Olisitko kateellinen, jos naapurissasi asuisi tällainen rouva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nuori edelleen (31v) ja nuorena lapset saanut (lapset nyt 5v ja 7, kaunis tyttö ja komea poika, hyväkäytöksisiä ja tasapainoisia lapsia). Miehensä olisi todella komea, koulutettu, fiksu, kiva ja erittäin rikas. Naapurin rouva ei kävisi töissä ja aikoisikin omistautua kodille ja lapsille, koska itse niin haluaa. Lasten ollessa hoidossa ja koulussa panostaisi itseensä. Kävisi kampaajalla, shoppailisi kivoja vaatteita itselleen ja lapsilleen, kävisi harrastuksissa. Salilla joka päivä lasten ollessa hoidossa ja koulussa. Olisi todella kaunis ja hyväkroppainen, myös mukava. Heillä kotona erittäin kaunista.

Naapurin rouvalla olisi paljon hyviä ystäviä, hän olisi aina iloinen ja aurinkoinen ja kertoisi nauttivansa todella paljon elämästään. Heillä pihakin olisi ihan täydellinen.

Naapurin perhe reissaa säännöllisesti ja usein ulkomailla ja myös kotimaassa. Naapuri kertoilee iloisena matkoistaan ja näyttää mielellään kuvia. Joskus tuo sinulle jotain pientä tuliaisena.

Itselläni on tuollainen naapuri ja kadehdin kyllä. Itseni on pakko käydä töissä ja rahat on silti aina tiukilla. Aikaa ei ole mihinkään tarpeeksi.

Minä olen asunut tässä talossa 6 vuotta,enkä vieläkään tunne kaikkia naapureita :D joten voin sanoa,että minulle olisi ihan yksi hailee millainen naapurin rouva olisi ja mitä tekisi :) ei minun arkeeni ja elämääni vaikuttaisi yhtään mitään :)

En. Mä en halua olla kotirouva, mulla on tarve tehdä töitä ja kehittää itseäni sillä saralla. Olen kouluttautunut unelma-ammattiini, joten ei, en todellakaan haluaisi olla käymättä töissä.

Eipä sitä silti voi tosiaan hänen onnellisuudestaan mitään tietää. Jokaisella on omat ongelmansa. Moni kulissi päältä kaunis. Ja vaikka kaikki olisikin juuri niin kuin luulet, niin ei se olisi minulta pois. Sitä paitsi, elän tällä hetkellä elämäni parasta aikaa, ehkä siksikin helppo suhtautua noin.

Vai pitääkö tässä siis vastata kadehtiiko sitä rouvan elämää kokonaisuudessaan? Minä ajattelin taas vain noita yksittäisiä asioita. Siis tuollaista elämää en kyllä kadehdi.

Tässäkin suhteessa näköjään ajattelen tämän kateus-jutun ihan väärin. :D

Kai olisin kateellinen, aina välillä.

Eniten olen kateellinen muumimammalle. Hän saa nukkua talvet, laihtuu siinä varmaan muutaman kiloisen. Töissä ei tarvitse käydä, talossa on tilaa omalle perheelle ja ystäville. Ei tarvitse miettiä lasten kasvatusta eikä ruokavaliota, lettuja vaan pöytään. Vaatehuoliakaan ei ole. Ei ihme, jos on aina hyvällä tuulella.

Mun täytyy kyllä paljastaa, etten ole ollenkaan kateellinen luonne. Jos olisin, olisin varmaan ihan erilainen ja eri asemassa kuin nyt olen.

Eli evvk kuka on mitäkin. Eikä toi mun makuun kuulostanut edes coolilta, mitä sun naapuri on.

Mun täytyy kyllä paljastaa, etten ole ollenkaan kateellinen luonne. Jos olisin, olisin varmaan ihan erilainen ja eri asemassa kuin nyt olen.

Eli evvk kuka on mitäkin. Eikä toi mun makuun kuulostanut edes coolilta, mitä sun naapuri on.

peesi
aivan liian nuorena tehnyt lapsensa makuuni, ei voi siten olla kunnollista koulutustakaan. Joten sitä kautta ei voi olla kovin sivistynyt, mikä tulikin noissa harrastuksissa jo ilmi (shoppailu jne).

Muutenkin, jos joku kertoilisi naapureilleen miten paljon nauttii elämästään, niin miettisin että käykö ihan täysillä.

En. Kuulostaa enemmän sellaiselta ärsyttävältä ja ylpeältä pikkurouvalta, joka hakee kunnioitusta sellaisilla asioissa, joiden eteen ei ole itse mitään tehnyt. En osaisi häntä arvostaa yhtään. Enkä kyllä kadehtisi. Tosin omina rankkoina ja kiireisinä päivinä hänen elämänsä saattaisi ärsyttää kyllä, tyyliin toikin tossa lorvailee miehensä elättinä.

Nuori edelleen (31v) ja nuorena lapset saanut (lapset nyt 5v ja 7, kaunis tyttö ja komea poika, hyväkäytöksisiä ja tasapainoisia lapsia).
-Mä olen nuorempi. Ja saanut lapsenikin nuorempana. ;)

Miehensä olisi todella komea, koulutettu, fiksu, kiva ja erittäin rikas.
-Mun mies on mulle sopiva, kenenkään muun miestä osaisi kadehtia.

Naapurin rouva ei kävisi töissä ja aikoisikin omistautua kodille ja lapsille, koska itse niin haluaa.
-Se on sen valinta. Mä nimenomaan haluan käydä töissä ja opiskella. Järjestän vaan työni ja opiskeluni niin, että jää aikaa myös perheelle.

Lasten ollessa hoidossa ja koulussa panostaisi itseensä. Kävisi kampaajalla, shoppailisi kivoja vaatteita itselleen ja lapsilleen, kävisi harrastuksissa. Salilla joka päivä lasten ollessa hoidossa ja koulussa. Olisi todella kaunis ja hyväkroppainen, myös mukava. Heillä kotona erittäin kaunista.
-Mä vihaan shoppailua, kampaajalla menee niska jumiin, ja nykytilanteessa harrastan työntekoa tai harrastus on mun työ, miten haluaa ajatella. En voisi kuvitellakaan itseäni mihinkään hikiselle salille, saati vieväni alle kouluikäisiä lapsia hoitoon.
Kroppani on ihan ok, mutta kauneus on mun mielestä "turha arvo". Pidän kauniista asioista, mutten näe kauneutta itsessäni mitenkään tärkeänä asiana onnellisuuden näkökulmasta.
Meillä ei ole kotona kaunista, eikä siistiä. Mutta me viihdytään, ja täällä saa elää ja näyttää siltä, että eletään.

Naapurin rouvalla olisi paljon hyviä ystäviä, hän olisi aina iloinen ja aurinkoinen ja kertoisi nauttivansa todella paljon elämästään.
-Mulla on riittävän vähän hyviä ystäviä, olen ylpeä siitä että uskallan nykyään olla myös avoimesti surullinen, vihainen, pahalla tuulella jos aurinkoisten päivien lomassa tuntuu siltä.
Nautin elämästäni tällaisenaan todella paljon.

Heillä pihakin olisi ihan täydellinen.
-Mun piha on mulle täydellinen, kun siinä on riittävästi tilaa, ja riittävän vähän ötököitä houkuttelevia, värillisiä ja ylimääräistä hoitoa vaativia rehuja.

Naapurin perhe reissaa säännöllisesti ja usein ulkomailla ja myös kotimaassa. Naapuri kertoilee iloisena matkoistaan ja näyttää mielellään kuvia. Joskus tuo sinulle jotain pientä tuliaisena.
- Inhoan matkustamista, lentokoneita, junia... en viihdy hotelleissa, huvipuistoissa, museoissa, isoilla turistirannoilla, ostoskeskuksissa......
Saatan viedä naapurille tuliaisia ihan meiltä kotoa: käsintehdyn kranssin, munia omasta kanalasta, juustokakun....

Juu ei, en todellakaan osaisi kadehtia oikein mitään ko. naapurin elämästä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="noh";26255515]peesi
aivan liian nuorena tehnyt lapsensa makuuni, ei voi siten olla kunnollista koulutustakaan. Joten sitä kautta ei voi olla kovin sivistynyt, mikä tulikin noissa harrastuksissa jo ilmi (shoppailu jne).

Muutenkin, jos joku kertoilisi naapureilleen miten paljon nauttii elämästään, niin miettisin että käykö ihan täysillä.[/QUOTE]

Olen saman ikäinen eli 31-v ja aika saman ikäiset lapset 7 ja 4,5 mutta olen koulutukseltani lisensiaatti lisäkisi olen useamman vuoden ollut jo töissä ja minulla on vakituinen virka joten ei se lasten tekeminen nuorena sitä kouluttautumista pois sulje!

Mutta kysymykseen vastatakseni...en olisi kateellinen olisin varmasti aika masentunut jos olisin ko. rouva ja elämä täyttyisi pelkästään shoppailulla ja kuntosalilla... tarvitsen elämääni muutakin sisältöä...! Rikas olisi tietysti kiva olla mutta kumpikaan meistä (siis minä ja mieheni) ei olla rikkaasta perheestä joten ei rikkaita taida tullakkaaan! Suomessa pelkällä palkkatulolla voi harvemmin itseään rikkaaksi saada...mutta onnellisia ollaan :)

[QUOTE="noh";26255515]peesi

Muutenkin, jos joku kertoilisi naapureilleen miten paljon nauttii elämästään, niin miettisin että käykö ihan täysillä.[/QUOTE]

hahahha taas joku vähän yksinkertainen joka luulee ettei voi kouluttautua jos on lapsia, no ehkä jos on tosi laiska ihminen. ;)
Jotkut ovat katsos ahkerampia kuin toiset. ;)

Yhteistyössä