Olisinko mä kauhea nipo, jos sanoisin pph:lle,

  • Viestiketjun aloittaja tyhmiä ajatuksia
  • Ensimmäinen viesti
tyhmiä ajatuksia
ettei hän saa jokaisena hoitopäivänä (5pv/vkossa) antaa lapselleni välipalalla mehua? Vai onko siitä ylipäätään haittaa? Hoitaja on sellainen vanha huolehtiva ja isoäitityyppinen, joka tarjoaa lapsille mehua joka päivä välipalan yhteydessä. Hän on tehnyt mehun itse pihansa marjoista.

Muuten meillä lapset eivät saa mehua kuin juhlapäivinä, kotona siis juodaan vettä, maitoa ja piimää.

Mitään ongelmia ei ole lasten hampaiden kanssa ollut, kunhan vaan mietin. En viitsisi turhastakaan alkaa nipottamaan, kun kyseinen hoitaja on kaikin puolin tosi ihana ja lapset pitävät hänestä kovin.

Sanonko vai en?
 
Blue
Em mä ainakaan loukkaantuisi jos mun perheistä joku mulle siitä sanoisi. Tosin meillä kyllä ei juodakaan mehua vaan maitoa ja vettä. Mutta tosiaan jokainen perhehän sen saa sanoa mitä lapsille saa juottaa. :)
 
ira
Hammaslääkäri varmaan tietäisi. En usko että mehusta on hirveästi haittaa jos sen saa välipalan yhteydessä eli ei lisää happohyökkäyksien määrää. Eri juttu jos sitä janojuomana juodaan.

Olisin kyllä vähän varovainen tuon kommentoinnissa jos hoitaja on muuten ihana.
 
kolmen äiti
Hyvänen aika, ole iloinen että lapsesi saa itse tehtyä mehua eikä jotain kaupan lisäaineilla höystettyä E-koodilitkua! Mä en valittais, en sitten kotona enää mehuja juottais.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Hyvänen aika, ole iloinen että lapsesi saa itse tehtyä mehua eikä jotain kaupan lisäaineilla höystettyä E-koodilitkua! Mä en valittais, en sitten kotona enää mehuja juottais.
No siis juuri tuon takia mietin, että sanonko ollenkaan mitään, vitamiinejahan siitä saa. Ja kuten sanoin, meillä ei kotona mehuja juoda. Ja kun juhlapäivinä juodaan, niin itsetehtyä sekin.

Ehkä mä en sit sano mitään. :D
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saa nähdä, saanko huomenna suuhygienistiltä jonkunlaisen ripityksen, kun kuopuksella on sinne aika ja tuosta mehun juonnista kyselevät.
En usko. Jos juo itsetehtyä mehua aterialla, ei happohyökkäys ole samaa tasoa kuin jos koko ajan lipittäisi. Voisiko hoitaja antaa heti aterioiden jälkeen xylitol-pastillin tai -purkkaa?
 
suuhygienisti
Siis hammaslääkärin näkökulmasta itse tekemä mehu on hampaille vähintään yhtä haitallista kuin muilla makeutusaineilla makeutettu. Tiedättekö kuinka hirveä määrä itsetehtyyn laitetaan sokeria?

Mehu ei ole janojuomana vaan välipalalla se on ihan ok, oli se sitten mitä mehua tahansa. Menee siihen samaan happohyökkäykseen.
 
vee
Ei kannata perhepäivähoitajalle huomautella tuommoisista. Eikä oikein mistään. Nehän on kuitenkin omasta mielestään parhaita varhaiskasvatuksen ammattilaisia ja Jumalasta seuraavia, ylöspäin. Ollaan me maanmatoset hiljaa ja kiitetään luojaa tuosta suunnattoman ammattitaitoisesta ammattikunnasta!

 

Yhteistyössä