Oliskohan sittenkii pitäny?

  • Viestiketjun aloittaja En lähteny
  • Ensimmäinen viesti
En lähteny
Äiti lähti siskon luo, että ne käy kaupassa. Se houkutteli mua mukaan, että jäisin hoitaa 3-ja 1-vuotiaita, mutta en jaksa. Viimeisen kuukauden aikana oon ollut siellä 2viikkoo yhteensä. Kun sisko on työharjottelussa, niin sillä on iltavuoroja. Nyt ne "joutuu" ottamaan ne muksut sinne kauppaan mukaan.
Ja se 1-v on rasittava. 3-v kävelee ohi, niin se rupee parkumaan vaikka ei isompi mitään tekiskään. Ja muutenkii repii sohvasta tyynyt irti ja kaataa lelukorit. Ja kun sisko(noitten äiti) häviää näkyvistä, niiin alkaa tällä yksveellä toivoton huuto "äitii, äitii."
Sillon kun toinen on jossain, niitä on ihana vahtia, kun eivät voi tapella, mutta yhdessä, se on tosi rasittavaa. 1-v alkaa vinkumaan "pipi, pipi", kun sille pukee ulkovaatteita päälle. Yhtenäkin päivänä viime viikolla, 1-v ja 3-v leikki eteisessä, yhtäkkiä 1-v on kynsillä kiinni isosiskonsa poskissa. Siitä se menikii sitten jäähylle välittömästi.
Enkä mä siitä ikinä mtn palkkaa saa.
 
"jaa"
Minä ajattelen ainakin niin ,että toivottavasti mun pikkusisko osaa kieltäytyä jos ei jaksa meidän lapsia, niin voin sitten hyvällä mielellä kysyä, kun tiedän ettei se tee sitä pakosta.
 
En lähteny
No mun on ollut aina periaatteessa pakko suostua, kun pikkusisko ei saa hakea niitä päiväkodista, toisella siskolla on vauva, eikä se suostu yksin 3pientä hoitamaan. Eikä sisko saa edes vuorohoitopaikkaa, kun opiskelee, mut ei se työharjottelu enää kauaa kestä.

Ja muutenkii joko molemmat tai toinen on meillä joka vkl ainakin 2yötä.. Eli minä joudun niitä sillonkii hoitamaan, vaikka täällä on muitakii.
 
ikke
Kyllä sinun pitää ajatella myös itseäsi. Vaikka seisoisit päälläsi ja passaisit muita päivät yöt läpeensä, ne ei rakasta sua yhtään enempää. Ihmiset ovat yleensäkin melko kiittämättömiä ja kilttejä käytetään törkeästi hyväkseen.
 
Ei sun niitä ole pakko hoitaa. Mäki tykkään et mulle sanotaan suoraan jos liikaa pyydän veljiä vahdiksi. En olekaan nyt pitkään aikaan kysyny, ku tiiän et ne vähän tossa ehti kyllästyä ku olin niin usein vailla :ashamed:

Sä vissiin asut vanhempies luona? Keksi jotain menoa tai sano että et jaksa! Luulis ymmärtävän. Harmi ku et ees palkkaa saa, se varmaan motivois ees vähän...
 

Yhteistyössä