Olistko mielummin 1-lapsisen vai 4-lapsisen perheen äiti?

  • Viestiketjun aloittaja ääripää
  • Ensimmäinen viesti
"vvv"
4, nyt kolme, ehkä 4 joskus.

Heh, huomaa että moni ajattelee että ne kaikki 4 lasta on yhtä hoidettavia, toki meillä esim. 3- ja 5-vuotiaat auttaa vauvan hoidossa ja leikkivät keskenään. Yhtä saisi viihdyttää jatkuvasti ja jotkut yhden lapsen vanhemmat tuntuvat luulevan ettei aika riittäisi kaikille kun oma aika menee pienen viihdyttämiseen, puuttuu ne leikkikaverit kotoa. ;)
Tätä viihdyttämispuolta ei tarvtse monilapsisessa perheessä hoitaa..
 
4 lapsen. meillä on yksi yhteinen, 2 miehen tapaamisvkonloppuina. kun kaik lapset meillä tuntuu että vietä keittiössä aika paljon aikaa. toki mieskin tekee ruokaa. vaikka haluaisin 4 niin eiköhän tämä lapsluku ollu tässä. oli sen verran rankkaa toi vauva-aika ja synnytyksen jälkeinen masennnus. ja oisin varmaan enemmän puhki kuin tämän yhden kanssa
 
"annas"
1-lapsisen. itse olen ainut lapsi enkä koe siitä kärsineeni,vaikka joskus kaveria olisinkin kaivannut. Tämän hetkinen kaksi lasta on kyllä hyvä lukumäärä,enempää en jaksaisi!
 
"vieras"
1 lapsi on ja tälle on aikaa ja itsellä mahdollisuus olla kotona lapsen kanssa. Enempää en olisi halunnut vaikka olisin saanutkin. Olen isosta perheestä ja aina joutunut hoitamaan nuoruudessa toisten lapsia joten kiintiö on siltä osin täynnä. Omaani rakastan mutta se jää ainoaksi.
 
yhden, kiitos
Hiljaisuus on mukavaa. t. perhe jossa kaikki isttuvat aina nenä kiinni kirjassa. välillä pitää yllyttää noita riehumaan, jotta ei aivan hautajaistunnelma ole.

en jaksaisi jatkuvaa melua. en.
 
Neljä =) Nyt on kolme, ja en kyllä enempää halua, mutta vielä vähemmän haluaisin vain yhtä. Varsinkin kun meidän esikoinen on sitä seuraa rakastavaa tyyppiä, joka ei osaa olla hetkeäkään yksin. Mulla olis tähän (5-vuoden ikään) mennessä hermot menneet jossei tuota 3-vuotiasta leikkiseuraa olisi. En siis ole sitä tyyppiä, joka jaksaa leikkiä lasten kanssa. Mä hoidan aikuisten hommat, ja me yritetään löytää kivaa tekemistä koko perheelle, esim käydään museoissa ja tapahtumissa, ja niihin ottaa yhtä hyvin useammankin mukaan kuin vain sen yhden. Tietty tuo harrastuksiin vieminen on meillä suurimmaksi osaksi vielä edessä... se vähän pelottaa kyllä : /
 
"vieras"
Minulla on neljä lasta ikähaitarilla 4kk-9.v yksi on erityislapsi(adhd), huh joo välillä kun väsyttää niin ajattelen olisiko kannattanut jättää lasten teko siihen yhteen, mutta ajatus kestää sekunnin ja yleensä toteankin mielessäni että ei, ei todellakaan lapset ovat minulle kaikki kaikessa.:)
 

Yhteistyössä