eli pakkaan siis vesipulloja muutaman ja pillimehuja matkalaukkuun ja ruumaan aamua varten. Onpahan sit hotellissa juotavaa yöllä ja aamulla. Ja ostan kentältä sit juomista passintarkastuksen jälkeen. Kiitos! :flower:

Ollaan yöllä vasta myöhään perillä ja hirvittää tosiaan tuo juomapuoli ja sit toisaalta aamulla kuiteski on pojalla varmaan nälkä ja jano.

mä otin puurohiutaleet ja hedelmäsoseet mukaan, kun meillä oli keittomahdollisuus. Ja taisin ottaa hernekeittoakin. Siellä ravintolat tarjoaa pääsääntöisesti vain ranskalaisia ja hampurilaisia lapsille. Kysy jos joku mietityttää, mä kävin 5 ja 3-vuotiaan kanssa syksyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
mä otin puurohiutaleet ja hedelmäsoseet mukaan, kun meillä oli keittomahdollisuus. Ja taisin ottaa hernekeittoakin. Siellä ravintolat tarjoaa pääsääntöisesti vain ranskalaisia ja hampurilaisia lapsille. Kysy jos joku mietityttää, mä kävin 5 ja 3-vuotiaan kanssa syksyllä.

Poika on jo pian 3, joten otan vaan purkkiruokaa sen verran että ekan aamun selviää. Sit saa syödä normiruokaa. Mitä lapset tykkäsi ruuasta? Paikasta? Poika ainakin innolla odottaa uimista ja hiekkalinnojen tekoa =)

Me oltiin espanjassa viimekuussa taapero mukana. Matkustamoon sai viedä lapselle pillimehua kun ne pakkaukset näytti tarkastuksessa ja sitten oli purkkiruokaa, rusinoita jne. Vain juomapullot piti olla sieltä ostosalueelta/koneesta. Palatessa kukaan ei edes kysyny nesteistä ja mehut jäivät näyttämättä. Matkalaukkuun kannattaa varata vettä jos on perillä yöllä. Meillä ei ollut ja onneksi olimme perillä puolenyön aikaan jolloin oli vielä minimarket auki josta saimme juomaa+iltapalaa.

Toki lapset söi innolla ranskalaisia, mutta äitinä viikon kuuri pelkkiä rankalaisia hirvitti. No, välillä oli pizzaa. Meillä sen verran nirsoja tyttöjä, joten mun mielestä meni ruokaa aika huonosti. Paljon syötiin sitten hotellilla omassa huoneessakin, kun oli se keittomahdollisuus. Lapset tykkäsivät rannasta älyttömästi, se riitti hyvin ja hotellin uima-allas oli suosittu. Kerran käytiin järjestetyllä retkellä... :) me oltiin kipeinä siellä koko porukka, mutta ihanaa oli silti. Nauttikaa lomastanne!

Meillä ei poika syönyt kertaakaan ranskiksia tms. Annokset olivat suuria ja kaksi söi kevyesti samasta. Paellaa, kalaa, lihaa jne. Riisi oli hyvä lisäke. Ravintoloissa harvemmin edes oli lapsille listaa. Purkit maistuivat myös ja mielestäni aika saman makuista kun esim piltti karjalanpaisti. Hieman eri mausteilla. Vesi oli kylmää ja poika tyytyi kahlaamaan, hiekkaleikit sen sijaan olivat kova sana.

Alkuperäinen kirjoittaja kuskus:
Nyt pitäis ruveta sit pakkaamaan! Voi kun tietäis mistä aloittais...kuiteski tulee otettua aivan liikaa vaatetta mukaan... :D

Niin se on täälläkin joka kerta...

Äärettömän hyvää matkaa teille, nauttikaa täysillä!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Nyt pitäis ruveta sit pakkaamaan! Voi kun tietäis mistä aloittais...kuiteski tulee otettua aivan liikaa vaatetta mukaan... :D

Niin se on täälläkin joka kerta...

Äärettömän hyvää matkaa teille, nauttikaa täysillä!

Kiitos!
Mites muuten hei lääkkeet, pitääkö olla reseptit mukana?
Mulla on noita migreenilääkkeitä, niin kohtauslääkkeitä kuin estolääkkeitä.
Ja pojalle ajattelin ottaa varuilta kuumelääkkeitä.
Ja sit perus maitohappobakteereita sun muuta..

Pikkupullo pyykkiainetta oli hyvä lapsen kanssa. Pääsi vähemmällä vaatemäärällä ja nyrkkipyykkiä pestiin hotellissa. Kolmelta ihmiseltä kun tuppaa kertymään vaatetta jos kaiken tuo likasena takasin. Lääkkeistä mukana oli migreenilääkettä, ripulilääkettä ja särkylääkkeitä kaikille, reseptejä ei ollu.

Oisko vielä jotain vinkkejä jollain?
Matkalaukut pullottaa, mun ja pojan.
Mies saa omansa pakata kun tulee töistä.

Kukaan ollut Playa del Inglesissä viime aikoina?

Oi sinne olette menossaa? :) Me oltiin miehen kanssa siellä, on siitä nyt jo kaksi vuotta ja tykättiin kyllä.. Onhan se sellainen turistirysäpaikka, mutta just hyvä meille! :)

Oikein hyvää matkaa teille! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Oisko vielä jotain vinkkejä jollain?
Matkalaukut pullottaa, mun ja pojan.
Mies saa omansa pakata kun tulee töistä.

Kukaan ollut Playa del Inglesissä viime aikoina?

Oi sinne olette menossaa? :) Me oltiin miehen kanssa siellä, on siitä nyt jo kaksi vuotta ja tykättiin kyllä.. Onhan se sellainen turistirysäpaikka, mutta just hyvä meille! :)

Oikein hyvää matkaa teille! :)

Kiitos =)
Juu, huomenna ois lähtö Inglesiin, IHANAA!!!

Reseptilääkkeistä pitäisi oikeastaan aina olla mukana resepti, mutta ei niitä käytännössä kyllä normimatkaajilta kysellä. Eiköhän tullilla ole tärkeämpääkin tekemistä kuin vaikkapa verenpainelääkkeiden vahtaaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Pikkupullo pyykkiainetta oli hyvä lapsen kanssa. Pääsi vähemmällä vaatemäärällä ja nyrkkipyykkiä pestiin hotellissa. Kolmelta ihmiseltä kun tuppaa kertymään vaatetta jos kaiken tuo likasena takasin. Lääkkeistä mukana oli migreenilääkettä, ripulilääkettä ja särkylääkkeitä kaikille, reseptejä ei ollu.

reseptit pitää olla mukana mikäli on mukana lääkeitä jota on ostanut reseptillä. ja lääkkeet pitää pakata käsimatkatavaroihin. me oltiin teneriffalla tammikuussa. tosin eivät paljon lääkkeitä katelleet, mut jos katsovat niin pitää olla resepti näyttää :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:

reseptit pitää olla mukana mikäli on mukana lääkeitä jota on ostanut reseptillä. ja lääkkeet pitää pakata käsimatkatavaroihin. me oltiin teneriffalla tammikuussa. tosin eivät paljon lääkkeitä katelleet, mut jos katsovat niin pitää olla resepti näyttää :wave:

Mä pakkasin lääkkeet jo matkalaukkuun, ne siis pitää olla käsimatkatavaroissa? Voi ei... Ei mul kyl oo kaikista edes reseptiä.

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:

Mä pakkasin lääkkeet jo matkalaukkuun, ne siis pitää olla käsimatkatavaroissa? Voi ei... Ei mul kyl oo kaikista edes reseptiä.

juu näin meitä ohjestettiin, voivat muuten penkoa auki matkalaukun kun se on menossa ruumaan jos epäilevät et siellä saattaisi olla muita nappeja. eli jos haluat matkalaukkusi siistissä kunnossa perille suosittelen et laitat käsimatkatavroihin lääkkeet.

Yhteistyössä