Olisitko ihan paniikissa, jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Logotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
kamalia nörttejä ootte :D

Pitää nörttaa kun elanto riippuu siitä. Sama melkein mistä skutsista niitä juttuja lähettää, kunhan lähettää. Eikä täällä meilläkään mikää kovin laaja kaista ole. 70km Helsingistä eikä Elisa, Sonera tai mikään toimita piuhaa perille vaikka joku tossa seinässä roikkuu. Mokkulat sun muut ei toimi kuin edgenä ehkä. Toimivan netin saa katolla olevan haravan kautta @450 verkosta, mutta sekään ei ole kuin 1M.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
En, olen itsekin harkinnut muuttoa "sinnepäin" ;) Harmi vain että työtä ei niin vain saa.

millä alalla olet?

Hmm.. No periaatteessa voin sanoa näin, että elintarvikealaa. Mutta pakko vaihtaa, kun en tuolla alalla pysty jatkamaan, kun on enimmäkseen yötyötä se mitä pitäis tehdä :D Eli alan varmaan ens vuonna jossain vaiheessa etsimään oppisopimuspaikkaa tms.

et tarvi mitään koulutusta ku lähet Norjaan töihin ;) kouluttamattomana hoitoapulaisena tienaa lähes saman verran mitä sairaanhoitaja tienaa Suomessa :)

Onko oikeasti näin? Siis oisko mahdollista että vaan hakis sinne..? Kiinnostais ihan älyttömästi! Kuinkahan paljon ois vapaita asuntoja.. :whistle:

on. meillä on tälläkin hetkellä varmaan puolet henkilökunnasta ns. assistentteja, vailla mitään hoitoalan koulutusta. Työnkuvaan kuuluu perushoito eli pesut, syötöt, vessakäynnit.

Mitähän mä uskaltaisin väittää että assitentti saa peruspalkkaa... ootapa vilkasen onko joku työkaveri vielä online naamakirjassa :)

muoks. höh, ei ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Saattasin mie hiukan hädissäni olla...ite asun rovaniemellä, tästä esim lähimpään sairaalaan alle 3 km :D

no ei se auta panikoida. Kaveri asu vissiin monta viikkoa ennen laskettua aikaa siellä vuokralla eikä silti meinannu keretä sairaalaan :D

Saattasin mie hiukan hädissäni olla...ite asun rovaniemellä, tästä esim lähimpään sairaalaan alle 3 km :D

no ei se auta panikoida. Kaveri asu vissiin monta viikkoa ennen laskettua aikaa siellä vuokralla eikä silti meinannu keretä sairaalaan :D

En mäkään meinannu ehtiä, asutaan 3 kerroksessa eikä hissiä, oli melkonen työ päästä nuo portaat alas kun supistukset oli kokoajan. :xmas:

Mutta muuten mä utsjoella ehkä pärjäisinkin mutta kyllä se sääskimäärä ois pikkasen liikaa mulle :p

En mäkään meinannu ehtiä, asutaan 3 kerroksessa eikä hissiä, oli melkonen työ päästä nuo portaat alas kun supistukset oli kokoajan. :xmas:

Mutta muuten mä utsjoella ehkä pärjäisinkin mutta kyllä se sääskimäärä ois pikkasen liikaa mulle :p

no joo, ne on kyllä tosi syvältä :x

Tuskin olisin paniikissa, mutta aika pahasti heppi otsassa. On tullut lapsen kanssa niin paljon ravattua lääkärissä ja lääkkeitä sekä vitamiinejakin joutuu hakemaan vähän väliä, että jos asuisin noin syrjässä, olisin varmaan jo leiriytynyt teltassa sairaalan pihaan. Helpommalla pääsisi kuin lähteä ajelemaan sairaalaan. Vielä kun niitä lähtöjä tulee välillä viikonloppuöinä niin olen siunannut onneani, että täältä on sairaalaan vartin matka. Pää hajoaisi ajella aina tunti pari ties minne, saati enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuskin olisin paniikissa, mutta aika pahasti heppi otsassa. On tullut lapsen kanssa niin paljon ravattua lääkärissä ja lääkkeitä sekä vitamiinejakin joutuu hakemaan vähän väliä, että jos asuisin noin syrjässä, olisin varmaan jo leiriytynyt teltassa sairaalan pihaan. Helpommalla pääsisi kuin lähteä ajelemaan sairaalaan. Vielä kun niitä lähtöjä tulee välillä viikonloppuöinä niin olen siunannut onneani, että täältä on sairaalaan vartin matka. Pää hajoaisi ajella aina tunti pari ties minne, saati enemmän.

no tunnissa parissa pääsis tohon päivystykseen, jos sairaalaa tarvii ni talvikelillä ajaa sellasen rapian kuusi tuntia....

no tunnissa parissa pääsis tohon päivystykseen, jos sairaalaa tarvii ni talvikelillä ajaa sellasen rapian kuusi tuntia....

Meidän päivystysreissuista on noin puolet päätyneet lopulta suoraan sairaalareissuiksi, joten juu ei kiitos. Onneksi ei asuta siellä. Kun siellä sairaalassa on pitänyt vielä muutenkin välillä ravata tutkimuksissa.

Saati sitten ties miten olisin raskauden selvinnyt, kun en piti kulkea ylimääräisissä tarkastuksissa, mutta ei meinannut pystyä autossa istumaan.

Meidän päivystysreissuista on noin puolet päätyneet lopulta suoraan sairaalareissuiksi, joten juu ei kiitos. Onneksi ei asuta siellä. Kun siellä sairaalassa on pitänyt vielä muutenkin välillä ravata tutkimuksissa.

Saati sitten ties miten olisin raskauden selvinnyt, kun en piti kulkea ylimääräisissä tarkastuksissa, mutta ei meinannut pystyä autossa istumaan.

no mä käyn ihan tässä omalla terveysasemalla. Siinä on ultra jolla saa ainakin suurimmat katottua. Np- ja rakenneultrat sitte Rovaniemellä.

no mä käyn ihan tässä omalla terveysasemalla. Siinä on ultra jolla saa ainakin suurimmat katottua. Np- ja rakenneultrat sitte Rovaniemellä.

Hyvä, että noin. Täällä meillä kun ei omalla terveysasemalla ole "mitään" laitteita, kaikki pitää käydä jossain keskitetyssä paikassa. Ei tullut mieleen, että eihän kaikkialla ole samoin. Eihän se täällä ole kummoinen ongelma, kun ei ole pitkä matka.

Hyvä, että noin. Täällä meillä kun ei omalla terveysasemalla ole "mitään" laitteita, kaikki pitää käydä jossain keskitetyssä paikassa. Ei tullut mieleen, että eihän kaikkialla ole samoin. Eihän se täällä ole kummoinen ongelma, kun ei ole pitkä matka.

no ei täälläkään nyt niin kovin kummoisia laitteita ole, joku vanha ultra mutta saahan sillä tärkeimmät tarkistettua.

parhaimmillaan annoin samat leikkausverinäytteet kolme kertaa kun ekalla kerralla näytteet jäätyivät bussissa matkalla laboratorioon, toisella kertaa ne katosivat jonnekin ja kolmannella kerralla sanoin että jos ei nyt onnistu niin saa jäädä ottamatta :kieh:

tuokin on ihan älytöntä kun keskuslaboratoriosta Rovaniemeltä soitettiin että näyte jäätynyt, pitää antaa uusi niin kysyin voinko käydä siellä antamassa ne kun olin 1km päässä ko. sairaalasta silloin. Niin ei se käynyt, piti matkustaa omalle terveysasemalle se 460km (eli kotiin) antaa ne näytteet ja ne sitte lähetettiin bussilla sinne laboratorioon. ihan typerää :|

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
olisin aika ahditunut, palvelut pakko olla lähellä

mitä palveluita kaipaat lähelle?

meillä on kilometrin säteellä

- kauppa
- posti
- kirjasto
- uimahalli
- koulu
- päiväkodit
- pankki
- kunnantalo
- työkkäri
- terveysasema :)

muuttasin? ohan sitä ennenki pärjätty paljon vähemmällä. mies muuttais varmasti heti joten en ees ehota. sielä ois kans samat harrastukset mitä täällä ja töitä riittäis varmasti. mulle on sama ompelenko Pellossa vai Utsjoelle =)

Yhteistyössä