Olisiko kenelläkään hyvää kanakeitto ohjetta, lapsillekin maistuvaa

KOTKOT-KEITTO, NAPERO

(6 annosta)
Ainekset:
Kotkot-keitto, napero

Iso reseptikuva
1 l vettä
(1 tl suolaa)
(1/2 tl mustapippurirouhetta)
3 (n. 200 g) Pirkka-porkkanaa
pala (n. 80 g) palsternakkaa
6 (n. 400 g) Pirkka-perunaa, vihreä pussi
1/2 ps (á 200 g) Pirkka-maissia
10 cm pätkä purjoa
1 tl basilikaa
n. 300 g Pirkka marinoimattomia broilerin fileesuikaleita
1 rkl öljyä
1/2 tl paparikajauhetta
persiljaa

Pese ja kuori juurekset.Viipaloi porkkanat ja kuutioi palsternakka. Lohko perunat veneen mallisiksi. Lisää kiehuvaan veteen porkkanat, palsternakka ja perunat sekä halutessasi suola ja mustapippuri. Keitä 15-20 minuuttia. Suikaloi halkaistu, huuhdeltu purjo. Lisää maissit, purjosuikaleet ja basilika sekä öljyssä ruskistetut ja paprikajauheella maustetut broilerisuikaleet. Anna kiehua hiljalleen vielä 5 minuuttia. Koristele keitto tuoreella persiljalla. Tarjoa leivän kanssa.
 
XXS
Broilerin ohutfileetä, ensin tietysti paistat kypsäksi pannulla.
Kiehuvaan veteen peruna-sipuliseos + vihannessuikaleita,keitoksen voit soseuttaa halutessasi tehosekoittimella.
Sitten vaan kattilaan sekaan ne broilerinpalat, paketillinen Koskenlaskija-sulatejuustoa ja mausteita maun mukaan.
 
Viv
Laiskan ja kiireisen ihmisen taideteos..

300g hunajamarinoitu broisku suikaleita
2 pussia kasvissuikaleita pakkasesta
1 kasvisliemikuutio
6dl vettä
curryä
(juhlapäivinä loraus ruokakermaa :LOL: )

Kiehautan veden liemikuution sulatelessa, heivaan sekaan broiskut ja curryn, keittelen joitakin minuutteja, sit kasvissuikaleet ja jatkan keittämistä noin 10 minsaa...lopuksi juhlapäivinä loraus kermaa, arkena SYÖMÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄN. Ja nam nam. Mun siskonlapset jotka oli kylässä (iät 1,8v, 5 v ja 13v) rakastuivat tuohon... B)
 
Viv
Mä oon pätkinyt (tai raketti spagettia laiska kun olen..) sitä sekaan sellaiseen soossiin joka syntyy näin:

Kanalientä
broiskua au naturelli
jotain yrttimauste seosta
spagettia
palsternakkaa
porkkanaa
sipulia
maissia

Nami nami. :p
 

Yhteistyössä