olisiko oliver hyvä nimi vai onko jo liian yleinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oliver on minusta tosi kiva nimi, eikä liian yleinen vaikka ei liian tavanomainenkaan. Pitää vaan olla tosi tarkkana, miten lasta sitten kutsuu. Tiedän yhdet vanhemmat, jotka itsekin sanovat lastansa Oliveri, vaikka nimi on siis se Oliver. Minusta tuolla i:llä muuttuu koko nimen luonne täysin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Oliver on minusta tosi kiva nimi, eikä liian yleinen vaikka ei liian tavanomainenkaan. Pitää vaan olla tosi tarkkana, miten lasta sitten kutsuu. Tiedän yhdet vanhemmat, jotka itsekin sanovat lastansa Oliveri, vaikka nimi on siis se Oliver. Minusta tuolla i:llä muuttuu koko nimen luonne täysin.

Meidän Oliver pojan lempinimi on Oli

meidän oliverin lempinimi on oija mulla oli sillon kauhea pelko että joku rupeaa olliksi sanomaan kun en yhtään tykkää olli nimestä. oija nimen poika keski itse kun ei osannut sanoa oliver pienempänä niin sanoi sitten oija ja se on jäänyt siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miisa:
On suht yleinen nykyään, ei kuitenkaan mikään Eetu tai Veeti... Meidän Oliver on Olli vaan. :)

Ai hitto, en tiennytkään, että on yleinen. Ja me kun luultiin keksineemme kiva harvinainen nimi pojalle. Tai toisena nimenähän se siis meidän pojalla on.

Viime vuonna annettu 874 lapselle, 2000-luvulla 5196:lle, ja kaikkiaan Olivereja on ollut rekisterissä 7041. Eli just kymmenen viime vuoden aikana suosio on lisääntynyt kovasti.

Mun makuun Oliver on liian yleinen, tunnen 3, mut yhdellä toisena nimenä. Miettimänne kokonaisuus ihan ok, mutta laittaisin ainakin yhden sellaisen nimen, jossa ei ole ärrää..on aika R-voittoinen, etenkin jos sukunimestäkin vielä sattuu löytyyn R.

En henkilöjohtasesti tunne yhtäkään, nuoremman pojan toinen nimi on Oliver. Ystävän veljenpoika on Oliver, sanovat kuulema Oltsuksi.
Oliver ja Vertti on ihania nimi molemmat, mutta omaan suuhuni ei mukaudu Oliver Vertti.
Vertti Oliver sopisi tai sitten jos Oliver on etunimenä ja haluaa sen Vertin sinne kanssa, niin joku kolmas nimi sinne joukkoon.

[QUOTE="vieras";25473045]En henkilöjohtasesti tunne yhtäkään, nuoremman pojan toinen nimi on Oliver. Ystävän veljenpoika on Oliver, sanovat kuulema Oltsuksi.
Oliver ja Vertti on ihania nimi molemmat, mutta omaan suuhuni ei mukaudu Oliver Vertti.
Vertti Oliver sopisi tai sitten jos Oliver on etunimenä ja haluaa sen Vertin sinne kanssa, niin joku kolmas nimi sinne joukkoon.[/QUOTE]

Vähän hassusti tuli kirjotettua ensimmäiset lauseet :D (hlökohtasesti en tunne ketään...omalla pojalla toisena nimenä Oliver :D )
Samalla huomasin, että ketju onkin tosi vanha, joten nimi varmaan jo annettu :D

Meidän pojan 10v nimi on Oliver, itse haluais että kutsuttais olliksi vaan mut kaikki kaverit alkoi vaan enemmän puhutteleen Oliver nimellä, ystävät haluaa et poika osais enemmän arvostaa omaa kaunista nimeään :)

Uusimmat

Yhteistyössä