Olisiko paikalla Peg Perego Pliko-rattaiden omistajia?

Olen hakenut käyttäjäkokemuksia, mutta tartteis lisää:) Lähinnä seisomapaikasta kyselisin... kuinka iso tai painava lapsi siinä pystyy kulkemaan? Himoitsen noita kauppa/kesäreissurattaiksi, lapset täyttävät kesällä kaksi ja kolme. Molemmat kävelevät jo reippaasti, mutta tulee väsyvät toki, ja muutenkin tulee tilanteita jolloin täytyy saada korjattua molemmat talteen. Myös pienempi pärjää jo seisomalaudalla, joten voisivat tarpeen mukaan vaihdella paikkoja, näin olen aatellut:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peg perego pliko p3 :
Seisomalaudassa painoraja 20 kg. Istuinosassa 16 kg.
:) Kuulostaa hyvältä! Mitenkäs muuten käyttöominaisuudet, pärjäisiköhän näillä ensi talven tuloon asti arkikäytössä... lisäksi meillä on Brion istumarattaat seisomalaudalla, mutta ne on kaupunkirattaina huonot(seisomalauta on vaikea saada bussiin, tavarakori pieni).
 
Jos seisomalaudalla on lapsi ja rattaissa toinen niin kaikenlaisten kynnysten ja katukivetysten ylittäminen noilla rattailla on vaikeaa, kun painopiste niissä on sellainen ettei niitä pysty keikauttamaan (siis eturenkaita nostamaan) yhtä helposti kuin rattaita yleensä. Muuten olen kyllä tosi tyytyväinen. Tuostakin ongelmasta selviää kun rattaita keikauttaessa laittaa toisen takarenkaan kohdalle oman jalkansa stoppariksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Jos seisomalaudalla on lapsi ja rattaissa toinen niin kaikenlaisten kynnysten ja katukivetysten ylittäminen noilla rattailla on vaikeaa, kun painopiste niissä on sellainen ettei niitä pysty keikauttamaan (siis eturenkaita nostamaan) yhtä helposti kuin rattaita yleensä. Muuten olen kyllä tosi tyytyväinen. Tuostakin ongelmasta selviää kun rattaita keikauttaessa laittaa toisen takarenkaan kohdalle oman jalkansa stoppariksi.
Kiitos! Nyt kun me kuljetaan ihan normaaliseisomalaudan kanssa, niin se täytyy jalalla aina nostaa katukivetyksen yli, niin olen tottunut siihen ettei suoraan vaan pääse esteiden yli kulkemaan:)
 
Sssalla
Se voi olla hankalaa. Oot varmaan kuvista nähnyt sen seisomalaudan? Mun mielestä se on suprehuono, kun se on niin omituisesti siinä rattaissa. Plus että toinen ei sitten voi yhtään olla lepoasennossa jos sitä haluaa käyttää.
Itse tuskailin taas eilen kun isompi nukkahti bussissa rattaisiin ja oli pakko ottaa pienempi ergoon selkään missä toki nukkui sekin, että kesällä tulee hiki..
 
Se ei ole mikään erityinen se seisomalauta, se toimii varmaan hätätilassa vain kun toinen istuu. Jos selkänoja makuuasennossa, se selkänoja tulee laudan päälle. Lisäksi varmaan tosi raskas työntää ja mistähän lapsi pitää kiinni.

Rattaisiin mahtuu hyvin 4vee noin muuten :)
 
Juu, tiedän ettei voi lepoasennossa käyttää, mutta meillä ei lepoasentoa tartte kumpikaan. Oikeastaan vaan sillätavalla olisi se seisomalauta tarpeen, että saan ne lapset molemmat talteen "hätätilassa", ei siis mitenkään kilometrien pituiseen taivallukseen:) Esim kaupan kassalla, jos meinataan karata, liikennevaloissa ym. Ja tietty jos haluan vähän nopeuttaa matkantekoa välillä. Molemmat kuitenkin suurimmaksi osaksi jo kävelee, pienempi kylläkin niin hitaasti että tarvitsee myös rattaita. Täytyy käydä koittamassa liikkeessä, miten tuo pikkuinen pysyy seisomassa, ainakin tavallisella laudalla hyvin. Kiitos vastauksista! :flower:
 
vieras
On todella hyvät. Miellä on 6v. vanhat rattaat edelleen priimakunnossa. En osaa sanoa painorajasta, meillä 3veestä eteenpäin kävelty. Varmaan hätätilassa menee molemmat rattaisiin ja seisomalaudalle.

Ainoa huono puoli näissä ja monissa muissakin matkarattaissa on yhtenäisen työntöaisan puute. Vaatii kaksi kättä työntämiseen mikä on useamman lapsen ja kassien kanssa välillä aika hankalaa. Mutta kaikkea ei voi saada, näin päin jos rattaat taittuvat pieneen nippuun, ovat työntökahvat erilliset :)
 
mie
Kannattaa huomioida myös se, että siinä laudalla ei voi seisoa, kun rattaat on tyhjät eli jos pienempi kävelee ja isompi väsähtää, niin isompi ei voi mennä laudalle, jos rattaat on tyhjät.

Meidän 100cm, 115kg tyttö mahtuu niihin vielä ihan ok. Kauhean pieni lapsi taas ei siinä varmaan osaa edes olla, kun on aikamoista tasapainoilua siinä seisominen. Mutta juuri tuollaisena hätävarana ihan loistava!
 
No käytiin testaamassa, enkä tosiaan tiedä... kiinnostaisi kyllä, mutta onko sittenkään hintansa väärtit. On niin hankalaa. Pitäisiköhän ostaa vaan suosiolla jotkut järeämmät rattaat kääntyvillä etupyörillä, mutta sitten pitäisi erikseen ostaa taas uusi seisomalautakin. Onpas vaikeaa:) Mutta kiitos kokemuksista!
 
vib, miten niin erikseen seisomalauta? niistä aika moni käy yksi yhteen toisten kanssa.. lastentarvikkeesta ei oo kuulunut vieläkään mitään siitä varaosasta, muute edelleen kauppaisin meidän rattaat pois :D
 
tt
Meillä nuo ovat käytössä ainoina rattaina nykyään. Harvoin kyllä rattaita tarvitaan, lähinnä joillain kauppareissuilla ja ehkä kesällä taas on enemmän käyttöä. 2v. istuu rattaissa ja tarvittaessa 4v. pääsee seisomalaudalle, jos ei jaksa kävellä. Nämä on olleet meillä pienimmän vauvaiästä asti käytössä ja hyvät menopelit mielestäni. Hätävarana toimii hyvin tuo seisomalauta.
 
lotta
Ostimme pegperegon näköiset rattaat, jotka myytiin Fiilia-nimisenä. Hinta oli paljon halvempi ja kuitenkin rattaat vaikuttavat hyvin samanlaisilta. Olemme käyttäneet niitä noin kuukauden. Ostimme osoitteesta http://www.ozbaby.fi, mutta niitä on myös hobby hallin verkkokaupassa.
 

Yhteistyössä