Olisitko mieluummin alipainoinen vai ylipainoinen? Suututin ihmiset omalla mielipiteelläni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lihis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lihis"

Vieras
Istuttiin tuossa taannoin iltaa ja telkkarista tuli joku ohjelma, jossa oli hieman alipainoisia malleja ja näyttelijöitä jne. Porukan naiset kovaan ääneen julistivat, että he ainakin mieluummin olisivat kunnolla ylipainoisia kuin yhtä laihoja kuin ohjelman mallit.
Itse kommentoin taas (kun kysyttiin), että olisin sata kertaa mieluummin saman verran alipainoinen kuin kyseiset mallit kuin yhtään ylipainoinen. Tästä seurasi jäätävä hiljaisuus, jonka jälkeen kiivas keskustelu siitä, miten voin ajatella noin.

Ohjelman mallit siis eivät ensinnäkään olleet mitään Isabelle Caroja, mutta hieman alipainoisia. Ja miksi on hyväksytympää haluta olla liian paksu kuin liian hoikka? Liian laihasta on huomattavasti helpompi lihottaa kuin läskistä laihduttaa. Ja omaan esteettiseen silmään sopii paremmin se laiha kuin lihava. Jos nyt ääripäistä on pakko valita.

Mikä tässä mielipiteessä ärsyttää? Kumpi itse olisistte mieluummin?

Mä taas mietin tässä että miksi oi miksi, koko suomi puhuu kokoajan painoasioista?? Kunhan pitää itsestään huolta, liikkuu ja syö hyvin, niin sillä ei oo mitään väliä montako kiloa kantajalla on..

Itse olisin mieluummin ylipainoinen.

Siis jos nyt puhutaan sellaisista nälkiintyneistä pienistä malleista? Silloin mieluummin ylipainoa, se on yleensä terveellisempää naiselle kuin alipaino, en myöskään kauheasti tykkää todella laihan näköisistä ihmisistä. Mieluummin sellainen J.Lo tyylinen, kunnon perseellä ja reisillä ja muillakin muodoilla kuin sitten todella laiha. Itse olen ollut aika laiha välillä ja on ilmennyt kaikenlaisia terveysongelmia. :/

Itse siis olen aina ollut todella hoikka ja muutenkin pienikokoinen. Persettä minulle on kuitenkin siunattu josta olen kiitollinen, olisi ihan kamalaa olla ihan luiseva.

Olettaen nyt että tässä puhutaan siis niistä stereotyyppisistä malleista? Olisin siis hoikka mutta muodokas. :D

Minä olisi paljon mielummin hieman alipainoinen. Minulla ei nimittäin olisi mitään ongelmaa syödä itseäni jälleen normipainoon takaisin, mutta laihduttaminen on persiistä... :D :D

Ehkä ystäväsi ajattelivat, että on sosiaalisesti parempi sanoa, että eihän nyt kukaan voi haluta olla liian laiha. Siltä ainakin itsestä välillä tuntuu.

Itse olen mieluiten normipainoinen, mutta ehkä jos pitää jompikumpi valita niin ehkä olisin hieman ylipainoinen kuin alipainoinen. En oikein osaa sanoa että miksi näin. Ehkä terveyssyistä... En tiedä. Olen ollut syömishäiriöinen että hieman ylipainoinen, joten... Kumpikaan ei oikein tuntunut hyvälle.

Vaikea sanoa, miksi ystäväsi suuttuivat aiheesta. Arka paikka?

Jos olisi pakko valita, olisin mieluummin ali- kuin ylipainoinen, koska alipaino on lähempänä sitä ruumiinrakennetta jossa olen koko ikäni elänyt ja ajatus merkittävästä muutoksesta ylipainon suuntaan tuntuu kummalta.

Mieluummin pysyttelen alipainoisena kuin olisin ylipainoinen, mutta tuo on kyllä ihan harhaluulo että alipainoisena olisi helpompaa lihoa kuin ylipainoisena laihtua.

[QUOTE="Vieras";28184344]Mieluummin pysyttelen alipainoisena kuin olisin ylipainoinen, mutta tuo on kyllä ihan harhaluulo että alipainoisena olisi helpompaa lihoa kuin ylipainoisena laihtua.[/QUOTE]

Jaa. Riippuu varmaan kuulu monesta asiasta. Joillekin voi olla vaikea lihoa alipainosta ja joillekin taas hyvinkin helppoa. Riippuen aineenvaihdunnasta, terveydentilasta, ruokahalusta jne. Jos alipaino on saavutettu erittäin tarkalla ruokavaliolla, niin lienee oletettavaa, että paino lähtee nousemaan, kun vähän höllää.

Voi jeesus taas.

Olen ollut molempia, ja mieluummin olisin VÄHÄN alipainonen kun ylipainonen. Tietysti jos kyseessä olis semmonen bmi 13 omaavaa kohta nälkään kuoleva luukasa, niin tottakai olisin mieluummin ylipainonen.

Lievä ylipaino ei ole kovin haittaavaa, vaan se voi jopa suojata varsinkin vanhalla iällä. Reilusti ylipainoinen en haluaisi olla, mutta en kyllä alipainoinenkaan. Ennemmin kuitenkin lievästi alipainoinen kuin reilusti ylipainoinen.

Mie olisin mielummin myös hieman alipainoinen. Olenkin ollut sellainen 10 vuotta sitten ja nykyisin harmittaa kovasti, että ei ole tarpeeksi itsehillintää päästä edes vähän takaisin sinnepäin. Montaa kiloa ei tarvitsisi pudottaa ihannepainoon.

Mieluummin alipainoinen. Rakastan ruokaa ja syön sitä väkisinkin liikaa (olen normipainon rajoissa kuitenkin).

Jos olisin ylipainoinen niin vihaisin itseäni suunnattomasti aina kun söisin enkä pystyisi katsomaan itseäni peiliin, yök sitä pöhöttynyttä naamaakin. Itse pidän luista, naamassakin saa mielellään näkyä vähän poskiluita ja solisluut ovat mielestäni kauniita. Anorektinen laihuus ei tietenkään ole nättiä, mutta mielestäni yleensä huippumallit catwalkeilla ovat aika kauniita. En voi sille minkään että heitä kadehdin. En kuitenkaan heitlä näyttäis laihanakaan kun olen niin pätkä.

Onhan lievä ylipaino paljon kauniimpaa kuin lievä alipaino. Jo normaalin painon alaraja BMI18,5?? on sellainen tikku, että kun siitä ottaa vaikka 5 kg pois niin jaljellä on luut. BMI25:een 5kg lisää ei ole yhtään vaarallista eikä rumaa.

Olen erittäin mielissäni siitä, että olen päässyt käppyräisessä kehityskäyrässäni vaiheeseen jossa en enää pidä koko asiaa kohdallani niin kovin ratkaisevana ja merkityksellisenä.
Jos pitäisi jotain vastata niin ehkä olisin mielummin hieman ylipainoinen kuin alipainoinen. Ottaen huomioon ikäni, ym.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä