Olisiko jostain mahdollisesti saatavana ostopalveluna henkilöä joka pakkaa minun puolesta matkalaukun?

Matkalle lähtö on aina niin stressaavaa |O
Eikä tarvitse matkustaa edes Suomen rajojen ulkopuolelle,kun paniikki iskee JO siinä vaiheessa,kun matkalaukun kaivaa kaapista.

Mitä tarvitsen matkalla?
Monetko vaihtovaatteet?
Sataako vai paistaako?
Pärjäänkö yksillä kengillä?
Juhlavaatteita mukaan?
Ehostus tarvikkeet, shampoo,hoitoaine, suihkusaippua ym ym ym.....

Pyrin pakkaamaan vain tarpeelliset tavarat mukaan ja silti tuntuu,että laukussa on liikaa tavaraa AINA :ashamed:

Mistä voisin kysellä k.o palvelua jonka mainitsin jo otsikossa? :D
Tämän voisi melkein heti organisoida jollekkin muulle.
 
Keittiönoita
Matkalle tarvitaan:
- passi
- lentoliput
- Visa
- reseptilääkkeet
- 1 puhdas vaatekerta
- kännykkä
- läppäri (jos tarvii)
- kamera

Kaiken muun voi ostaa paikan päältä.
 
työmatkoilla opittua
Riippuu matkan luonteesta (aktiivi, urheilu, työ, vapaa-aika) ja ympäristöstä (hotelli, mökki, sähköllä vai ilman jne)

paita+sukat+alkkarit per päivä
alle viikon matkoille vain käyttöhousut + varahousut (esim mustat suorat, menee myös illalla tarvittaessa)
käyttökengät + varakengät
pikkupurkit sh+hoitoaine jne, tottumuksen mukaan meikit
ei fööniä tms, ylennsä ei tule käytettyä.
Pussukallinen erilaisia koruja
pari erilaista huivia
arkikäsilaukku ja pikkulaukku varalle (iltaohjelma)

Missäpäin olet, mä voin heittää keikkaa :D ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja työmatkoilla opittua;24806657:
Riippuu matkan luonteesta (aktiivi, urheilu, työ, vapaa-aika) ja ympäristöstä (hotelli, mökki, sähköllä vai ilman jne)

paita+sukat+alkkarit per päivä
alle viikon matkoille vain käyttöhousut + varahousut (esim mustat suorat, menee myös illalla tarvittaessa)
käyttökengät + varakengät
pikkupurkit sh+hoitoaine jne, tottumuksen mukaan meikit
ei fööniä tms, ylennsä ei tule käytettyä.
Pussukallinen erilaisia koruja
pari erilaista huivia
arkikäsilaukku ja pikkulaukku varalle (iltaohjelma)

Missäpäin olet, mä voin heittää keikkaa :D ;)
Rajalla tuulee ;) ( Itä-Suomessa )
 
työmatalainen
Alkuperäinen kirjoittaja työmatkoilla opittua;24806657:
Riippuu matkan luonteesta (aktiivi, urheilu, työ, vapaa-aika) ja ympäristöstä (hotelli, mökki, sähköllä vai ilman jne)

paita+sukat+alkkarit per päivä
alle viikon matkoille vain käyttöhousut + varahousut (esim mustat suorat, menee myös illalla tarvittaessa)
käyttökengät + varakengät
pikkupurkit sh+hoitoaine jne, tottumuksen mukaan meikit
ei fööniä tms, ylennsä ei tule käytettyä.
Pussukallinen erilaisia koruja
pari erilaista huivia
arkikäsilaukku ja pikkulaukku varalle (iltaohjelma)

Missäpäin olet, mä voin heittää keikkaa :D ;)
käsimatkatavarana, paino yleensä 6-6,5 kg =)
 
"vieras"
[QUOTE="olga";24806700]Huomatkaaa myös että matkalle täytyy ottaa mukaan myös lääkkeiden reseptit! Ja sellaisella kielellä kirjoitettuna jota ymmärretään kohdemassa, eli yleisimmin englanninkieliset riittää.[/QUOTE]

ei kaikkiin paikkoihin.

Vastaavasti joissain pitää olla mm Epipenistä hoitavan lääkärin todistus kohdemaan kielellä...
 
"iridessa"
Tee joskus hyvänä hetkenä lista koneelle ja tulostat sitten aina sopivan, esim ulkomaanloma- tai kotimaanloma -listan. Se helpottaa suuresti kun ei tarvi ajatella niin paljon, riittää kun pakkaa. Ja tulostat sen listan aina ajoissa, että siihen voi kirjoittaa kaikki satunnaisesti mieleen tulevat muistettavat asiat, sekin helpottaa ahdistusta.
 
  • Tykkää
Reactions: "kultakutri"
Keittiönoita
[QUOTE="olga";24806700]Huomatkaaa myös että matkalle täytyy ottaa mukaan myös lääkkeiden reseptit! Ja sellaisella kielellä kirjoitettuna jota ymmärretään kohdemassa, eli yleisimmin englanninkieliset riittää.[/QUOTE]
Ei tarvita kaikkiin maihin. Mulla ei ole ollut repsuja mukana, kun olen USAan matkustanut. Ehkä jonnekin tarvitaan, mutta ei kaikkialle.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24806829:
Ei tarvita kaikkiin maihin. Mulla ei ole ollut repsuja mukana, kun olen USAan matkustanut. Ehkä jonnekin tarvitaan, mutta ei kaikkialle.
95% riittää että ne on alkuperäisessä pakkauksessaan eikä esim minigrip-pussissa kaikki sekaisin ;)
 
"hankey"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24806641:
Matkalle tarvitaan:
- passi
- lentoliput
- Visa
- reseptilääkkeet
- 1 puhdas vaatekerta
- kännykkä
- läppäri (jos tarvii)
- kamera

Kaiken muun voi ostaa paikan päältä.
ja laturi/patterit noihin koneisiin. joa haluaa pakata enemmän tavaraa, pasmina on näppäräasuiste/lämmike.
 
Keittiönoita
Minusta matkan tarkoitus ja käytettävissä oleva budjetti on se, mihin matkatavaroiden pakkaaminen perustuu. Pitää aina muistaa, että lentokoneen ruumaan menevä matkalaukku ei ehkä tule kohteeseen samaan aikaan matkailijan kanssa ja joskus se matkalaukku katoaa kokonaan. Käsimatkatavaroihin siis kaikki sellaiset tavarat, jotka on PAKKO olla mukana (passi, Visa tms, rahat, kännykkä,lääkkeet jne) ja sellaiset, joita tarvitaan - kohdemaahan saapumisajasta riippuen - ensimmäisen vuorokauden aikana. Yöpaidat, hammastahnat yms voi käydä ostamassa paikan päältä, jos siellä vaan kaupat on vielä auki. Jos ei ole, ne pitää olla käsimatkatavaroissa.

Mä reissuun lähtiessäni lasken yleensä 1-2 vaatekertaa per päivä riippuen siitä, mikä on kohdemaan lämpötila ja olenko lomalla vai työasioissa siellä. Hammastahnat, shampoot, deodorantit yms on tavaroita, joita en viitsi mennessäni raahata vaan ostan paikan päältä. Olipa se paikka sitten Miami tai Lahti. Jos kohdemaan hintataso on freilusti alempi kuin Suomen, ostan myös vaatteet yms paikan päältä. Mitä turhaan raahata tavaraa edestakaisin.
 

Yhteistyössä