Meillä poika ja tyttö, nyt ja 3v5kkja 2v4kk. Hyvin on mennyt

Vauva-aika oli leppoisaa, ehkä juuri siksikin että esikoinenkin oli vielä vauva ja olin ikäänkuin virittynyt sellaiseen sopivaan vauvanhoitotilaan

Toki sitten siihen menikin suurin osa ajasta, eikä koti ja oma pärstä aina ollut ihan tiptop. Selkeät rutiinit auttoivat, esikoisella oli oma rytminsä ja sen mukaan mentiin enemmän, vauva oli helppo sitten sopeuttaa mukaan menoon. Tällä hetkellä meillä on aika helppoa, koska lapset leikkivät koko ajan keskenään. Ovat ehkä liiankin tiivis parivaljakko, ikävöivät ihan hirveästi kun ovat erossa toisistaan, eivätkä oikein osaa leikkiäkään ilman toista... me ollaan yritetty aina välillä jakaa lapset niin että toinen tekee jotain isin kanssa, toinen äidin, juurikin siksi että oppisivat yksinäänkin olemaan.
Molemmat ovat jo melko omatoimisia eli pukevat itse, käyvät itse vessassa, syövät suhteellisen siististi jne. Haastava aika oli tuossa noin vuosi sitten, kun pienempi ei osannut vielä oikein leikkiä, niin tappeluita syntyi sitten siitä kun sotki isomman leikit. Toki tappelevat edelleenkin, mutta siltä kai ei voi välttyä missään ikäerossa

Pienempi on myös ollut aika-ajoin hyvin mustasukkainen isommalle, toisin päin taas mustasukkaisuutta ei ole ollut. Pienemmän nukkuminen on meillä sellainen koetinkivi, odotan todellakin sitä aikaa, että yöt rauhoittuisivat ja tyttö nukkuisi yönsä kunnolla.