Olisiko 2-vuotiaalla syytä olla jo jotain "harrastusta" hoidossa käymisen lisäksi...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä siis 2-vuotias käy pph:ssa, käynyt lokakuusta lähtien. Tyttö on välillä vähän ujohko (kuten vanhempansakin...=)). Itse nyt olen ajatellut että 2-vuotiaalle hoidossa käyminen on aivan riittävää aktiviteettia... lisäksi tietenkin silloin tällöin kyläillään jne.

Joskus kuulen vaan kommentteja että lapsen kanssa olisi syytä käydä siellä ja täällä ja harrastaa sitä ja tätä että vähän rohkastuisi... mitä te olette siittä mieltä?

minkälaisia teidän 2-vuotiaanne on?

En mä harrastuksista tiedä, mutta kyllä kaksivuotiasta voisi mun mielestä leikkipuistoihin, hoploppiin, lastentapahtumiin yms viedä, siis siten että vanhempi on mukana.

Oma esikoiseni harrasti kyllä alle 3-vuotiaana jo satujumppaa ja sambaa :D

niin tuntuu kyllä että on jo tarpeeksi rankka se hoitopäivä itsessään noin pienelle. Mietin tosin josko syksyllä aloitettaisiin muskari tytön kanssa, kun niin kovasti musiikista pitää =)

Ei tarvitse harrastuksia, niitä on tuonikäisen lapsen elämä jo muutenkin täynnä (leikkikäähän itse monta tuntia päivässä ja touhutkaa suuna päänä vaikka sun mitä :D ). Ja lapsesi käy hoidossakin, joten on paljon muiden lasten kanssa tekemisissä. Tosin eihän vielä tuonikäisenkään olisi PAKKO olla lasten kanssa paljon tekemisissä, ei omanikaan ole läheskään päivittäin.

Ujohkous ei ole pahasta, se on vaina suloinen luonteenpiirre :)

Meillä käy 2v,3v ja 5vee uimassa 2-3 kertaa viikossa. Koko poppoo tykkää.
Lisäksi 3v ja 5v käy satujumpassa,mutta en ole vielä laittanut 2vuotiasta mukaan vaikka se kovasti sinne hinkuis :)
Päiväkodissa 2x viikossa ja loput kotihoidossa.

lisään että tietenkin siis käydään leikkipuistossa viikonloppuisin, ja serkkujaan näkee usein myös viikonloppuisin. Että eihän meillä eläminen hoitopäivään lopu. Kaupoissa tyttö käy mukana, kirjastossa jne..

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ei tarvitse harrastuksia, niitä on tuonikäisen lapsen elämä jo muutenkin täynnä (leikkikäähän itse monta tuntia päivässä ja touhutkaa suuna päänä vaikka sun mitä :D ). Ja lapsesi käy hoidossakin, joten on paljon muiden lasten kanssa tekemisissä. Tosin eihän vielä tuonikäisenkään olisi PAKKO olla lasten kanssa paljon tekemisissä, ei omanikaan ole läheskään päivittäin.

Ujohkous ei ole pahasta, se on vaina suloinen luonteenpiirre :)

Juu ujous on ihan hyvä asia, kunhan ei hirveästi rajoittaisi elämää..

nimin. itse ujo.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lisään että tietenkin siis käydään leikkipuistossa viikonloppuisin, ja serkkujaan näkee usein myös viikonloppuisin. Että eihän meillä eläminen hoitopäivään lopu. Kaupoissa tyttö käy mukana, kirjastossa jne..

No niin, siinähän hänellä on "harrastusta" jo tarpeeksi :)

Ei noin pieni tarvitse mitään jumppaa, musiikkiharrastusta tai sen sellaista, ellei itse sitä vaadi. Oma esikoiseni oli sitä sorttia, joka "vaati" harrastusta. Kuopus taas on 3 v 4 kk eikä tulisi mieleenkään viedä häntä harrastamaan, kun on niin eri luonteinen kuin siskonsa.

Ei tarvi olla!

Ihan jos tykkää muuten vaan käydä esim. leikkipuistossa, uimahallissa tms. ..niin se riittää! Ei tarvi tuon ikäisen lapsen kanssa aikataulujen kanssa juosta ympäri pitäjää!
Siinä vaiheessa kun lapsi ite myös ymmärtää ja yleensäki "löytää" jonku mieluisen harrastuksen jota se haluaa alkaa harrastamaan niin sitte antaa harrastaa.

Yhteistyössä