Olisitko mielissäsi ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nimra

Vieras
Ajattelin tehdä miehen kotiintulosta mukavan ja loppu päivästä myös...

ajattelin laittaa ruoaksi pippuripihvejä kermakastikkeessa ja keitettyjä perunoita ja sit kahville ajattelin leipoa abrosia-kakun ja korvapuusteja.

Illalla ajattelin paistella patonkeja kahvin/teen/kaakon seuraksi ja sit myös tehdä jalkahoidon ja hieronnan =)

Olisiko tämä teidän mielestä kiva kiitos siitä, että on olemassa ja auttelee kotosalla, kun ei itse pysty loppuraskauden takia ihan kaikkeen yksin :snotty:

Aina välillä täytyy helliä, kun sitä tahtoo kuitenkin joskus (ehkä me kaikki) ottaa asiat liian itsestäänselvinä :( Sit kun muistaa kerran , pari kuussa tällaisella hemmottelulla :xmas: niin saa siitä itselleenkin taas puhtia...kotia pitää pystyssä...

Moi, laitan sen ohjeen sulle heti kun ehdin. Nyt on pieni hässäkkä :D kun on pyykkiä, astian pesu ja taikina kohoamassa ja toinen uunissa :) mutta laitan ja jos saan otettua niin kuvan kanssa :wave:

Nyt on kakkua, pullaa ja ruokaa isäntä syönyt ja kyllä oli niin ihana ilme, että kiitos tuli jo siinä :heart: Oli niin innostunut, kun olikin paljon hyvää kotona odottamassa :p Laitan vielä tähän sen ohjeen.. kun saan kirjoitettua tuolta kirjasta =)

Tässä ohje, jos joku haluaa B)

Ambrosiakakku

(150 c ja noin 25 min uunin alimmalla tasolla)

Pohja:

125 g Margariinia
2 kpl Kananmunaa
1 1/2 dl Sokeria
1 1/2 dl Vehnäjauhoja
1/2 tl Leivinjauhetta

Kuorrutus:

3 dl Tomusokeria
2-3 rkl Vettä tai vastapuristettua appelsiini- tai sitruunamehua
N. 4 rkl Hillottuja appelsiininkuoria

Voitele ja jauhoja halkaisijaltaan noin 25 cm torttuvuoka.
Sulata rasva ja anna sen jäähtyä.
Vatkaa munat ja sokeri vaaleaksi kuohkeaksi vaahdoksi. Sekoita joukkoon jauhot, leivinjauhe ja rasva. Levitä taikina vuokaan ja laita sitten uuniin paistumaan.
Anna levähtää hetki vuoassaan ja kumoa ritilälle jäähtymään. Sekoita tomusokerista ja vedestä tai mehusta levittyvä seos ja levitä se tortun pinnalle. Ripottele pinnalle appelsiininkuoripalasia.

Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
kiva :flower: mä en tekis miehen vuoksi mitään noista :ashamed: mun luonne vaan on sellanen :/

Sama juttu! Mäkin oon sellanen että tuollanen hemmottelu ei tule mitenkään luonnostaan ja jos yritän niin se on sitten sellasta tosi väkinäistä ja pilaa tunnelman.

Ihan samalla tavalla mä en osaa olla hirveen hyvä emäntä vieraille, se ei vaan tuu luonnostaan..

Mä jotenkin rakastan sellaista hellismistä ja laittamista noin muutenkin :) Mukavaa, kun saa vähän toiselle sellaista "extraa" normaalin hellimisen ja muistamisen ohella :whistle: No, mä taidan olla taas tällainen touhuuja ihan luonnostaa.. :ashamed:

Nyt on miehen pihalla ollessa saatu imuroitua, pestyä lattiat, pyyhittyä pölyt ja vessa siivottua ja (taas) tiskattua :laugh: nyt odottelen täällä kynttilän valossa, että saan antaa tuon jalkahoidon :heart: Ihanaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks sun pitäskään pystyy kaikkeen yksin nyt loppuraskaudessa.. tai muutenkaan ? pisti silmään tuo lause, mut mukavaltahan tuo kuulosti tuo suunnitelma

Niin no, ei pidäkään, mutta tykkään kun saan itse tehtyä "kaiken" mitä tähän kodin hoitoon/laittoon "kuuluu", kun toisella on kuitenkin työ ja koulu :D niin itse "vaan kotona" olevaksi tykkään siitä, että saan mahdollisimman paljon itse tehtyä, että toisen on mukava vaan olla ja nauttia :p

Mutta ei sitä pidä kuitenkaan sillai tyytyä siihen, että aina pitäisi tehdä kaikki toiselle.. mulla vaan luonne sellainen :ashamed: Kyllä meilläkin mies "joutuu" tekemään kuitenkin ja tahdon näin kiittää avusta B)

Yhteistyössä