Olisiko väärin, jos.. (lapsen vieminen hoitoon)

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
..
pidettäis lapsi hoidossa ensi viikolla ti-pe? Normaalisti siis molemmat käydään töissä, jolloin lapsi joka päivä hoidossa. Nyt olen toipilaana leikkauksesta ja kyvytön hoitamaan lasta vielä reilun viikon. Miehelle taas yllättäen tuli ensi viikko vapaata töistä, joten jos lapsi olisi hoidossa, mies pystyisi vihdoin ilman kiirettä ja stressiä tekemään kotona remonttia..

Mietin vaan, että onko muiden mielestä kauhean väärin viedä lapsi hoitoon, jos isä kuitenkin todennäköisesti on kotona? Maanantaina hoitajalla on joku meno ja varahoitoon en halua "turhaan" viedä, joten siksi lapsi olisi miehen hoidossa maanantain. Mieskin oli kyllä luvannut töihin, että saa soittaa jos tuleekin tarvetta.

Oikeastaan olen jo päättänyt mitä teen, mutta nyt taas noita virikehoitokeskusteluja lukiessa tuli vähän huono omatunto, että onko tämäkin nyt kauheaa vaikka mielestäni tilanne ei ole oikein siihen verrattavissa.:D Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen mielipiteitä.:)
 
joskus on pakollisia menoja
Kyllä mäkin vein vaikka lapsi oli kipeenä ja sain sen takia 3päivää lomaa töistä. Vein lapsen tänään hoitoon jotta saan tehdä rauhassa joululahjaostoksiani ja onhan hän nyt jo paremmassa kunnossa kuin 2päivää sitten :) Vähän buranaa vaan ja menoksi.
 
No itse olen ollut 1½ viikkoa koton sairaana, olen hakenut ennen välipalaa kotiin ja välistä vienyt aamupäivällä, muutoin mies vienyt aamulla 8 aikaan.

En todellaakn olisi jaksanut viihdyttää 5 vuotiasta kotona ja sitten olen rampannut monena päivänä työterveydessä, kun ei aikoja saanut lääkärille.. joo, olen itse pk:ssa töissä ja lapsi todellakin hoitoon ap, mutta tietty voisitte lyhyemmän päivän pitää?
 
Kyllä mäkin vein vaikka lapsi oli kipeenä ja sain sen takia 3päivää lomaa töistä. Vein lapsen tänään hoitoon jotta saan tehdä rauhassa joululahjaostoksiani ja onhan hän nyt jo paremmassa kunnossa kuin 2päivää sitten :) Vähän buranaa vaan ja menoksi.
Just, ne joululahja ostokset onkin niitä pakollisia menoja, mitähän sun työnantja siitä tuumi, et palkallisen sairaanlapsen hoitopäivänä lapsi hoidossa ja sinä pois töistä lahjoja ostamassa? Tämä on juuri se mitä en taas ymmärrä, annoit lapselle buranaa, et pärjää päivän..
 
"vieras"
[QUOTE="harmaa";25188931]Miksi? Joutuuhan siitä kuitenkin maksamaan täyden maksun.[/QUOTE]

Tää on varmaan ainoa syy, miksen ymmärrä lapsen viemistä hoitoon. Muiden syiden pitäisi painaa. Kai tällä ajattelulla lapsen pitää oman talvilomankin ajan hoidossa.
 
"tintti"
Kyllä mäkin vein vaikka lapsi oli kipeenä ja sain sen takia 3päivää lomaa töistä. Vein lapsen tänään hoitoon jotta saan tehdä rauhassa joululahjaostoksiani ja onhan hän nyt jo paremmassa kunnossa kuin 2päivää sitten :) Vähän buranaa vaan ja menoksi.
no just.. taidat vaan yrittää nostattaa myrskyn palstalla..?
kukaan ei voi hyvillä mielin noin toimia..lapsi kipeenä hoitoon että äiti pääsee
hoitamaan omia asioita??sori,en usko : )))

tai siis jos olen erehtynyt,ja teitä on oikeasti olemassa,olet kyllä täysin vailla empatiaa ja omaatuntoa..itse en moiseen kykenisi,en ikinä.meillä menee lapsi aina ja joka asiassa kaiken muun edelle!

mutta kuten sanoin,en usko sua : ))))))
 
  • Tykkää
Reactions: Arwen Undomiel
[QUOTE="harmaa";25188931]Miksi? Joutuuhan siitä kuitenkin maksamaan täyden maksun.[/QUOTE]

Siis apua, näitä urpoja kyllä riittää! Jos vaakakupissa painaa se että lapsen hoitomaksua menee turhaan pari kymppiä jolloin lapsi saa viettää aikaa varsinkin isänsä kanssa joka normaalisti on töissä TAI lapsi hoidossa, niin APUA!

Nyt tekis mieli sanoa että miksi niitä lapsia teette kun ette halua aikaa niiden kanssa viettää vaikka mahdollisuus olisi kun rahan menetys on tärkeämpi huoli.
 
joskus on pakollisia menoja
Alkuperäinen kirjoittaja väinötär;25188939:
Just, ne joululahja ostokset onkin niitä pakollisia menoja, mitähän sun työnantja siitä tuumi, et palkallisen sairaanlapsen hoitopäivänä lapsi hoidossa ja sinä pois töistä lahjoja ostamassa? Tämä on juuri se mitä en taas ymmärrä, annoit lapselle buranaa, et pärjää päivän..
Ja milloinkohan minä yh- kerkeen sitten lahjat hankkia kun aattonakin olen vielä töissä :(
Ja ei se lapsi enään niin kipeä ole ja ei hän siellä kokopäivää edes ole :)
 
"Kuikelo"
Veisin hoitoon, mutta en "niin aikaisin kuin mahdollista" ja en myöskään hakisi viimeisenä. Eli veisin varmaan klo 9 aikaan j ahakisin pois välipalan jälkeen klo 14/14.30. Kukin tavallaan.
 
..
Täytyy nyt sanoa, että mulla ei käynyt nuo hoitomaksut mielessäkään.:)

Remontti on iiiiiso ja pahasti kesken, eikä mies jaksa viikolla töiden jälkeen sitä tehdä ja viikonloppuisin pyritään viettämään aikaa ihan keskenämmekin.. Ja nyt ois tällanen harvinainen "tilaisuus" tehdä sitä remonttia muutaman päivän ihan rauhassa.

Viedään lapsi tosiaan normaalia myöhemmin hoitoon ja vois mies sen varmaan vähän aikasemmin hakeakin niin tulis vielä lyhyempi päivä.:)

Lapsi on pieni, reilu 1v. Mutta kun tätä asiaa mietin niin tulin siihen tulokseen, että järkevintä on viedä lapsi hoitoon, että saatais edes lattia tuonne saunaan joskus. Mä en pysty olemaan lapsen kanssa kahdestaan oikeastaan ollenkaan, koska en voi nostaa yli kolmea kiloa, joten se ei onnistu, että mies tekis samalla remonttia ja vähän välillä kävis vilkasemassa.. Sekin kävi mielessä, mutta ei se oikein toimis kun lapsi tarvii sitä syliäkin.
 
Siis apua, näitä urpoja kyllä riittää! Jos vaakakupissa painaa se että lapsen hoitomaksua menee turhaan pari kymppiä jolloin lapsi saa viettää aikaa varsinkin isänsä kanssa joka normaalisti on töissä TAI lapsi hoidossa, niin APUA!
Ei kaikki ole taloudellisia. Esimerkiksi me; poika on ollut koko viikon kotona, vaikka voisi hyvin olla pk:ssakin, kun se paikka kerran on ja sitä rataa...:xmas:

Tarkan markan vanhemmat vie lapsen hoitoon jopa lomalla, koska siitä kerran maksetaan. Niih.
 
päiväkodin lastenhoitaja
Ja siis niin punaista näen koska tuollaista oikeasti tapahtuu että lapselle on aamulla annettu lääkettä että jaksaa päivän. Kyllähän nämä lapset jotka osaavat puhua niin tuosta kertovat hoidossa, monesti sitten se vointi alkaa huonontua lounaan lähestyessä ja päivälevon jälkeen kuume huitelee ties missä, siinä sitten soitellaan vanhemmille että tulkaa hakemaan.. (vaippaikäisillä taas sitten kakkavaippaa vaihtaessa näkyy suppojen jämiä)

Siinä on sitten lapsi ehtinyt imeä itseensä lisää pöpöjä päiväkodista ja se toipuminen kestää entistä kauemmin, puhumatta siitä että mahdollisesti tartuttanut ryhmän muita lapsia...En tosiaan ymmärrä tuollaisia vanhempia!
 

Yhteistyössä