Oliskos antaa vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Tyttömme 2,5v on päivä-ja yökuiva. Ongelmana vain on sen isomman hädän tekeminen, sitä kun ei suostu tekemään muualle kuin vaippaan. Olen testannut tarrat (toimi pissalla käynnin kanssa), lahjomiset ja suostuttelut, mutta kun kakkahätä iskee, niin neiti ei suostu muuhun kuin vaippaan ja menee tekemään kakan päydän alle. Hänellä on joskus ollut vähän kovalla vatsa, joten en tiedä pelkääkö sen takia sitä vai miksi, mutta alan olla aika neuvoton tämän asian kanssa. En enää tiedä mitä uutta keksisin, jotta tyttö pääsisi "pelostansa" yli.

Uskon, että kun kerran suostuisi pöntölle ja huomaisi ettei olekaan kamalaa, niin ongelma poistuisi, mutta miten saan hänet sinne? Kaipaisin kipeästi vinkkejä!

Meillä on itsellä vauva, joten vaippojen vieminen ei onnistu. Yritin tänään sitä, että sanoin vaippojen olevan loppu, mutta ei siitä tullut mitään. Tyttö oli toista päivää sontimatta, joten oli pakko luovuttaa ja antaa se vaippa, koska en halua että alkaa panttaamaankaan tämän asian takia. Mutta tosi asia on, että hänen vaippansa on pian loppu ja olen päättänyt etten uusia osta.

Vaipat pois, meilläkin muksut ovat kakanneet mielummin aluksi seisaaltaan ja housuun ne ovat tulleet sitten on vaihdettu ja ovat huomanneet siitä ettei ole mukvaaa olla kakat housussa. On kuulemma neuvolan mukaan tuon ikäisillä aika yleistä että vatsa kovalla, ja siksi mielummin kakkaisivat seisaaltaan. Meillä auttoi kun sai luumua, ja jos oli oikein kovalla levolaccia (en muista kirjoitetaanko noin) eli ei ollut kovalla niin oli kivempi käydä potalla. Myöhemmin se ei enää haitannut.

ok, täytyy siis vaan jättää kylmästi vaipat pois. Tytölle on joskus lääkäri määrännyt levolaccia, mutta se ei oikeen hänelle maistu ja luumua syödään säännöllisesti. luulen, että tässä on kyse ennemminkin siitä, että se eka kerta pelottaa/jännittää, koska vatsa ei ainakaan tällä hetkellä ole kovalla. tarvitsee vaan siis jatkaa sinnikkäästi vääntöä asiasta ;) kiitos kaikille vinkeistä :)

Yhteistyössä