Olisitko ottanut miehen joka olisi kertonut sinulle haluavansa vain yhden lapsen?

  • Viestiketjun aloittaja minä otin
  • Ensimmäinen viesti
"venla"
Hassu kysymys :-D Mutta ei olis sopinut, halusin 3-5 lasta. Ja niin onneksi mun mieskin :) En ikinä koskaan vois kuvitella saavani vain yhtä lasta, ehdottomasti (minun mielestä) pitäis ainakin yks sisarus olla, mieluummin useampi.
 
"vieras"
No mietipä vaikka sitä aikaa kun sinä ja miehesi kuolette. Ainokaiselle ei jää ketään, joka olisi samasta perheestä ja olisi tuntenut hänet aina.

Juuri tämä on sisaruudessa parasta. On joku, joka tietää tarkalleen, miksi olet sellainen kuin olet. Ei tarvii selittää alusta alkaen.
 
"vieras"
Mielestäni keskustelu siitä, että kuinka monta lasta haluaa on vähän triviaali... Voi olla, että ennen sitä ensimmäistä haluaa 10, mutta sen ensimmäisen jälkeen toteaa, ettei enempää kiitos. Tai haluaa vain yhden, mutta sitten ensimmäisen jälkeen haluaa enemmän. :)

Vastaus kysymykseesi: olisin ottanut. Kaikkea ei vain voi suunnitella. Toiset ei saa edes sitä yhtä...
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Saraldo
[QUOTE="vieras";28686143]No mietipä vaikka sitä aikaa kun sinä ja miehesi kuolette. Ainokaiselle ei jää ketään, joka olisi samasta perheestä ja olisi tuntenut hänet aina.

Juuri tämä on sisaruudessa parasta. On joku, joka tietää tarkalleen, miksi olet sellainen kuin olet. Ei tarvii selittää alusta alkaen.[/QUOTE]

Ja tämähän tietysti pätee suurimpaan osaan sisaruksistako? Mulla on kaksi sisarusta eikä heistä kumpikaan tunne mua yhtä hyvin kuin mieheni. Itse asiassa toisen kanssa olen tekemisissä korkeintaan pari kertaa vuodessa. Mä joutuisin nimenomaan sisaruksilleni selittämään alusta alkaen, millainen mä olen ja miksi. Sellaiset, joilla on hirveän läheiset välit omiin sisaruksiin, eivät pysty ymmärtämään, että näin ei todellakaan ole läheskään kaikilla.

Mulla on yksi lapsi enkä enempää huoli. Mies ei myöskään halua, joten hyvin sovitaan yhteen ainakin siltä osin. Kun me kuollaan, lapsellani on todennäköisesti oma perhe, joka tukee häntä surussa. Mä tulen saamaan paljon enemmän tukea omalta perheeltäni kuin sisaruksiltani, koska he ovat mulle paljon läheisempiä.
 
t u
[QUOTE="vieras";28686127]En olisi. Ainoan lapsen osa on todella raskas.[/QUOTE]

Oletko haastatellut maailman kaikki ainoat lapset?

Ei ole mitään takeita siitä, että sisarussuhteetkaan ovat mitenkään läheiset ja ne huonot sisarussuhteet varmasti raskaita ovat. Ainoalla lapsella voi olla paljon hyviä ystäviä ja läheisiä sukulaisia.
 
Saraldo
Te, jotka ajattelette, että ainoan lapsen osa on niin raskas: ajatteletteko, että se raskaus johtuu siitä, kun joutuu hoitamaan yksin vanhat vanhempansa? Nimittäin ei ne vanhukset aina ole rasite eikä lapsella kuitenkaan ole velvollisuutta hoitaa niitä vanhempia, vaikka suurin osa niin varmasti tekeekin, ihan puhtaasta rakkaudesta. Sisaruksista jo sanoinkin, ettei sisarukset ole aina niin ihana ja autuas asia, ilmankin tulee vallan hyvin toimeen. Jotenkin vaan tulee sellainen olo, että monet pitävät ainoita lapsia ihan reppanoina ja että se on jotenkin surullista, ettei hänellä ole sisaruksia.
 
"elli"
[QUOTE="vieras";28686143]No mietipä vaikka sitä aikaa kun sinä ja miehesi kuolette. Ainokaiselle ei jää ketään, joka olisi samasta perheestä ja olisi tuntenut hänet aina.

Juuri tämä on sisaruudessa parasta. On joku, joka tietää tarkalleen, miksi olet sellainen kuin olet. Ei tarvii selittää alusta alkaen.[/QUOTE]

Onhan meillä nyt hyvänen aika muitakin sukulaisia kuin vaan me vanhemmat. Itse väitän että isossa perheessä on lapsella raskaampi taakka, itselläni on yhdeksän sisarusta niin tiedän mistä puhun. Meidän muksilla on hurja liuta serkkuja johtuen mun lukuisista sisaruksista, ja saa heistä kyllä ihan riittävästi seuraa. Äkkiseltään laskettuna lapsellani on nyt jo 11 serkkua vaikka osa mun sisaruksistakin on vielä alaikäisiä.
 
ppp
Olisin voinut ottaa, hyvinkin.
Itselleni lasten saaminen ei tunnu miltään maailman tärkeimmältä jutulta, siis että voisin tehdä lapsen tai kaksi jos puoliso niin tahtoo, mutta ilmankin pärjään vallan mainiosti.

Itse olen ainoa lapsi enkä koe mitenkään raskaaksi tätä, minulla on ihanan iso ja läheinen ystäväpiiri, useiden kanssa ollaan niinkuin sisaruksia :D
 
"vieras"
Minulla on sellainen mies. Itse olisin ehkä halunnut toisen, mutta näinkin on oikein hyvä.

Minäkin haluaisin kuulla, mitä vain yhden lapsen haluaminen ihmisestä kertoo.
 

Yhteistyössä