Ollaan alotettu soseet jo aikapäiviä sitten...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
.tai ainakin tuntuu siltä.
ollaan syöty maissia,porkkanaa ja perunaa,välilä sekotettu näitä jopa keskenään,voinko antaa jo sosetta missä esim. broileria(kanaa siis)?
kaupan soseita syödään,harvoin teen itse.
törmäsin vaan kaupasa purkkkiin jossa oli perunaa,porkkanaa ja broileria

niin eikö sitä voikkin antaa jo kun ne muut raaka-aineet on "koe ajettu" eikä oo ollu mitään ongelmia?
poika on piakkoin 6kk.

sitten vielä,missä vaiheessa voi tarjota toisen kiinteän aterian.siis meinaan jonkun hedelmäsoseen tms. ollaan kokeilt jo mangoa ja hedelmätarhuri-sosetta..

ja kuinka paljon "pitäis" mennä maitoa soseiden kanssa jos maidon pitäs olla se "päätoiminen" ruoka vielä.

miten tarkkaan kannattaa noita ikäsuosituksia seurata?niissä varmaan ravintoaineiden määrät on jotenkin suhteutettu..meinana niin päin että 8kk vanhalle ei anneta enää 4kk ruokia :ashamed:
*ihan ulalla*

8kk ja siitä eteenpäin niin niissä on isompia paloja, et ei kannata niitä antaa kun ei se pureskelu taida vielä onnistua.

Mä en kauheenkan tarkkaan oo muuten noita kokeiluja tehny ja ihan hyvin on sopinu (onneks) Nyt saa vaan tytön kans tapella kun ei sille kelpaa mikään.. :xmas:

meillä 6kk tyttö ja ollaan jo n.2,5kk syöty kiinteitä. aloin antamaan lihakasvis soseita n. 2viikon kasvis sose kokeilun jälkeen ja kahta kiinteää annoin n.3-4 viikon päästä kiinteiden alotuksesta. maitoa kuluu n6-7 dl vuorokausi. annan aamulla ja ilalla puuroa vielä muiden kiinteiden lisäksi. eli aamulla puuro ja maitoa päivällä liha sosetta ja maitoa päivä unille maitopullo välipalaksi hedelmä sosetta ilta ruualla lihasosetta ja maitoa ja ilta unille maitopullo iltapalaksi puuroa ja maitoa yö unille maitopullo. ruualla annan nokkamukista maidon

voit antaa sitä missä perunaa, porkkanaa ja broileria koska olette jo maistelleet ne muut paiti lihan, mä ainakin aloin antaa toisen soseen eli hedelmä tai marja kun tuntui että enää ei pidä pelkkä maito illallakaan nälkää vaan koko aika roikuttiin tissillä..
ja 8kk iässä lapsella vasta tarve kahteen liha-ateriaan päivässä, tai näin on neuvolassa sanottu, oon myös antanut lihasoseen lounaalla ja kasvista päivällisellä välillä..

eikös se oo niin että 4-6kk aloitellaan soseet(kasvis/hedelmät)
lihaa ja viljoja 5-6kk ->
8kk -> isompia paloja
1v-> samaa ruokaa perheen kanssa

tai näin meillä on tehty...äitiyspakkauksessa on se ruokakirjanenkin missä ainaskin on ohjeita probleemaan..

Alkuperäinen kirjoittaja MiNiErkki:
eikös se oo niin että 4-6kk aloitellaan soseet(kasvis/hedelmät)
lihaa ja viljoja 5-6kk ->
8kk -> isompia paloja
1v-> samaa ruokaa perheen kanssa

tai näin meillä on tehty...äitiyspakkauksessa on se ruokakirjanenkin missä ainaskin on ohjeita probleemaan..

tää olikin hyvä ohjeistus :D
laitampa ylös :whistle:

Yhteistyössä