olisko ihan surkeat tarjoilut ristiäisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Täytekakku (ideoita täytteeseen saa antaa, en ole vielä keksinyt :D )

voileipäkakku

kinkku-, ja juustokierteitä

Jotain keksejä (näihinkin saa antaa ideoita) joko teen itse tai sitten jotain valmiita.

Meillä on 10 henkeä ristiäisissä yhteensä joten hirveästi en viitsi kaikkea laittaa tarjolle kun jää sit kuitenkin syömättä.

minun mielestä riittää pienelle väelle.

täytekakusta tulee hyvä kun laittaa täytteen kermevaahtoon vanilja- tai maustamatonta tuorejuustoa notkistettuna. lisäksi vaniljasokeria. kostutus vaniljasokerilla maustettua maitoa. hillon sekaan tuoreita marjoja tai pilttiä niin ei tule äklömakeaa.

Jotain makeaa mäkin kaipaisin. Hyvä ehdotus oli se, että laittaa sit loput pakkaseen vierasvaraksi. Korvapuustit maistuis aina tai pullakranssi. Pikkuleiviksi me ollaan tehty ristiäisiin nimipikkuleipiä. Vaaleesta murotaikinasta sydänkeksejä, joihin suklaalla pursotetaan vauvan nimi tai sen ensimmäinen kirjain.

Oikein hyvät tarjoilut! Loppuen lopuksi sitä tarjottavaa on aina liikaa ja meilläkin kun oli tuolla samalla kaavalla olleet tarjoilut lähes 30 hlö:lle, niin kahdestakin täytekakusta jäi melkein toinen syömättä!

Ihan hyvältä kuulostaa, jos pitkämatkalaisia joukossa niin heille vois olla joku ruokakin passeli, itse en kohtuuteen pysty kun karjalaisveri pakottaa tarjoamaan kaikkea seitsemää sorttia :D

Me tarjottiin ristiäisissä kermaista lohikeittoa, täytekakkua, täytettyjä pikkuleipiä ja kahvia. Vieraat olivat tyytyväisiä, moni oli iloisen yllättynyt lohikeitosta =)
Vieraita oli 20.

Älä tee täytekakusta mitään öklönmakeaa. Kermavaahdon joukkoon voit sekoittaa vaikka sitruunaista rahkaa.

Ja nyt kun alkaa olemaan nämä kuumat kelit, niin muistakaa juomat! Vichyä, mehua, kotikaljaa tms.

Oikeen hyvät, joskin keksit ja kierteet voi jättää poiskin. Niitä jää AINA yli, kun ihmiset täyttää itsensä voileipäkakulla ja täytekakulla :) missään nimessä en mitään salaatteja lähtis tekemään lisää, tai mitään muutakaan.

Meillä viime ristiäisissä oli täytteenä kakussa valkosuklaa-mustikka täyte, ohjeen löysin täältä :) (koko kakun ohje, meillä oli vain tuo täyte ) Sai paljon kehuja.

http://www.kinuskikissa.fi/kukkaistyttojen-2-vuotiskakku/

Täytekakku (ideoita täytteeseen saa antaa, en ole vielä keksinyt :D )

voileipäkakku

kinkku-, ja juustokierteitä

Jotain keksejä (näihinkin saa antaa ideoita) joko teen itse tai sitten jotain valmiita.

Meillä on 10 henkeä ristiäisissä yhteensä joten hirveästi en viitsi kaikkea laittaa tarjolle kun jää sit kuitenkin syömättä.

:P kuulostaa hyvältä.

Ehkä joku kuivakakku kuitenkin vielä, tiikerikakku esim. olisi hyvä.

Ihan hyvät on. Minua vituttaa kun porukka tulee nimeonmaan syömään jonnekin juhliin. Ensi ristijäisissä on pelkkää vettä ja ruisleipää. Sitä saa ahtaa mielenmäärin.

Oikein hyvältä kuulostaa minustakin.

Meillä taisi olla
- voileipäkakku
- noita suolaisia "kierteitä" tosin vege-täytteellä
- hyydytetty juustokakku (kukaan meidän perheessä ei tykkää täytekakuista ja tuo oli sitä paitsi kätevä tehdä etukäteen)
- mustikka-valkosuklaakahvikakku
- pikkuleipiä

Ja ei varmasti olisi kukaan kärsinyt, jos tuon kahvikakun olisi jättänyt pois.

Yhteistyössä