Olisitteko te hypänneet nuorena vieraan auton kyytiin?

Samat ohjeet oon saanut kotoa kuin ap, mutta eipä niitä tullut aina noudatettua.
Pahimmillaan meno oli aika holtitonta. Ollaan nyt aikuisena puhuttukin, että ihme ja onni ettei mitään pahempaa sattunut.
Enimmäkseen kyllä tuli liikuttua vähintään niin, et yksi kaveri oli mukana mutta aika hurjiin kyyteihin, pirskeisiin ja muihin sitä tuli mentyä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24473908]No eiköhän täällä maaseudulla ainakin uskalla kävellä yöllä yksin. :)[/QUOTE]

Peesi. Ja jos täällä jumalan selän takana nyt joku sattuisi liikkumaan yöpimeässä samalla suunnalla samaan aikaan, pelästyy se takuuvarmasti mua yhtä paljon kuin mä sitä :)
 
Ksantippa S.
On tullut suorastaan pyydettyä pääsyä vieraan auton kyytiin. Eli liftattu on. On lisäksi juotu baarissa toisten ihmisten hylkäämiä juomia, lähdetty jatkoille puolituttujen kanssa ja saatu huutoraivarit, kun joku on yrittänyt lähennellä. Onnea on ollut matkassa, ja toki saa kiittää myös Ksantipan pahaa sisua.

Jokunen vuosi sitten liftasin jälleen pitkästä aikaa, pakon edessä kun bussi ei vienytkään perille ja kännystä oli akku loppu. Kukaan ei uskaltanut ottaa minua kyytiin, koska radiossa oli varoitettu itäeurooppalaisista ryöstäjäliftareista ja olin vielä juhlatällingissäkin. Lopulta yksi miekkonen rohkeni pysähtyä ja vei minut lopulta kotiovelle, ettei minun tarvitsisi nousta "pahojen ihmisten kyytiin". Mietin, että maailmassa on nykyään aika paljon enemmän pelkoa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24474142]Todennäköistä on että vastaantulija ei käy kimppuun Helsingissä eikä maaseudulla. Mikä on maaseutu? Nurmijärvi?

Helsingin kantakaupungissa on joka paikassa ihmisiä tai kameroita ja valvontaa. ydinkeskustassa ei voi liikkua mitenkään ilman että joutuu kameraan. Maalla ohikulkija voi olla ihan täysin ulkopuolinen jota muutkaan eivät tunne.
Kadonneet-ohjelmassa suurin osa tapauksista oli haja-asutusalueella asuneiden ihmisten katoamisia jossa olivat katoamishetkellä kulkeneet yksin.[/QUOTE]

Joo. Isossa kaupungissahan ei koskaan satu mitään, vaan kaikki ovat ystäviä ja ystävällisiä toisilleen ja maalla tietenkin heti ensimmäinen vastaantulija, eli monta vuotta hyvin tunnettu naapurin pariskunta mukiloi viattoman ohikulkijan henkihieveriin. :)

Maalla ulkopuolinen? Jos ihmiset ovat hyvänen aika sentään vuosikausia asuneet naapureina ja maaseudulla kaikki ihmiset tuntevat toisensa, niin miten hemmetissä sellainen ihminen voisi olla mitenkään ulkopuolinen tai tuntematon?
 
"hih"
Olisin ja olenkin. Kaveri oli sitten etsintäkuulutettu, useamman kerran linnassa istunut kaveri. Ei kyllä mulle tehnyt mitään.
Voi ei, minä asun miehen kanssa joka on ollut etsintäkuulutettu ja istunut linnassa useasti :O Pitäskö mun paeta?! Ei vaan, aika hauskaa kun ihmiset ajattelee että on joku murhaajaraiskaaja jos on ollut linnassa. Eihän nykyään ainakaan näytä sellaisista tulevan istumista vaan jostain talousrikoksista ennemminkin. Ja jos tekee yhdenlaisen rikoksen, esim. varkauden, ei se tarkoita että moraali venyy loputtomiin ja pystyy mihin vain rikokseen kuten murhaan tai raiskaukseen.
 
Non compos mentis
[QUOTE="hih";24510842]Voi ei, minä asun miehen kanssa joka on ollut etsintäkuulutettu ja istunut linnassa useasti :O Pitäskö mun paeta?! Ei vaan, aika hauskaa kun ihmiset ajattelee että on joku murhaajaraiskaaja jos on ollut linnassa. Eihän nykyään ainakaan näytä sellaisista tulevan istumista vaan jostain talousrikoksista ennemminkin. Ja jos tekee yhdenlaisen rikoksen, esim. varkauden, ei se tarkoita että moraali venyy loputtomiin ja pystyy mihin vain rikokseen kuten murhaan tai raiskaukseen.[/QUOTE]

No tämä hemmo oli mm. mäiskinyt ottovanhempansa pahaan kuntoon pesäpallomailalla. Kiva kun kukaan ei mulle kertonut sitä vaikka menimme eräisiin bileisiin. Seuraavana päivänä vasta sain tietää. Olin 16v, tyyppi mua 8 vuotta vanhempi. Oli ilmiantanut jonkun toisen varkaan pankkiryöstöstä ja ilmianto koitui hänen kuolemakseen n. puolta vuotta myöhemmin.
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
Aika monestikin tuli nuorena liftattua tai muuten mentyä tuntemattomien kyytiin. Niin humalassa kuin selvinpäin. Tyhmänrohkea ja onnea on ollut ettei mitään ole sattunut! Nykyisin en enää uskaltaisi liftata.

Mutta toisaalta jos miettii.. nykyisin ihmiset harrastaa aika paljon yhdenillan juttuja? Eihän niistäkään tiedä minkälainen tyyppi se pohjimmiltaan on kenet tuo kotiinsa tai jos menee tyypin kämpille..
 
ffff
Olen mennyt monesti, liftannut keskellä yötä yksin ja muuta yhtä järkevää. Mitään ei käynyt onneksi. Tietysti kotona opetettiin, ettei vieraiden matkaan lähdetä, mutta eipä tullut korvaansa lotkautettua muinaisjääönteiden varoituksille :D
 
:O Minua varmaan pelottaisi tuossa tilanteessa kauheasti. Miten teillä meni matka? Pystyitkö istumaan ihan muina naisina siinä vai alkoiko pelottaa ja toivoit vaan pääseväsi ulos autosta?
Minulla oli tähän aikaan aina mukanani puukko. En kertaakaan joutunut ottamaan sitä edes esille. Kun mies totesi olevansa uskossa, minua alkoi tilanne oikeastaan naurattaa. Vaikka tekeväthän uskossa olevatkin pahoja rikoksia.
 

Yhteistyössä