Olisipa eroamisapupalvelu olemassa

  • Viestiketjun aloittaja voimaton
  • Ensimmäinen viesti
voimaton
[QUOTE="vieras";28120913]Niin varmaan. Siksi haaveilenkin tuollaisesta palvelusta joka hoitaisi ne puolestani. Sanoisi miten toimitaan.

-Miten saan haettua asuntoa niin ettei mies tiedä?

1. Laita yhteydenotto osoitteeksi / puhelinumeroksi luotettavan ystävän tiedot.


-Miten voisin pakata niin ettei mies huomaa?
2. Pakkaa vähitellen. Kuukaudessa olet jo saanut vaatteita + muita kerättyä riittävästi. Vie tavarat luotettavan ystäväsi luokse. Tai sitten katso kohta 4.


-miten kerron asiasta miehelle niin, että tilanne hoidetaan asiallisesti. Lapsien ei tarvitsisi yhtään enempää kärsiä. Itselläkin polvet tutisee kun mietin tilannetta. Mies vetää pelin niin likaiseksi että..

3.Kerrot asiasta puhelimitse. Kun olet jo itse lasten kanssa poissa tilanteesta, voit sulkea puhelimen koska tahansa.

-Kun sitten muutan lapsineni niin ongelmaksi nousee raha. Mistä saan rahaa muuttoapuun?Kuinka saan maksettua vuokran (+vuokratakuu) ja puolet pankkilainan lyhennyksestä? Kaikki rahat on enemmän ja vähemmän miehen takana. Hän myös perheessämme se joka tienaa. Minä tienaan vaan karkkirahaa..

4. Kerää rahaa pikkuhiljaa / lainaa vanhemmilta / ystäviltä / jne. Ei muutto maltaita maksa, mikäli sinulla on normaalin kodin tavarat. Tilaat muuttofirmasta pakettiauton/kuorma-auton ja kasan muuttolaatikoita. Sillä aikaa kun ukot kantavat huonekaluja, sinä (yksin tai ystävän kera) heittelet tavarat muuttolaatikoihin. Toki jotain astioita voi mennä rikki, kun ilman kääreitä laittaa, mutta se on pieni ongelma, kun pitää nopeasti toimia. Muuttoon ei mene 4 - 5 tuntia ja muutama satanen. Tämä onnistunee miehen työpäivän aikana?

5. Onko teillä erilliset lainat, vai yhteinen laina? Mikäli ne ovat erilliset, voit pyytää lyhennysvapaata pankilta. Yhteisessä lainassa mieshän vastaa siitä myös. Eikä pankki sitä lainaa ulosottoon heti laita, vaikka pari kuukautta menisikin lyhentämättä. Kannattaa vain olla asiasta aktiivisesti yhteydessä pankkiin.

6. Kysy sosiaalitoimistolta sosiaalista luottoa vuokratakuuta ja ensimmäistä vuokraa varten. Tai sitten hae kulutusluottoa esim. santader, tms. firmalta. Vuokraa alkuun niin pieni asunto kuin mahdollista. Silloin myös kulut ovat pienet. Kyllä te pärjäätte vaikka yksiössä/kaksiossa, mikäli henkisesti voitte paremmin. :)


-Miten saan asunnon myytyä jos mies makailee siellä kalsareissaan ja rikkoo paikkoja? Ei tietenkään suoranaisesti estä myyntiä, mutta ei taatusti myöskään edes auta.

7. Kyllä sen myytyä saa, hinta vain on alempi. Ja tuskinpa mieskään siellä lusmuamaan alkaa, mikäli sinä jätät oman osuutesi lainasta maksamatta...


Tässä siis ihan päällimmäiset.

8. Materia, raha, asunnon koko ovat hei ihan oikeasti lillukan varsia sinun tilanteessasi. Ota mukaan vain tarpeellinen, eli sängyt, vaatteet ja lasten tavarat. Millään sohvakalustoilla, jne. ei ole lopupelissä mitään merkitystä.[/QUOTE]

Kiitos taas hyvistä neuvoista. Laitan näitä korvan taakse ja alan miettimään sopivaa toimintasuunnitelmaa. Täytyy kuitenkin kerätä voimia, koska nyt vaan tosiaan tutisee polvet kun mietin tätä kaikkea.

Muutto ei ole pikku homma, koska asumme vanhassa omakotitalossa joka pursuaa ties mitä. Mutta ehkä on vaan luovuttava kaikesta mistä voi.

Meillä on yhteinen laina. Tiedän että mies velvoittaa maksamaan puolet, mikä tietenkin minulle kuuluukin. Jos jätän maksamatta puolet menetämme kumpikin luottotiedot. En usko että tämä häntä edes häiritsisi, kunhan saa kostaa minulle.

Rahaa en saa säästettyä. Lapsen sairaskuluihin (erityislapsi) menee kaikki ylimääräinen.
Muuton jälkeen olen valmis syömään itse pelkkää kaurapuuroa, että lapset saavat tarvitsemansa. Nytkään en kyllä osta mitään ylimääräistä ja silti eletään kädestä suuhun.
Ystäviä ja sukulaisia ei sellaisia ole joilta rahaa voisin pyytää.
Ehkä laina on ainut ratkaisu, mutta en tiedä kuinka antavat kun on tuo asuntolaina.

Selvittelen asiaa..
 
"vieras"
Kiitos taas hyvistä neuvoista. Laitan näitä korvan taakse ja alan miettimään sopivaa toimintasuunnitelmaa. Täytyy kuitenkin kerätä voimia, koska nyt vaan tosiaan tutisee polvet kun mietin tätä kaikkea.

Muutto ei ole pikku homma, koska asumme vanhassa omakotitalossa joka pursuaa ties mitä. Mutta ehkä on vaan luovuttava kaikesta mistä voi.

Meillä on yhteinen laina. Tiedän että mies velvoittaa maksamaan puolet, mikä tietenkin minulle kuuluukin. Jos jätän maksamatta puolet menetämme kumpikin luottotiedot. En usko että tämä häntä edes häiritsisi, kunhan saa kostaa minulle.

Rahaa en saa säästettyä. Lapsen sairaskuluihin (erityislapsi) menee kaikki ylimääräinen.
Muuton jälkeen olen valmis syömään itse pelkkää kaurapuuroa, että lapset saavat tarvitsemansa. Nytkään en kyllä osta mitään ylimääräistä ja silti eletään kädestä suuhun.
Ystäviä ja sukulaisia ei sellaisia ole joilta rahaa voisin pyytää.
Ehkä laina on ainut ratkaisu, mutta en tiedä kuinka antavat kun on tuo asuntolaina.

Selvittelen asiaa..
Ei ero ole helppo ei ja mitä enemmän omistaa, sen vaikeampi se on... :/

Tee ensin se henkinen eropäätös. Tämän jälkeen laadi (vaikka työkoneellesi) useamman kuukauden toimintasuunnitelma kohta kohdalta ja ala toteuttamaan sitä. Usko pois, kun olet ryhtynyt toimimaan (vaikka vasta paperilla), myös olosi helpottaa ja koet toiminnan ns. voimaannuttavana ja polvetkin lakkaavat tutisemasta!

Ps. mikäli asutte isossa talossa, voisitko mahdollisesti keksiä miehellesi tarinan, että olet alkanut tekemään suursiivousta ja myyt kirppiksellä (tai huutiksessa) / viet kierrätykseen / kaatopaikalle kaiken turhan? Näin saisit taloa tyhjennettyä ja mahdollisesti vielä hieman rahaa muuttoa varten. Lisäksi voisit kerätä hieman todellista tarpeeseen menevää tavaraa ystävän luokse jemmaan.
 
voimaton
[QUOTE="vieras";28121217]Ei ero ole helppo ei ja mitä enemmän omistaa, sen vaikeampi se on... :/

Tee ensin se henkinen eropäätös. Tämän jälkeen laadi (vaikka työkoneellesi) useamman kuukauden toimintasuunnitelma kohta kohdalta ja ala toteuttamaan sitä. Usko pois, kun olet ryhtynyt toimimaan (vaikka vasta paperilla), myös olosi helpottaa ja koet toiminnan ns. voimaannuttavana ja polvetkin lakkaavat tutisemasta!

Ps. mikäli asutte isossa talossa, voisitko mahdollisesti keksiä miehellesi tarinan, että olet alkanut tekemään suursiivousta ja myyt kirppiksellä (tai huutiksessa) / viet kierrätykseen / kaatopaikalle kaiken turhan? Näin saisit taloa tyhjennettyä ja mahdollisesti vielä hieman rahaa muuttoa varten. Lisäksi voisit kerätä hieman todellista tarpeeseen menevää tavaraa ystävän luokse jemmaan.[/QUOTE]

Näin taidan tehdä. Kiitos taas vinkeistä :)
 

Yhteistyössä