olisinkohan minä hullu jos..

Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Los tehottomuus-:
hakisin kouluun kätilöksi?
Mietin ihan sillä vaan kun tämä sairaanhoitosysteemi nyt meni niinku meni ja minä en ilmeisesti sovellu siihen, niin voisko minusta sitte koskaan tulla kätilöäkään? :ashamed:

Mitens olisi patologi (asiakkaat ei valita)

Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotus:
hakisin kouluun kätilöksi?
Mietin ihan sillä vaan kun tämä sairaanhoitosysteemi nyt meni niinku meni ja minä en ilmeisesti sovellu siihen, niin voisko minusta sitte koskaan tulla kätilöäkään? :ashamed:

Mitens olisi patologi (asiakkaat ei valita)

emminä tykkää kuolleista. saa nähdä kestänkö edes kevään obduktiotilaisuutta.

ei kukaan ole seppä syntyessään.. Oppiminen vie aikaa.. tulis varmaan hyvä sh:kin kysyt opelta/työpaikalta mitä pitää parantaa ja sitten jos mahdollista nii parannat,Sellaista kehittyvää asennetta yleensä arvostetaan.Jos ei niin niillä o päässä vikaa=)

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Miksi sä et sovellu alalla muka?

ei oo kuulemma motivaatioo ja en osaa perusasioita. hitto, millä minä ne voisin osata kun oon yhden kentän tehny ennen näitä kahta epäonnistunutta :ashamed:

No just joo.. Mutta eikö niillä jakosilla olla juurikin oppimassa, mitäs sinne pitää mennä jos jo valmiiks kaiken osaa..höh. Itse sä tiedät parhaiten sun motivaatio asiat.

Mä sanoisin kyllä sille kätilö valinnalle, TÖITÄ on ja varmasti haasteellinen ja monipuolinen ammatti.

Alkuperäinen kirjoittaja Miu:
ei kukaan ole seppä syntyessään.. Oppiminen vie aikaa.. tulis varmaan hyvä sh:kin kysyt opelta/työpaikalta mitä pitää parantaa ja sitten jos mahdollista nii parannat,Sellaista kehittyvää asennetta yleensä arvostetaan.Jos ei niin niillä o päässä vikaa=)

kieltämättä mulla ökkii tässä se, kun haluaisin hoitaa lapsia mutta pitää joka ikinen kenttä olla semmosessa paikassa missä on vanhuksia jotka on täysautettavia. En oo tosin oo tuonu sitä esille, oon vaan päässäni miettiny. silleen tuo kätilöhomma ois mieleistä että sais olla tekemisissä vauvojen kanssa ja semmosta.

No mutta..Otat ne mummo jaksot perushoidon opetuksen kannalta tärkeenä, eihän se koulu kestä montaa vuotta ja sitte syvennät loppu puolella lasten puolelle niin, saat loppu ikäs vääntää räkästen lasten kanssa :D .

Nyt vaan motivoidut niihin mummoihin hetkeks.. Ja kyllä niit harjotteluit tulee sit niihin "mielenkiintosiinki" paikkoihin pian.. ea, kirra, neuro jne..

*kuunnellut hyyyyyyvin paljon sh opiskelioita*

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
No mutta..Otat ne mummo jaksot perushoidon opetuksen kannalta tärkeenä, eihän se koulu kestä montaa vuotta ja sitte syvennät loppu puolella lasten puolelle niin, saat loppu ikäs vääntää räkästen lasten kanssa :D .

Nyt vaan motivoidut niihin mummoihin hetkeks.. Ja kyllä niit harjotteluit tulee sit niihin "mielenkiintosiinki" paikkoihin pian.. ea, kirra, neuro jne..

*kuunnellut hyyyyyyvin paljon sh opiskelioita*

muuten joo, muttaku tuo kirra oli tosi monimutkasta, ainaki se kurssi jo pelkästään, ja se ei sillä taalla edes kiinnosta nyhtää putkia, letkuja ja piuhoja irti ihmisestä. Siittä seuraava olis mielenterveys ja arkana ihmisenä voi olla kovaki paikka ku ensimmäinen potilas tarraa rinnuksiin tai soittaa suutaan. sen jälkeen vissiin alkaa ne syventävät. Eikä tuo sisätautihommelikaan ole oikeastaan kivaa. ja nykyään pelottaa mennä niihin harjotteluihin, viimeksiki ku piti lähteä ekan päivän aamuna niin sain kohtauksen ja jouduin jäämään kotiin.. :ashamed:

kieltämättä mulla ökkii tässä se, kun haluaisin hoitaa lapsia mutta pitää joka ikinen kenttä olla semmosessa paikassa missä on vanhuksia jotka on täysautettavia. En oo tosin oo tuonu sitä esille, oon vaan päässäni miettiny. silleen tuo kätilöhomma ois mieleistä että sais olla tekemisissä vauvojen kanssa ja semmosta.
"Vauvojen kanssa tekemisissa olo ja semmoinen" on minimaalisen pieni osa
katilon tyota. Katilon asiakkaina on naiset, raskaanaolevat, synnyttajat ja synnyttaneet, ja vauvatkin, mutta todellakin vain pieni osa tyosta on vauvoja. Eli tuo kuulostaa varsin heppoiselta perusteelta pyrkia katilon tyohon. Jos sa haluat vauvojen kanssa olla tekemisissa niin sitten kannattaa opiskella lasten sh:ksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:

katilon tyota. Katilon asiakkaina on naiset, raskaanaolevat, synnyttajat ja synnyttaneet, ja vauvatkin, mutta todellakin vain pieni osa tyosta on vauvoja. Eli tuo kuulostaa varsin heppoiselta perusteelta pyrkia katilon tyohon. Jos sa haluat vauvojen kanssa olla tekemisissa niin sitten kannattaa opiskella lasten sh:ksi.

no se on vain sun mielipitees. Mulle kätilön työ olis mieluista muistakin syistä ku noista kahdesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:

no se on vain sun mielipitees. Mulle kätilön työ olis mieluista muistakin syistä ku noista kahdesta.

Kuinka paljon sa tiedat katilon tyosta? Tyo on parhaimmaillaan todella ihanaa ja haasteellista, mutta pelkasta rakkaudesta vauvoja kohtaan ei alalle kannata hankkiutua. =)

Yhteistyössä