Olisko ihan typerää hakeutua kunnalliseen terapiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelot

Vieras
Kävin synnytyspelon takia pari kertaa psykologilla ja hän totesi vaan että pelkään niin paljon että pelkosektio on oikea ratkaisu, emme puhuneet mistään muusta kuin synnytyksestä. Lähempänä LA:ta lääkäri kysyi mitä juttelin psykologin kanssa ja kerroin tämän kannan. Lääkäri oikein suuttui (psykologille) ja sanoi minulle että tämä ei olisi saanut ottaa kantaa asiaan vaan tehtävänä olisi ollut hoitaa pelkoa. Sain sitten pelkosektion.

Aiomme pian alkaa yrittää toista lasta ja mietin nyt pitäisikö kysyä pääsisinkö kunnalliseen terapiaan jo (sinne "joudun" kuitenkin taas viimeistään pelkopolin kautta)? Synnytyspelko ei ole ainoa pelkoni ja pelkojeni taustalla on kaikennäköistä tapahtumaa joista vakavin vuosien koulukiusaaminen.
En kyllä usko että synnytyspelosta pääsen tarpeeksi yli mutta toivon että saisin apua muihin järjettömiin pelkoihini ja ongelmiini.

Olisiko tyhmää kysyä pääsyä terapeutille?

No tiijä nyt oliko tuosta apua,mut kyl se kannattaa ne taustalla olevat syyt pelolle selvittää. Mullaki niitä lopulta löyty vaikka miten paljo. Mulla tosin ei ollu synnytyspelkoa,vaan synnytyksen jälkeistä masennusta. Mut kummiski :D mie suosittelen terapiaa aina jos ei oma mieli jaksa itse käsitellä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja tägi;26670857:
No tiijä nyt oliko tuosta apua,mut kyl se kannattaa ne taustalla olevat syyt pelolle selvittää. Mullaki niitä lopulta löyty vaikka miten paljo. Mulla tosin ei ollu synnytyspelkoa,vaan synnytyksen jälkeistä masennusta. Mut kummiski :D mie suosittelen terapiaa aina jos ei oma mieli jaksa itse käsitellä asioita.

Laitoin tuon kiitoksen kun ei näyttänyt yhtään vastauksia tulevan mutta ehditkin ensin :D

Oletko kunnallisella vai yksityisellä? Tuntuuko että sinulle olisi ollut apua vaikka terapia onkin vielä kesken? Kuinka kauan olet käynyt?

Yhteistyössä