A
ap
Vieras
Molemmat lapset ovat olleet kipeinä tällä viikolla ja muutaman päivän pois päiväkodista. Nyt esikoinen on terve ja vein hänet tänään hoitoon, vaikka jäin kipeän kuopuksen kanssa kotiin. Kuopus on nyt valvottanut aika monta yötä putkeen ja on aika väsynyt ja minä vielä väsyneempi, kun olen joutunut kuitenkin töihin lähtemään aamuisin (mies hoitanut lapsia kotona). Ajattelin olla niin itsekäs, että menen tänään itsekin päiväunille, kun tulee tilaisuus. Päiväkodissa kysyttiin haenko esikoisen jo puolen päivän aikaan, mutta ilmoitin hakevani vasta iltapäivällä. Tuli sellainen olo, että olis varmasti pitänyt pitää molemmat lapset kotona. Normaalisti olen aina näin tehnytkin, jos vain toinen on kipeänä, mutta nyt en jaksanut. Esikoinen ei nuku päikkäreitä enää ja pienemmänkin kanssa on välillä ongelmia tässä asiassa. Jos esikoinen on kotona ja hereille, pienempää ei taatusti saa nukkumaan. Ja vielä vähemmän voin itse huilata siinä tilanteessa. Olinko mä nyt törkeän itsekäs, kun vein lapsen hoitoon "turhaan"?