Olisi tosi mukavaa jos joku jaksais vähän auttaa

kertomalla miten teillä on tapana pitää tietokone hyvin toimivana.

Mulla elisan virustorjuntaohjelma,mutta kone ihan hidas.

Miten saa cookiet ym poistettua tai vanhat sivut missä on käyny.

Eheytin jo kintolevyn,mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.

Olisin enemmän kuin kiitollinen jos joku osais antaa jotain pikku vinkkejä mitä vois yrittää tehdä että sais tän koneen toimimaan edes puoliksi niin hyvin kuin ennen.

Yks mikä helpottaa ajoittain paljon on pölyjen putsaus, varsinkin tuulettimesta. Välillä kannattais käydä läpi asennettuja ohjelmia, josko siellä olis poistettavaa. Myöskin aloitusohjelmat voi karsia minimiin, niitä kun tuppaa olemaan ylimääräisiä.

no meillä on ollut käytössä adaware ja sillä on noita konetta hidastavia haitta ohjelmia ym poisteltu..
aika ajoin myöskin siistitään koneelta pois turhia juttuja, pelejä ym joita ei tule käytettyä
nettiselaimessa on asetuksena että se ei tallenna mitään, ei sivuja, salasanoja ym tietoja mihinkään

Elisallahan on käytössä F-secure, eli ei mistään parhaimmasta päästä, koska käyttää niin paljon resursseja. Vois olla fiksua tsekkailla HJT-loki ihan varmuuden vuoks, jos sieltä löytyis jotain.

Hjtlokin olen joskus vuosia sitten edelliselle koneelle laittanut,se löysi kyllä jotain,mutta enhän minä osannut tehdä asialle mitään mistä se ilmoitti,myöskään en uskalla poistella mitään mistä en tiedä mikä se on etten vahingossa poista mitään tärkeetä koneelta.Kone myös sammuu aina silloin jos tarvitsee kovasti koneen kapasiteettiä käyttää,kone ei kumminkaan ole kuin vuoden vanha.

HJT-lokin voi laittaa vaikka Virustorjunta.net foorumille, jossa sen tarkastavat asiantuntijat. Sammuilu voisi kertoa kuumenemisesta, jolloin kone sammuttaa itsensä estääkseen vaurioitumisen. Tämän pitäisi helpottua pölyjen putsauksella. Speedfan-ohjelmalla voit seurata koneen lämpötilaa, jolloin saat tiedon johtuuko lämpenemisestä vai jostain muusta.

Laiton CCleanerin ja se löysikin paljon poistettavaa koneelta ja kone heti toimii paljon paremmin,eli kiitos siitä.Tuo sammuminen tosiaan voisi johtua kuumenemisesta kun se sammuu niin kone on todella kuuma,mutta silloin myös tulee joku virheilmoitus mitä en ehdi lukea siitä ruudulta ennenkuin kone sammuu.

Kokeilen noi muut niksit vielä,joten kiitos niistäkin.

Yhteistyössä