Olisiko liian ilkeää

Kummiasiaa mietin, eli tilanne on tämä. Ollaan kauempana asuvan perheen lapsen kummeja ja nykyään yhteydenpito on kokonaan meidän harteilla. Lähetän lapselle joulu- synttäri ym lahjat ja soittelen. Nyt on ruvennut ärsyttämään yksipuolinen yhteydenpito ja ajattelin jos lopettaisi noiden lahjusten lähettelyn. Olisinko liian tahditon??
 
vieras
Mä olen kaverini lapsen kummi, hän on mun lapseni kummi. 10 vuoden aikana tainnut kerran muistaa, itse lähetän aina synttäri- ja joululahjat. Haluan kuitenkin olla kiva kummi kun hyvin harvoin nähdään. Lapsellistahan se olis jättää omaa kummilasta muistamatta ainoastaan ajattelemattomien vanhempien takia.
 
Ei ole lapsen vika. Mietin että jos sitten kun lapsi on isompi niin alan laitta hänelle henk.koht jotain esim tilille. Lapsi on vielä pieni eikä meitä muista kun harvakseltaan nähdään. Onhan kummeilla muitakin velvollisuuksia kuin pitää lapsi leluissa.
 
Ihana kummi olet, jos jaksat vaikka sillointällöin kortilla muistaa lasta. :)
Meillä kävi yhden lapsen kanssa niin, että 1-vuotispäivän jälkeen ei ole kummit pitäneet mitään yhteyttä.
Me ollaan laitettu kuvia postissa, lähetetty itsetehdyt joulukortit, ollaan koitettu soittaa, laitettu tekstaria jne, mutta ilman mitään vastausta :/ , ja tyttö täyttää jo seuraavaksi 4v.
 
Meillä on myös omien lasten kohdalla osa kummeista unohtaneet lapset ihan kokonaan, vaikka muuten yhteyttä pidetäänkin. Tämä tuntuu tosi kurjalle lasten puolesta. Luulenpa että itse en kuitenkaan pysty olemaan niin välinpitämätön, että eiköhän se paketti taas postiin mene kun synttärit lähestyy. Tällähetkellä vaan tuntuu niin kurjalta kun jouluna laitoin lahjat menemään, eikä sieltä tullut edes korttia. Kai se on vaan joulustressin jälkeistä pahaaoloa :ashamed:
 
huono kummi
kummilapsen perhe on muuttanut nyt lapsen synnyttyä 4 kertaa.( lapsi on nyt 3v).kahteen edelliseen kotiin en edes osotetta saanut.soittelen ja laittelen tekstiviestejä.mutta kun välimatkaa on nykyseltään niin paljon ettei yksinkertaisesti voi lähteä noin vaan kahvittelemaan.yöksi ei mahdu tällä kokoonpanolla.
toivon vain, että kummilapseni saa kortit ja pikku paketit.huono omatunto on vaan kun ei voi mitään asialle.
 
vieras
Tässä yksi syy, miksei meidän lapsille haluttu kummeja. Ei ole kastettukaan ettei sne puoleen kuulukaan, mutta ei haluttu kenellekään "taakkaa" asiasta. ELämässä kun voi tapahtua mitä tahansa ja joskus ne kummin-lapsenkin välit vain voi mennä. Tai kummin-aikuisten.
 

Yhteistyössä