Olisiko jompi kumpi näistä läppäreistä hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi kone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi kone

Vieras
Tarvitsen ihan jonkun peruskoneen enkä mitään älyttömän kallista huippukonetta huipputehoilla yms. Käytän konetta lähinnä netissä surffailuun, pariin facen peliin ja joskus saatan katsoa jotakin telkkariohjelmia. Lisäksi käytän aina välillä jotakin tekstinkäsittelyohjelmaa ja kuvien käsittelyyn picasaa.

Packard Bell Easynote LE11 17.3"/AMD E1-1200/6 GB/500 GB/HD7310/DVD-RW/Windows 8 - kannettava tietokone, musta. | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

HP 655 15.6" HD/AMD E2-1800/4 GB/500 GB/Windows 8 64-bit -kannettava tietokone. | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

Mulla samantapainen kun tuo hp, ja hyvin pelittää. Tää on 3-4v vanha ja mitään ongelmia ei ole ollut. :) Itse käytän lähinnä netissä surffailuun ja musankuunteluun.

Tarvitsen ihan jonkun peruskoneen enkä mitään älyttömän kallista huippukonetta huipputehoilla yms. Käytän konetta lähinnä netissä surffailuun, pariin facen peliin ja joskus saatan katsoa jotakin telkkariohjelmia. Lisäksi käytän aina välillä jotakin tekstinkäsittelyohjelmaa ja kuvien käsittelyyn picasaa.

Packard Bell Easynote LE11 17.3"/AMD E1-1200/6 GB/500 GB/HD7310/DVD-RW/Windows 8 - kannettava tietokone, musta. | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

HP 655 15.6" HD/AMD E2-1800/4 GB/500 GB/Windows 8 64-bit -kannettava tietokone. | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

Onhan nuo aivan kauheata kuraa molemmat, mutta kyllä noilla netissä surffaa, tekstiä ja kuviakin käsittelee, mikäli ei ole kiire! Kyseessä on kuitenkin halvinta mahdollista sontaa, mitä merkkivalmistat kehtaavat liukuhihnalta ulos päästää.

[QUOTE="vieras";28564382]Osta sitten Apple, niin et ole pulassa, minulla on ollut kolme vuotta, eikä yhtään kertaan millään muotoa jumissa.[/QUOTE]

"peruskone", "ei mitään älyttömän kallista".

[QUOTE="pah";28564435]"peruskone", "ei mitään älyttömän kallista".[/QUOTE]

Onko se sitten sinusta älyttömän kallis? Kestää monta vuotta, ei ole tarvinut korjauttaa ja samassa ajassa joutuu ostamaan jo toisen tai kolmannenkin halvemman koneen...

Onhan nuo aivan kauheata kuraa molemmat, mutta kyllä noilla netissä surffaa, tekstiä ja kuviakin käsittelee, mikäli ei ole kiire! Kyseessä on kuitenkin halvinta mahdollista sontaa, mitä merkkivalmistat kehtaavat liukuhihnalta ulos päästää.

Nuo koneet ovat varmasti huippunopeita verrattuna tähän nykyiseen koneeseen! :laugh: Nykyinen hajoa hetkenä minä hyvänsä eli uusi kone on pakko ostaa, mutta ei mulla ole varaa monen sadan euron koneisiin.

[QUOTE="vieras";28564382]Osta sitten Apple, niin et ole pulassa, minulla on ollut kolme vuotta, eikä yhtään kertaan millään muotoa jumissa.[/QUOTE]

Apple on ihan samaa rautaa kuin muutkin. Käyttis toki on oma, mutta ei nykyään enää yhtään parempi kuin Windowskaan (toisin kuin vielä 90-luvulla). Kalliimpi se on siksi, että se on Apple.

höpöhöpö. Kummallakin koneella pystyy aivan varmasti pelaamaan jopa Skyrimiä. Ei parhailla asetuksilla, mutta kuitenkin.

AP:lle sen verran, että nykyään et pysty kaupasta ostamaan sellaista konetta, jolla et pystyisi aivan helposti kaikkea mainitsemaasi tekemään. Facepelit ovat yleensä paskasti optimoituja ja ainakin firefoxissa saattavat jumitella kunnolla, koska se ei osaa käsitellä flashiä kunnolla. Tätä tapahtuu tosi tehokkaillakin koneilla kun pelit vain syövät kaiken muistin huonon firefoxin takia. Eli jos facepelit jumittelevat niin kannattaa kokeilla toista selainta. Chromeen kun vaihdat niin pelit pyörii taas.