Olisitko ollut valmis äidiksi 20-vuotiaana?

  • Viestiketjun aloittaja Annika
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
EN!
Olin 30 vuotias kun sain esikoisen
Näin. Tosin podin silloin pientä kuumetta mutta jälkeenpäin ajatellen hyvä ettei ollut isäkandidaattia kuvioissa. Villit opiskeluvuodet oli päällä... Kuume sitten hävisi 10 vuodeksi kunnes 30 v tosian nosti hivenen päätään ja lapset tuli tehtyä. En tosin tiedä olenko vieläkään valmis..?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
Olin mielestäni valmis jo 17-vuotiaana. Jälkikäteen ajatellen, en varmaankaan olisi ollut (?)
Mutta kyllä kakskymppisenä olisin ollut valmis, jälkikäteenki ajatellen.
Kiva nikki, luin että maukas pim...

 
Varmaan tuolloin olin sitä mieltä että olisin ollut, vauvakuumetta oli ollut jo jokusen vuoden. Ja kyllä siitä tietty olisi selvinnytkin, mutta varmasti paljon kivikkoisempi tie olisi ollut kun niin moni asia elämässä vielä auki.

Jos muuten olisi mennyt niin kuin meni, niin varmasti lapsen kehitysvammaisuuskin olisi tuolloin ollut pelottavampi ja vaikeampi paikka. Ja ajatus siitä että nyt olisin 22v kahden näin pienen lapsen äiti ja opinnot vielä edessä niin en tiedä miten niistä selviytyisin. :/

Eli minulle varmasti oli parempi ikä saada esikoinen vasta 28v. =)
 
no
en missään nimessä!
Milloin olisin ehtinyt ryypätä ja riehua nuoruuteni pakettiin, jos mulla olis silloin ollut lapsia? Olin 30 v. kun ekan sain ja oli hyvä ikä siihen touhuun, ei ole tehnyt enää baariin mieli, eikä tunnu, että olisi jäänyt nuoruus elämättä.
 

Yhteistyössä