Mä aloitin ekalla heti 80-luvun alussa eikä silloin juurikaan taidettu kannustaa koulun ja kodin yhteistyöhön. Ainakaan mun vanhemmat eivät sen kummemmin osallistuneet, käyneet opettajatapaamisissa tms. Saattoivat aluksi kouluun ja siinäpä se. Läpi koko mun kouluaikojen (kävin myös lukion) mun vanhemmat oli tosi passiivisia, eivät käyneet niissä vähissä vanhempainilloissa tms. Eivät kannustaneet läksyjentekoon tai auttaneet/tehneet mun kanssa, mutta kuitenkin odottivat hyviä todistuksia.
Eikö nykyään etenkin ekalla pyritä, että vanhemmat tuntisivat opettajan ja muutenkin olisivat jotenkin osallisia (mun vanhin ei ole vielä koulussa, mutta mitä olen sivusta kavereiden lapsia seurannu)? Kyllähän minäkin haluan ja aion ihan alusta asti osallistua, itse koin tosi raskaaksi koulunkäynnin kun siihen ei kiinnitetty meillä muuta huomiota kuin tarkistettiin totarit (ja allekirjoitettiin kokeet kun oli vielä sen aika).
Eikö nykyään etenkin ekalla pyritä, että vanhemmat tuntisivat opettajan ja muutenkin olisivat jotenkin osallisia (mun vanhin ei ole vielä koulussa, mutta mitä olen sivusta kavereiden lapsia seurannu)? Kyllähän minäkin haluan ja aion ihan alusta asti osallistua, itse koin tosi raskaaksi koulunkäynnin kun siihen ei kiinnitetty meillä muuta huomiota kuin tarkistettiin totarit (ja allekirjoitettiin kokeet kun oli vielä sen aika).