Olisko ihan typerä ajatus järkätä bileet 10-vuotishääpäivän kunniaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Niin. Meillä tuo pamahtaa syyskuussa täyteen ja ennakkoon juttelin miehelle että uusittais silloin vihkivala. Nyt se ajatus on alkanut tuntumaan jotenkin typerältä, mutta mietin että josko järkkäis isot bileet sen sijaan. Mulla olis paikka ihan tästä lähistöltä ja majoitus onnistuisi varmaan myös, tosin omakustanteisesti.

Juhlat vois järkätä nyyttärimeiningillä, siis silleen että kukaan ei sais tuoda mitään lahjoja, vaan jotain syötävää/juotavaa mukanaan.

Miltäs kuulostaa? On vaan sellainen olo, että jotenkin pitäis tätä yhteistä taipaletta juhlistaa. Toki ollaan menossa kahdestaan johonkin reissuun jossakin välissä, mutta nuo bileet alkoi nyt houkuttamaan myös :). Eipä meillä ole ollut tähän uuteen kotiin tupareitakaan, joten nekin hoituis samalla kertaa :)

[QUOTE="Mukamaspipsa";23914317]Juhlathan voi pitää vaikka naapurin siilin synttäreille. Siitä vaan juhlimaan. Mitä sitä kyselemään :D[/QUOTE]

Aattelin josko on jotenkin omahyväistä pyytää ihmisiä juhlimaan kanssamme meidän hääpäivää. Mutta jos painottaa voimakkaasti että idea EI ole lahjojen keruussa, vaan tosiaan mukavassa yhdessäolossa.

Me pidimme 10-vuotishääpäivän kunniaksi juhlat kotonamme lähimmille ystäväpariskunnille. Tosin tarjosimme kaiken itse tietyn teeman mukaan. Olimme suunnitelleet matkustaa Roomaan, mutta emme työtilanteen vuoksi voineet, joten tarjosimme herkkuja italialaisittain.

Tuohan on oikein hyvä syy juhlia, ja mun mielestä parhaat kemut tuleekin nyyttäriperiaatteella :)

Tosta vihkivalojen uusimisesta.. mun mielestä se on aika typerää yleensäkin koska ne samat valat on kyllä voimassa kun ne on kerran vannottu, ei kai ne mihinkään vuosien saatossa katoa..

Aattelin josko on jotenkin omahyväistä pyytää ihmisiä juhlimaan kanssamme meidän hääpäivää. Mutta jos painottaa voimakkaasti että idea EI ole lahjojen keruussa, vaan tosiaan mukavassa yhdessäolossa.

Ai niin tosiaan, mä en ottanut huomioon tuota lahjojen tuonti -juttua...
Mutta mainitsit nyyttäreistä, niin luulis, että porukat tois vaan syömisiä. Ja nimenomaan tuo nyyttärikesti-juttu on hyvä juttu!

Meillä oli 10-vuotis hääpäivän kunniaksi melko isot juhlat (noin 30 henkeä, häissä aikoinaan noin 120 henkeä). Paikalle kutsuttiin ystäviä ja sukulaisia. Laitettiin kutsuun, että haluamme juhlia niiden kanssa, jotka olivat häissämmekin. Kaikki tuntuivat ottavan ajatuksen hyvin ja juhlista jäi hyvä mieli. Olin sopivasti laihtunut mahtuakseni hääpukuunikin ja se oli hauskaa myös.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä;23914384:
Meillä oli 10-vuotis hääpäivän kunniaksi melko isot juhlat (noin 30 henkeä, häissä aikoinaan noin 120 henkeä). Paikalle kutsuttiin ystäviä ja sukulaisia. Laitettiin kutsuun, että haluamme juhlia niiden kanssa, jotka olivat häissämmekin. Kaikki tuntuivat ottavan ajatuksen hyvin ja juhlista jäi hyvä mieli. Olin sopivasti laihtunut mahtuakseni hääpukuunikin ja se oli hauskaa myös.

Hei tossahan olis hyvä motivaattori laihistella oikein urakalla :D. Vähän oliskin muuten kivaa laittaa puku uudelleen päälle :).

[QUOTE="vieras";23914373]Tuohan on oikein hyvä syy juhlia, ja mun mielestä parhaat kemut tuleekin nyyttäriperiaatteella :)

Tosta vihkivalojen uusimisesta.. mun mielestä se on aika typerää yleensäkin koska ne samat valat on kyllä voimassa kun ne on kerran vannottu, ei kai ne mihinkään vuosien saatossa katoa..[/QUOTE]

Mä ajattelin sitä valojen uusimista siksi, että haluaisin uudet sormukset. Olen lopen kyllästynyt vanhoihin, eikä mulla ole niihin mitään tunnesidettä. Jotenkin olis tuntunut kivalta samalla uudistaa valat, tässä kun vuosien saatossa on ollut paljon sekä ylä- että alamäkiä. Mutta mitä lähemmäs tuo h-hetki tulee, sitä vähäpätöisemmältä tuo valojen uusiminen tuntuu.

[QUOTE="vieras";23914374]Ei. Aina on hyvä syy juhlia.[/QUOTE]
Niinpä. Meikäläiset järjestävät muutenkin liian vähän juhlia ja nekin, mitkä järjestetään, tehdään jotenkin anteeksipyytävästi. Että anteeksi nyt kun vaivataan teitä ja kutsutaan juhliin.

Mä ajattelin sitä valojen uusimista siksi, että haluaisin uudet sormukset. Olen lopen kyllästynyt vanhoihin, eikä mulla ole niihin mitään tunnesidettä. Jotenkin olis tuntunut kivalta samalla uudistaa valat, tässä kun vuosien saatossa on ollut paljon sekä ylä- että alamäkiä. Mutta mitä lähemmäs tuo h-hetki tulee, sitä vähäpätöisemmältä tuo valojen uusiminen tuntuu.

Hei.. ne sormukset on kuitenkin teidän vihkisormukset.. aidot =) Voisko niitä käyttää uusien tekemiseen? Teetätä kultasepällä uudet ja käytä vanhoja materiaalina, niin tuolloin sulla ois kuitenkin ne alkuperäiset mukana. =)
Kultasepällä teettäminen saattaa jopa olla halvempaa kuin kaupasta osto. Meillä on sekä kihla- että vihkisormukset teetätetty.

Yhteistyössä