Olisitteko minuna tyytyväisiä tilanteeseeni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maisterisnainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tietysti olisin tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen sinun asemassasi. Tuohan on hyvä lähtökohta seuraavaa työpaikkaa varten. Siitä vaan kyselemään ja hakemaan uutta paikkaa. Julkiselle puolelle en menisi, jos haluan jatkossa yksityisen puolen työpaikkoja. Julkisella puolella tuntuu muutenkin olevan tällä hetkellä melko ankeaa, kun joka asiassa säästetään.

Tuota olen miettinyt. Että on ehkä liian suuri uhraus lähteä julkiselle, vaikka työtehtävät oliskin mielenkiintoisia. Ei paljon nappaa, jos joka asiassa yritetään ottaa löysät pois. Harmi sinänsä, haluaisin tukea julkista sektoria.

Mun mielestä voit olla hetken vielä samassa työpaikassa (ehkä kannattaisikin, ettei jää lyhyeksi) ja kuitenkin hyvin tehty työ vie parhaiten eteenpäin. Mainitsit kuitenkin olevasi vasta valmistunut, jollaiseksi palkkasi on aika hyvä. Tuota toista työtä pienemmällä palkalla kannattaa harkita todella tarkkaan. Tuntuu hiukan ojasta allikkoon ratkaisulta. Olisitko siinä tyytyväinen seuraavat kolme vuotta? Jos et, jätä väliin ja katsele muuta. Vuoden sisällä taatusti löytyy muutakin varteenotettavaa. Julkisen puolen työkokemusta ei aina arvosteta ja jos toinen työkokemus on 1,5v mittainen, voi olla vaikea päästä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle on ainakin pian valmistuvana edelleen ihan mysteerio, miten niitä suhteita käytännössä olisi pitänyt siellä yliopistolla opiskelijana solmia. Siis ihan rautalankatasolla, että mitä olis pitänyt puhua, kelle, milloin, ja mitä olis pitänyt tehdä että pääsee semmoiseen tilanteeseen, missä tämä luontevasti onnistuu. En mä edes muiden opiskelijoiden kanssa keksinyt ikinä mitään puhuttavaa, paitsi jossain seminaareissa asiasta.

Siksi kannattaa pitää yhteyttä toisiin, vaikkei varsinaista sielun yhteyttä toisiin tuntisikaan. Ruokatauolla rohkeasti toisten pöytiin istumaan, juttelemaan niitä näitä. Tosin kun pääaineena oli kansainvälinen kauppa, oli se kontaktien luominen yksi tärkeimmistä asioista, ei ehkä kaikkien kohdalla yhtä kriittinen osa opiskelua.

Yksikin nuori nainen, ei erottunut muista opiskelijoista juuri mitenkään. Hänen kanssaan ystävystyttyäni pääsin assariksi hänen avomiehelleen, joka omisti pari ravintolaketjua, oikeaksi kädeksi jo opiskeluaikana. En tiennyt tällaisen työmahdollisuuden olemassaolosta, tein vain ystävyyttä, tutustuimme, kohtelin ihmisenä ja eräänä päivänä hän tuli avomiehensä kanssa kylään ja esittivät tarjouksen, josta en voinut kieltäytyä. Siirsivät bisnekset Aasiaan, joten minulla sielläkin "tukikohta", jos kiinnostusta lähteä.

Ei saa koskaan vähätellä ihmisiä. Kuka tahansa voi olla se linkki seuraavaan unelmaduuniin tai once in a lifetime -tilaisuuteen. Ei pidä mielistellä, vaan olla ihan normaalisti. Kalastelijan tunnistaa helposti. Pidä kontakteja yllä, vaikka välimatkaa tulisikin. Älä koskaan, koskaan polta siltoja.

Miten mennä ruokatauolla toisten pöytiin, kun ei keksi mitään puhuttavaa ja jännityksestä juuttuu ruokakin kurkkuun jos omaan pöytään, missä normaalisti on aina yksin, istuu joku?

Mulle kun ihan vaan normaalisti omana itsenä oleminen on jotain semmoista, että harvaa sellainen seura kiinnostaa edes kahvituntiseuraksi. Kyky lätistä tarpeeksi joutavia kenen tahansa kanssa puuttui täysin opiskeluaikoina, nyt se ehkä jotenkuten sujuisikin, jos lähtisin uudelle yritykselle, ellei ongelmana sitten olisi taas se, että kaikki ovat 10 vuotta nuorempia ja siksi jään ulkopuoliseksi.

En mä ihmisiä vähätellytkään, jotenkin ahdisti vaan sosiaaliset tilanteet niin, etten jaksanut taistella, olihan opiskelussa stressiä muutenkin. Normaalit vuorovaikutustilanteet tuntuivat vaan sarjalta jatkuvia epäonnistumisia ja oman epäonnistumisen tunteen voimistumista, jolta tahdoin suojautua. Vaikka mitenpä niissä olisi yliopistossa oppinut olemaan, kun siihen asti oli koko kouluajan ollut se päähänpotkittu ja poissuljettu, joka sai vaan vittuilua osakseen aina jos yritti johonkin porukkaan päästä mukaan.

"Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan sekin pois, mikä hänellä on", Matteus 13:12