Olisiko ollut kohtuulista, että kaveri olisi jeesannut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
Eli tämmöinen tilanne tänään. Tyttärelläni on siis sairaus, joka vaatii välistä sairaalassa käyntejä. Tänään aamulla soitin hoitajalle, joka tarkasti erään asian lääkäriltä... nooh.. hoitaja soitti sitten takaisin n. klo 14.00 että tänään vielä pitäisi tulla käymään polilla eikä asia voi odottaa huomiseen.

Yritin saada miestä kiini töistä, mutta en saanut häneen yhteyttä heti.

Olin jo tilaamassa taxia mutta huomasin että lompakkoni oli jäänyt autoon joka miehellä.

Soitin sitten eräälle kaverille, jota minä ja mieheni olemme auttaneet useasti. Selitin tilanteen ja kysyin voiko käydä viemässä meidät, maksaisin sitten myöhemmin kun saan lompakkoni. Noon...tämä kaveri sattui olemaan juuri silloin autolla liikenteessä ja meidän nakkaamiseen olisi mennyt max. 15 minuuttia, mutta...

Kaveri sanoi ettei nyt auta koska on päättänyt ettei suostu toisten juoksutettavaksi...siis täh? olisiko ollut kohtuullista kaverin auttaa..?
kieltämättä pisti miettimään, että onkohan tää kaveruus nyt ihan oikeella tolalla...

Niin, että hän saa juoksuttaa muita, mutta hänen ei tarvitte tehdä mitään. :snotty: :kieh: Jos kerran te olette häntä auttaneet, niin voisi hänkin jotakin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Hirvi:
Oishan tuo nyt ollut kohtuullista auttaa, mutta koska en tiedä kaikkia jutun taustoja enkä toisen osapuolen näkemystä asiasta, en voi tuomita.

Samaa ajattelin. Joko kaverilla on syynsä, tai sitten se vaan oli itsekäs.

No seuraavan kerran kun hällä tarve niin kerro samat sanat. Mä en muuten ole koskaan ymmärtänyt tuota että lompakot unohdellaan milloin mihinkin. Mulla on olkalaukku enkä ikinä lähde mihinkään ilman lompsaa, avainta ja puhelinta. En edes ulkoiluttamaan koiria.

no aika tympee kyllä. Toisaalta mä ymmärrän, kun mullakin on paljon kavereita joilla ei ole autoa, niin suunnilleen joka päivä joku ois kyytiä vailla johonkin, tai aina kun mä oon menossa jonnekin niin tulee monta tyyppiä "veisitkö samalla mut tuonne ja tuon tuonne".... eikä siinä mitään jos kysytään joskus, mut näitä helposti alkaa tulla päivittäin. Ei mulla oo aikaa kuskailla ketä tahansa minne tahansa.

Mutta siis kyllä tuossa tilanteessa oisin ehdottomasti auttanu, asiat tärkeysjärjestykseen.

Päästiin onneksi sitten monen mutkan ja järjestelyn kautta, eli siskoni lähti kesken työpäivän viemään meidät.
Mutta kun juuri tämä kaveri tietää tämän sairauden luonteen ja sen että näitä yllättäviä käyntejä voi tulla, ja näissä tapauksissa käytän tietenkin taxia, mutta tällä kertaa sen esti tuo lompakon puuttuminen..

Yhteistyössä